Pullover med barbell


Sputnik
 Share

Recommended Posts

Jeg træner for tiden et træningsprogram, der tager udgangspunkt i Thomas J's fundament træning for begyndere fase 2. Pullover er lagt ind som en supplerende øvelse for lats på mandage og fredage. Jeg er netop begyndt at køre med barbell i stedet for håndvægt, da dette skulle optimere effekten på lats; jvf. denne tidligere tråd og her og her.

Når jeg træner denne øvelse, får jeg dog ondt lige midt på ryggen. Det er lidt svært at beskrive, men det er et område lige under det nederste af skulderbladene lige midt på ryggen. Det er mest noget jeg mærker efterfølgende, og mest hvis jeg svajer i ryggen samtidig med, at jeg spænder musklerne. Hvis jeg svajer passivt som feks. her, mærker jeg det ikke. Jeg har i øvrigt tidligere trænet øvelsen med håndvægt i lang tid uden problemer.

Er der nogen, der har prøvet noget ligende eller har et bud på, hvad det kan være?

Link to comment
Share on other sites

*BUMP*

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv at køre øvelsen med opspænd på samme vis som når en styrkeløfter bænkpresser. Placer bænken på tværs og ikke på langs af dig selv. Kun det øverste af ryggen er i berøring med bænken..

Ved ikke om det er meget anderledes end du har gjort hidtil?

Link to comment
Share on other sites

Prøv at køre øvelsen med opspænd på samme vis som når en styrkeløfter bænkpresser. Placer bænken på tværs og ikke på langs af dig selv. Kun det øverste af ryggen er i berøring med bænken..

Ved ikke om det er meget anderledes end du har gjort hidtil?

Tak for svaret sas! :smile:

Jo det er anderledes. Jeg har indtil nu kørt med bænken på langs og forsøgt at holde lænden i bænken.

Jeg ved ikke, om jeg kan køre den på tværs, da bænkene, hvor jeg træner, er ergonomisk formede, så de er lavere på midten end i kanterne. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan jo lige tilføje, at det også hjalp mig. Man skal bare kigge efter på illustrationen, men jeg kæmpede med øvelsen i tre uger, indtil det gik op for mig. Måske hænger det sammen med, at alle i mit center laver den med bænken på langs...

Edited by Lasse B
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan jo lige tilføje, at det også hjalp mig. Man skal bare kigge efter på illustrationen, men jeg kæmpede med øvelsen i tre uger, indtil det gik op for mig. Måske hænger det sammen med, at alle i mit center laver den med bænken på langs...

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for svaret Lasse B, jeg vil prøve næste gang med bænken på tværs. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share