Vægtforøgelse med proteinpulver


jd1974
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Hvor meget skal man regne med at tage på (i ren muskelmasse) pr måned hvis man træner hårdt 5-6 dage om ugen og indtager proteinpulver umiddelbart efter træning?

/jd

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan du slet ikke sige så simpelt som det.

Hvis du træner hårdt 5-6 dage om ugen skal du altså have en del i sækken for at være i kcal. overskud (og ikke kun protein).

Hvor meget du kan vokse under optimale forhold afhænger af mange ting som din nuværende træningstilstand, din fysiske størrelse, dine gener, din alder etc.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Hvor meget skal man regne med at tage på (i ren muskelmasse) pr måned hvis man træner hårdt 5-6 dage om ugen og indtager proteinpulver umiddelbart efter træning?

/jd

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan du slet ikke sige så simpelt som det.

Hvis du træner hårdt 5-6 dage om ugen skal du altså have en del i sækken for at være i kcal. overskud (og ikke kun protein).

Hvor meget du kan vokse under optimale forhold afhænger af mange ting som din nuværende træningstilstand, din fysiske størrelse, dine gener, din alder etc.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er rigtigt. Jeg er ikke så stor fra naturens side (175cm og slank) Jeg har et ondt stofskifte, så det er ikke nemt at tage på i forvejen. Jeg spiser godt nu, især efter at jeg er begyndt at træne igen. Men det er vel realistisk nok at regne med et par kg om måneden, ikke?

Link to comment
Share on other sites

I prot. pulver er der Kcal. i som i enhver anden kost. Om du tager på at pulveret, kommer helt an på om det får dig i overskud. Pulveret indgår i et meget større Kcal. regnskab.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps, det ved jeg såmænd også godt. Jeg sørger også for at rive så meget foder ned som jeg kan, spiser 6 gange om dagen, meget varieret og sådan.

Men egentlig ville jeg bare vide hvor meget andre har erfaring med at de kan tage på pr måned. Det er jo meget individuelt, men det kunne give mig et fingerpeg om hvad jeg kan forvente. Jeg har jo også trænet før, og det er meget fedt, for jeg ser hurtigt resultater nu. Jeg er til gennæld blevet en rigtig slapsvans af at holde pause i 2½ år. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan inder man ud af om man er i kcal overskud?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du tager på er du i energioverskud, hvis du taber dig er du i underskud og hvis du holder vægten er du ved dit balancepunkt.

Det der er interessant er naturligvis at være i overskud på en måde så det (primært) er muskelmasse der opbygges eller i underskud på en måde så det (primært) er fedtmasse der tabes.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er rigtigt. Jeg er ikke så stor fra naturens side (175cm og slank) Jeg har et ondt stofskifte, så det er ikke nemt at tage på i forvejen. Jeg spiser godt nu, især efter at jeg er begyndt at træne igen. Men det er vel realistisk nok at regne med et par kg om måneden, ikke?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du har ondt i dit stofskifte, er du syg og skal søge læge. Hvorfra ved du, at du spiser "godt nu", hvor meget er det? 2 kg ren muskelmasse/måned: det ville undre, men det sidste mirakel er ikke set endnu.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er rigtigt. Jeg er ikke så stor fra naturens side (175cm og slank) Jeg har et ondt stofskifte, så det er ikke nemt at tage på i forvejen. Jeg spiser godt nu, især efter at jeg er begyndt at træne igen. Men det er vel realistisk nok at regne med et par kg om måneden, ikke?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du har ondt i dit stofskifte, er du syg og skal søge læge. Hvorfra ved du, at du spiser "godt nu", hvor meget er det? 2 kg ren muskelmasse/måned: det ville undre, men det sidste mirakel er ikke set endnu.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ikke "ondt i mit stofskifte" jeg har et "ondt stofskifte" :tongue:

hvilket kun betyder at jeg ikke tager 5 kg på bare fordi jeg går forbi et konditori.

"spiser godt" = æder som et svin, min 6 gange om dagen. Jeg ser rigtig gode resultater og jeg er ikke startet på weightgainer endnu, men det kunne være at jeg skulle sætte mine forventninger lidt ned alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Hvor meget skal man regne med at tage på (i ren muskelmasse) pr måned hvis man træner hårdt 5-6 dage om ugen og indtager proteinpulver umiddelbart efter træning?

/jd

<{POST_SNAPBACK}>

500-800g under rigtigt gode forhold.

<{POST_SNAPBACK}>

Se, det var faktisk svaret på mit spørgsmål. kort og enkelt. Takker

:smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share