Antibiotika


Comedian
 Share

Recommended Posts

Halløjsovs! :smile:

Nu har jeg ( Endelig!) efter tre måneders hosten fået min læge til at indse at der nok er noget i vejen... Så han har givet mig noget antibiotika, jeg skal tage... Fint nok...

Men så var det jeg kom til at tænke på, om der så er noget specielt, jeg skal være opmærksom på, mht. træning? :unsure:

Nogen, der ved det? :bigsmile:

På forhånd tak for hjælpen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Selve antibiotikaen har ikke den store betydning mht. træning (der er dog andre ting du skal være opmærksom på ved visse antibiotikatyper, fx alkohol), men træningen kan indvirke på din grundsygdom - hvad det så end er.

Langvarig hoste kan være mange ting, hos en rask ung mand uden andre symptomer kan noget så simpelt som et skift i indeklimaet (ny arbejdsplads i en bygning med centraliseret udluftning eller flytning til en anden bolig, fx) tørre slimhinderne tilstrækkeligt ud til at man får hoste (antibiotika virker selvsagt ikke her). Der er selvfølgelig også en række sygdomme, som giver hoste.

Prøv at find årsagen til det hosteri i stedet for at guffe antibiotika :wink:

Link to comment
Share on other sites

Selve antibiotikaen har ikke den store betydning mht. træning (der er dog andre ting du skal være opmærksom på ved visse antibiotikatyper, fx alkohol), men træningen kan indvirke på din grundsygdom - hvad det så end er.

Langvarig hoste kan være mange ting, hos en rask ung mand uden andre symptomer kan noget så simpelt som et skift i indeklimaet (ny arbejdsplads i en bygning med centraliseret udluftning eller flytning til en anden bolig, fx) tørre slimhinderne tilstrækkeligt ud til at man får hoste (antibiotika virker selvsagt ikke her). Der er selvfølgelig også en række sygdomme, som giver hoste.

Prøv at find årsagen til det hosteri i stedet for at guffe antibiotika :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak for det gode svar :smile:

Ja, ærligt talt ved jeg bare ikke hvad det skulle være... Der er ikke noget, i min omkreds, der er blevet ændret, overhovedet, siden jeg fik det, og det er ikke værre alt efter om jeg f eks sidder på mit værelse eller er ude at cykle...

Kan det have noget at gøre med en langtidpåvirkning af f eks passivrygning, der kan være skyld i det? :unsure:

Jeg ville jo umiddelbart have spurgt min læge... Men blev stort set kylet ud efter 20 sekunders konsultation, så det nåede jeg ikke... :raisebrow::blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu burde en lægekonsultation være bedre end MOL, men er din hoste tør (irritativ) eller med opspyt (bronchitis)? Du kan evt. gå på netdoktor eller lign. hjemmeside og søge på hoste. Passiv rygning kan sagtens irritere nok til at man hoster (der behøves endda ikke at være langtidspåvirkning, nogle får irritativ hoste af at opholde sig i et rum hvor andre ryger i få minutter) :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Nu burde en lægekonsultation være bedre end MOL, men er din hoste tør (irritativ) eller med opspyt (bronchitis)? Du kan evt. gå på netdoktor eller lign. hjemmeside og søge på hoste. Passiv rygning kan sagtens irritere nok til at man hoster (der behøves endda ikke at være langtidspåvirkning, nogle får irritativ hoste af at opholde sig i et rum hvor andre ryger i få minutter) :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt, var jo til lægen i dag... Men han gav mig slet ikke en chance for at fortælle om det el.lign. ( Hvilket jeg er ret skuffet over... :dry: ) ellers ville jeg jo have spurgt ham :bigsmile:

Det er en tør hoste...

Det er sådan, at jeg aldrig har rørt en cigaret el.lign... Men mine forældre har begge været storrygere de sidste 30-35 år... Så har altid været i et tilrøget miljø. Det har dog ikek været et problem førhen... Men hvis det er dette, der er problemet, kan jeg vidst godt indstille mig på at hoste videre... :confused:

Nu si'r du lige cykle... Cykler du meget (mhp. konditionstræning, hvor du bliver forpustet), og har du før gjort det på denne årstid ??

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, som sagt er det ikke specielt værre, fordi jeg er ude at cykle... :smile:

Men ellers nej, det er kun noget jeg gør, for at komme til og fra skole, dvs 2 x 20 minutter om dagen, og så til træning...

Mange tak fordi du svarer!! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share