Vitaminer og mineraler til styrketræning


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Jeg træner styrketræning.

Jeg tager dagligt 1 multivitamin pille og 2 omega-3 kapsler.

Jeg har lidt penge jeg skal have brændt af.. så hvilke andre ting ville være gode at tage i fitness/bodybuilding sammenhæng?

Jeg skal IKKE tabe mig ;)

Har selv tænkt på ALA (alpha lipoic acid), kombineret omega-3-6-9 piller (hørfrø), Animal Stak, CLA, Guarana, Gelé Royal...

Kom frisk med forslag :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsøgt mig med Zink + Magnesium her de sidste par måneder. Rygtet som jeg havde læst mig til rundt omkring var at Zink øgede den naturlige testosteron produktion, men jeg har sgu ikke kunne mærke en skid. Er vokset, men startede på protein pulver samtidig, så det er jo nok det og ikke zinken der gjorde det.

Magnesiummen tog jeg pga et andet rygte om at magnesiummangel var rimelig almindelig blandt styrkeløftere, og det kunne være årsag til hovedpine (har haft nogen problemer med det) - Tilsyneladende har det virket, så nu prøver jeg lige en periode uden magnesium for at se om det kommer igen.

Derudover prøvede jeg i 3 måneder hvidløgstilskud - 100% værdiløst

Min personlige basis er multivitamin + fiskeolie. Det ved man hvad er.

Det var lige mine erfaringer. Vil lige følge tråden og se om der dukker nogen guldkorn op.

Link to comment
Share on other sites

Derudover prøvede jeg i 3 måneder hvidløgstilskud - 100% værdiløst

Hmm, du havde vel ikke regnet med det gav flere kilo på stangen? :smile: Det kan jo godt være det har gavnet dig på andre måder, fx. ved holde en forkølelse nede. Der er også snak om at hvidløg og hvidløgstilskud alt afhængig af alliin koncentration kan forebygge og nedsætte kolesterol og triglycerider i blodet.

Jeg plejer selv at tage et tilskud af hvidløg i vintermånederne.

Link to comment
Share on other sites

Købte du de lugt- og smagsfrie hvidløgskapsler? Efter sigende skulle deres effekt ikke være dokumenteret. Så det kunne måske være en forklaring?

En anden ting er, at folk tit tror, de kan spise en dårlig kost og så opveje det ved at spise en masse kosttilskud. Det vigtigeste er kosten!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share