Ondt i ryggen ved løb??


pelle r
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Det er ikke ualmindeligt hos folk der ikke har løbet så meget. De forskellige led i kroppen skal vænne sig til belastningen under løb, og det tager tid. For mit vedkommende gik det dog over efter et stykke tid.

Det kan ssv. hjælpe at træne dine mavemuskler, derudover er det en god idé kun at øge belastningerne langsomt. Her skal du være opmærksom på at bakkeløb er ekstra hårdt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke ualmindeligt hos folk der ikke har løbet så meget. De forskellige led i kroppen skal vænne sig til belastningen under løb, og det tager tid. For mit vedkommende gik det dog over efter et stykke tid.

Det kan ssv. hjælpe at træne dine mavemuskler, derudover er det en god idé kun at øge belastningerne langsomt. Her skal du være opmærksom på at bakkeløb er ekstra hårdt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for svaret!!

Du skriver at det ikke er ualmindeligt hos folk der ikke har løbet så meget, men jeg har løbet rimelig længe :bigsmile: . Det er dog sådan at det ofter kommer, hvis jeg har holdt et par ugers pause..... Det skal dog siges at jeg laver alt mugligt andet i de uger.... Judo, ju-jisu, svømning og styrketræning.... Så jeg holder mig i gang :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det der hedder sculliose som er en lettere s-formet rygrad. Det kan gøre at den ene side belastes mere end den anden og det gjorde at jeg fik ondt i den ene side af lænden ved løb. Det er et ret almindeligt ryg-problem, så måske er det det du lider af. Prøv at gå til en fys.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Det er en lidt gammel tråd, men jeg tillader mig alligevel at svare på den, fordi der nok er andre der læser den, som har samme problemer. Jeg vil give Diddley ret i at det nok skyldes den specielle belastning, som du udsætter kroppen for ved eksempelvis løb op ad bakker og terrænløb. Mit forslag er at du supplerer din løbetræning med styrketræning og trapper træningen stille og roligt op. Læs gerne mere om problemet her: http://sjovmotion.dk/ondt-i-ryggen-efter-loeb/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share