Nødder


John Johnson
 Share

Recommended Posts

Jeg plejer at spise 100g mandler når jeg er færdig med min træning (styrketræning) fordi mandler indeholder så meget protein, men her idag faldt jeg over nogle sider som taler om en paranød. Angiveligt skulle aminosyrerne i denne nød være meget smartere fordelt end i mandler, og så var det jeg tænkte om ikke der var nogle herinde som kunne fortælle mig om der er hold i noget af det? Ville det være smartere at spise paranød frem for mandler?

Og er der nogen herinde der har en bedre ide til et "naturligt" kosttilskud end mandler/paranødder?

EDIT: Desuden spiser jeg mandler fordi de har et højt indhold af f.eks. calcium som er vigtig for at musklerne i det hele taget kan fungere. Er der nogen der ved noget om indholdet af lignende mineraler i paranødder?

Edited by John Johnson
Link to comment
Share on other sites

nå ikk :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder lidt vanvittigt du spiser mandler på grund af proteinet :blink: Du skal regne med at proteinet ikke har samme høje kvalitet som mælk og kød. Mandler ingeholder mange andre gavnlige ting herunder sunde fedtstoffer men 100gr.mandler? :blink:

Spis noget kød, og drik noget mælk, snup en halv håndfuld mandler :smile: - og spis marcipan brød for resten af kalorierne :laugh:

Hint hvorfor skal det være det ene eller det andet.

Hvorfor ikke mixe eller skifte mellem at spise det ene eller det andet?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

:smile: Tjaa, jeg har læst at alle de essentielle aminosyrer er i mandler i rimelig forhold, til forskel fra de fleste andre vegetabilske produkter. Så jeg synes det er smart, da jeg ikke kan have en steak med til træning :tongue:

ifølge DEN HER hjemmeside så er kvaliteten af protein i mælk dårligere end kvaliteten af protein i mandler... og MEGET dårligere end ved paranødder.

Og så skal det også siges at jeg drikker kakao efter træning. Ja, jeg ved godt at mælk er bedre, men kakao smager bedre :wink:

Specielt skulle mandler være rigt på en bestemt aminosyre som ellers ikke forkommer særlig tit i vegetabilske fødevarer.

Det anbefales ikke at spise mere end 60 g mandler dagligt, og jeg får 300 g ugentligt så det er jo ikke helt galt :smile:

Så fik jeg skrevet lidt om baggrunden for min post, håber jeg kan få mere info herinde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share