Opvarmning...


BadMeetEvil
 Share

Recommended Posts

>> p1kz0r

ok takker :smile:

forresten lige et spørgsmål som er meget OT :tongue:

jeg er gået en del op i BP siden jeg startede for 3-4 måneder siden, men når jeg skal tage armbøjninger kan jeg kun tage relativt lidt :(

jeg prøvede lige for et par minutter siden bare for at have et tal at gå ud fra og jeg gik død ved nr. 30!?

føltes som om det var mine skuldre der døde, men da jeg lige tog 20 mere for 10 sek siden kunne jeg føle en lidt underlig smerte helt ude i siden af brystet. Føles lidt som om det er deromkring hvor musklen fæster til skulderen/armen (eller hvad det nu hedder)

er det fordi jeg ikke træner nok udholdenhed at jeg ikke kan tage mere eller er jeg svag i skulderen eller hvad?

Edited by John Johnson
Link to comment
Share on other sites

er det fordi jeg ikke træner nok udholdenhed at jeg ikke kan tage mere eller er jeg svag i skulderen eller hvad?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det ved jeg ikke, men kunne forestille mig det var forholdet mellem din kropsvægt og din styrke i bryst/skulder/triceps du skal arbejde med hvis du vil lave flere, men 30 er sku da også et pænt tal :wink:

Det med smerten tror jeg sagtens kunne være en hæftning hvis du ikke er vant til at køre med høje reps, så kunne jeg godt forestille mig at pec. major hæftningen på overarmen ville blevet belastet forkert i forhold til hvad den er vant til(uden at vide det :wink: ) måske vi skulle have Ptpoul på banen her

Link to comment
Share on other sites

Af bitter erfaring har jeg en længere opvarmnings procedure.. ex. skråt patpres med håndvægte

30x8kg

15-20 armsving hver side

6-7x20kg

5x30kg roligt og kotrolleret

5x30kg nu bliver de lettere explosive med minipause i bunden

så springer jeg direkte til workset som ligger fra 40-50kg afhængig af dagen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt med noget der ligner:

  • 30 kg 10 reps
  • 35 kg 10 reps
  • 40 kg 10 reps
  • 45 kg 10 reps
  • 50 kg 10 reps
  • 60 kg 5 reps
  • 65 kg 2 reps
  • og så måske igen 50 kg 10 reps

De 5 og 2 reps, er når der ikke er energi til mere, så går jeg ned i vægt igen,

hvis jeg skal have flere sæt.

Sidste gang, jeg dødløftede, tog jeg kun 5 reps med 70 kg

inden jeg tog 100 kg, og da protesterede ryggen.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

jeg er gået en del op i BP siden jeg startede for 3-4 måneder siden, men når jeg skal tage armbøjninger kan jeg kun tage relativt lidt  :(

jeg prøvede lige for et par minutter siden bare for at have et tal at gå ud fra og jeg gik død ved nr. 30!?

Jeg synes at det virker logisk: du træner BP og det bliver du bedre til. Du træner ikke armbøjninger og det bliver du ikke bedre til. Hvad er det du ikke forstår? :4smartass:

Dét jeg mener er, at bare fordi man er stærk i BP, betyder det jo ikke automatisk at du også kan alt mulig andet. Jeg ser mange stærke fyre, der bænker over 100 men ikke kan klare 3 x 10 chins.

Link to comment
Share on other sites

Well, nu er BP og armbøjninger (jeg går ud fra at han mener armstrækninger) 2 øvelser hvor samme muskelkomplekser involveres, hvorfor det er nærliggende at mene at man ved intensiv BP-træning også vil opnå en fremgang i antal mulige armstrækninger.

BP og chins er derimod 2 helt helt forskellige øvelser, hvorfor sammenligningen ikke rigtigt holder.

lige præcis det jeg tænkte

Hunden ligger nærmere begravet i det faktum at BP-træning tung træning for musklerne og armstrækninger nærmere er udholdenhedstræning, hvorfor at gode evner til det ene ikke nødvendigvis betyder gode evner til det andet.

Men ellers er det korrekt nok at man bliver bedre til det man træner og ikke bedre til det man ikke træner  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

ok. Så betyder det vel at jeg bare bliver nødt til at bide i det sure æble og tage nogle armbøjninger en gang imellem :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share