Møj irriterende skulder problem.


banan911
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har idag været inde og træne efter at have holdt en uges pause da jeg havde trælse smerter på bagsiden af venstre skulder. Smerterne var dog ikke helt fortaget sig efter den uges pause (hvilket da er mærkeligt ?)

Men jeg var som sagt afsted alligevel og nu i aften er smerterne kraftige igen :-(

Det er smerter som er på bagsiden af venstre skulder, midt imellem skulderbladet og rygsøjlen, sådan ca ved midten af skulderbladet.

Jeg har fundet ud af at det smerterne højst sandsynligt kommer af er når jeg træner bryst. Jeg kan i hvert fald tydeligt mærke det når jeg presser imod når stangen er på vej ned.

For nyligt startede jeg på nyt program med højere vægt og færre gentagelser - er det mon det der er skylden ??

Jeg træner bryst i et smith stativ, hvor jeg ligger på ryggen - måske holder jeg forkert når jeg laver øvelsen ??

Det jeg er bekymret over er at smerten ikke gik væk efter en hel uges pause - så er det vel nærmere ledsmerter end muskelsmerter ikke ?

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg godt at alle i gamle rotter ikke synes godt om smith stativ - men hvis man som jeg er forholdsvis ret ny i det med styrketræning - er det vel godt nok til at lære bevægelsen - for derfor senere at gå over til fri stang når man kender øvelsen og har fået lidt mere styrke ??

Hvad er englevinger Claus B ?? Godt nok vejer jeg ikke helt vildt, men flyve kan jeg dog ikke :biggrin:

Hvad er det typiske rotator manchet syndrom ??

Jeg synes at det er "sjovt" at jeg har fået den skade alligevel, jeg har nemlig inden jeg gik i gang med at træne bryst for alvor sørget for at træne den bagerste del af skuldrene og ryggen generelt og her har der ikke været nogle problemer ??

Link to comment
Share on other sites

faren ved smithstativet vil jeg lade andre om at kommentere.

Englevinger er, når ens skulderblad står rettet mere bagud end normalt, når man slapper af. Det tyder på en mismatch mellem forskellige muskler der virker på skulderbladet og kan derfor medvirke til smerter i den region du omtaler.

Ang. rotatormanchet, så synes jeg, at du(og andre interesserede) skal læse denne artikel.

Den fortællerret godt, hvad det hele handler om :)

Link to comment
Share on other sites

God artikel Claus B.

Men jeg synes ikke den fortæller hvordan den fysioterapeutiske behandling skal foregå. Det eneste der bliver nævnt er træning inden for smertegrænsen.

Hvad med triggerpunkter? Disse forefindes tit ved rotator cuff skader. Hvordan skal man behandle disse?

Link to comment
Share on other sites

banan911 -> for mig lyder det som en overbelastning af netop rotatorcuffen. Jeg har selv for nyligt oplevet noget lign. hvilket viste sig at være en overbelastning af musklerne omkring skulderen (rotatorcuffen). Mit råd er pause og et stop for enhver øvelse med selv den mindste smerte indtil smerten er helt væk - hvilket i mit tilfælde tog flere uger!

Søg også her på MOL - emnet har været oppe før.

Se også en lign. diskussion:

http://www.getbig.dk/vis_emne.asp?id=1660

God bedring :o)

Link to comment
Share on other sites

Soulfly > Jeg har nu i samråd med min instruktør i centret valgt at holde min 1 uges pause med alle øvelser som påvirker skulderen. Hvis det så stadig gør ondt blev jeg anbefalet at tale med massaøren/kiropraktoren som er tilknyttet centret med henblik på en konsultation. Dererfter anbefalede instruktøren mig en peiode på en måneds tid at tage det stille og roligt med skulder øvelserne - dvs mindre vægt og lidt flere gentagelser.

Det er dog stadig min mening at smerterne kommer når jeg træner bryst - det er i hvert fald primært ved denne øvelse at smerterne forværres :sad:

Irrtiterende når det nu lige er den muskelgruppe, som jeg så gerne vil træne :weeping:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share