Skulder gør ondt ved (bl.a.) bænkpres og dips


Cache
 Share

Recommended Posts

Som mange andre døjer jeg med mine skuldre.

Efter lidt for tung bænkpres med for lidt opvarmning fik jeg for godt et halvt år siden smerter i mine skuldre. Det gjorde ondt i ca. to ugers tid efter løftet, bl.a. når jeg lå på siden for at sove.

Jeg har over en længere periode trænet mig op til at kunne træne db incline press og mili press uden smerter.

Men ved alm. flad bænkpress (med stang) og dips er der grumme smerter med det samme. Foretager jeg deciderede arbejdssæt (lavede en lille status-test af skuldrene) har jeg ondt i dagene efter og kan ikke træne db incline press og mili press før en uges tid efter. Kastebevægelser gør også ondt.

Smerten er lokaliseret der hvor nedenstående billede viser "deltoid (cut)", men mere på forsiden end siden af skuldren.

Shoulder%20Muscle%20Group.JPG

Nogen som har fysiologisk indsigt nok til at kunne give et gæt på hvilken muskel/led/et-eller-andet den er gal med, når smerterne er primært kun er der ved flad bænkpres og dips (her er den altså helt gal)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft præcis samme problem. Jeg har delvist afhulpet det ved at holde bredt, når jeg bænker + at lade stangen berøre længere nede på brystet (ved solar plexus).

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Har også næsten samme problem. Smerter midt i skulderen ved dips, decline og flad bænk. Ingen problemer ved incline og military/seated press.

Jeg har sådan set bare holdt mig fra at køre decline/fladt og så nøjes med incline og flyes... efter godt et år kan jeg efterhånden godt køre flad bænk igen - dog stadig ikke max løft.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share