ANgående træning program (cykling)


Norsk
 Share

Recommended Posts

Du giver for få oplysninger til at du kan få et rigtig godt svar. Men til en start kan I jo begynde med at trille et par timer i roligt tempo hver søndag henover vinteren for at at opbygge lidt cyklerelevant grundform. Alternativt kan I gå til spinning, hvis I ikke synes om cykling i vinterkulde. Lidt styrketræning for hele kroppen er guld værd - jo ældre I er, jo mere glæde har i sandsynligvis af den - og den kan sagtens laves hjemme uden brug af vægtudstyr.

Men hvis du skal have bedre svar må du skrive lidt om jeres træningsmæssige erfaring, hvor langt i skal cykle om dagen og i hvor lang tid.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej igen...

undskyld jeg ikke skriver før nu men mit internet har ikke virket før nu igen...

jamen vi står i denne situation at vi gerne ville på cykel fra hamburg til munchen...

Vi begge to lige i øjeblikket vi cykel på en home trainer på vores racer cykeler. vi cykler indtil videre 30 min hverdag også sætter vi den op med 5 min hver uge indtil at vi kommer op på en 3 til 4 timer så er det også nok. tror vi eller er det det.

Hvilken ting skal man tage forbehold på her på sådan et projekt.

kan man købe cykel kort over cykel stiger i udlandet...

Jeg håber at dette kan hjælpe os med at få nogle flere svar.

Hilsen

Norsk

Link to comment
Share on other sites

Vi begge to lige i øjeblikket vi cykel på en home trainer på vores racer cykeler. vi cykler indtil videre 30 min hverdag også sætter vi den op med 5 min hver uge indtil at vi kommer op på en 3 til 4 timer så er det også nok. tror vi eller er det det.

1. Det projekt går I kolde i. Der er ingen normale mennesker, der kan holde ud at sidde på en hometrainer i mere end 1 time.

2. Du mangler stadig at fortælle om jeres træningserfaring, alder og hvor langt I vil køre dagligt på turen. Det er lidt svært at komme med god vejledning uden den viden.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hej igen.

Vi træner også kun inde for så længe at det er koldt og min racer cykel har ikke godt at være ude i det vejr som vi har lige nu.

Men jeg er 24 år. jeg har desværre ikke noget km ur til at se hvor langt jeg cykeler men jeg vil skyde på at det er 10 km eller deromkring. Min træning erfaring det er at jeg har dyrket sport hele livet indtil for et år siden da jeg kom i problemer med mine knæ, men det er jeg over nu.

min kammerat er 25 år. og cykeler det samme som mig. han har godt ikke nogen erfaring inden for sport.

vi begge to cykeler meget i vores hverdag, men har ikke gjort noget seriøst ud af det før nu.

håber det hjælper lidt.

hilsen christian

Link to comment
Share on other sites

Frem til marts hvor I kan hive sommerraceren udendørs, kan I godt fortsætte med at køre 30-45 min. på home trainer med god intensitet 3 gange om ugen. Lad være med at køre på den hver dag, det dræber motivationen inden udgangen af januar.

Til marts kan I rykke udendørs og køre 1½-2 timer 3 gange om ugen med mindst 48 timers mellemrum. I kan gradvis forlænge turene med 15-30 minutter til I når op på 3-3½ timer. Forlæng f.eks. turene hver 2. uge. Når I kan køre 3 timer i jævnt tempo uden at blive alt for trætte, så kan I evt. begynde at køre intervaller, f.eks. 3x5-10 min. med en kort pause imellem. Sørg for altid at holde en kadence på mindst 80 pedalomdrejninger pr. minut når I ruller. En måned inden I skal afsted kan I begynde at køre nogle længere ture i weekenden.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share