Udførelsen af Dips...


ReneBL
 Share

Recommended Posts

Godaften MOL

Jeg har nu trænet lidt mere end et havlt år, uden noget der lignede "forkert" smerte nogen steder. Men på det sidste har jeg fået en nagende fornemmelse i specielt den højre skulder. Synes det virker mere udtalt når jeg udfører fx bænk og dips.

Det jeg tænkte på var, om dips belaster skulderne på en meget uhensigtsmæssig måde. Jeg har nemlig tit tænkt på, at jeg kunne mærke den i skulderene også. Og har samtidig ingen træthedstegn at spore i triceps...

Det skal lige med at jeg udfører øvelsen med en yderst acceptabel hastighed, og lader mig på ingen måde "falde" ned - nice and slow. og så bliver øvelsen udført med BW+40kg.

Det blev vidst til et par spørgsmål, altså:

1. Kan smerte i skulderen skyldes dips.

2. Går dips også i skulderen

Link to comment
Share on other sites

Det KAN lyde som et problem med dit AC-led (acromioclaivulære-led).... Det kræver en nærmere undersøgelse at fastslå om det er problemet og hvad der kan gøres.... men prøv med at ændre lidt på din håndstilling for eksempel....

Link to comment
Share on other sites

Dips har i min verden en kategorisering som skulderdræber nr. 1. især hvis man kører "ass-to-the-grass" i den øvelse (hvilket man skal lade være med).

Jeg kører slet ikke dips mere grundet skadespotientialet - jeg har smadret min skulder 3-4 gange på dips - og så god synes jeg heller ikke øvelsen er, så hellere træne udenom.

Link to comment
Share on other sites

Dips har i min verden en kategorisering som skulderdræber nr. 1. især hvis man kører "ass-to-the-grass" i den øvelse (hvilket man skal lade være med).

Jeg kører slet ikke dips mere grundet skadespotientialet - jeg har smadret min skulder 3-4 gange på dips - og så god synes jeg heller ikke øvelsen er, så hellere træne udenom.

<{POST_SNAPBACK}>

Hørt!

Link to comment
Share on other sites

men prøv med at ændre lidt på din håndstilling for eksempel....

Lige i dips er det da ikke så nemt...

Jeg lægger håndroden på dipsstængerne, og holder ikke rundt om dem.

Så kan stillingen ændres ved at hånden drejes, så fingerspidserne peger mere fremad.

Jeg dipper altid helt ned, men for det meste kun med kropsvægt.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Man kan ændre stresset på skulderen ved at evt køre smalt i forhold til bredt, men hvis det ikke hjælper, så lad være at træne dips....

Ellers husker du selvfølgelig at ise din skulder efter træning hvis du har fået smerter :wink:

Edited by Buc
Link to comment
Share on other sites

Dips har i min verden en kategorisering som skulderdræber nr. 1. især hvis man kører "ass-to-the-grass" i den øvelse (hvilket man skal lade være med).

Jeg kører slet ikke dips mere grundet skadespotientialet - jeg har smadret min skulder 3-4 gange på dips - og så god synes jeg heller ikke øvelsen er, så hellere træne udenom.

Det lyder meget fornuftigt i mine ører - men hvad er alternativet så???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share