Max antal træningsdage om ugen


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg fik fortalt, da jeg før i tiden trænede 6 gange om ugen, at det var alt alt for meget.. Nu træner jeg GT's 10x10 program, men føler ikk rigtig at det kører for mig.. overvejere derfor at gå tilbage til mit gamle program, men vil så høre om 6 dage om ugen, for jer også lyder INSANE??

I mit gamle program blev kroppen delt op i to muskelgrupper som blev trænet hver gang.. Altså fx bryst og triceps + mave om mandagen og skulder og biceps tirsdag...

Er dette gamle program latterligt eller?

Edited by ltp68303
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg fik fortalt, da jeg før i tiden trænede 6 gange om ugen, at det var alt alt for meget.. Nu træner jeg GT's 10x10 program, men føler ikk rigtig at det kører for mig.. overvejere derfor at gå tilbage til mit gamle program, men vil så høre om 6 dage om ugen, for jer også lyder INSANE??
Antallet af træningsdage er jo kun den ene parameter. Lige så vigtigt er hvor meget du trænede hver gang du var i centret.

Du kan vurdere om du laver for meget med følgende råd/spørgsmål:

Har du fremgang?

Hvis ja, laver du formentlig ikke mere end du kan restituere dig fra.

Er du mere træt eller syg end ellers? Hvis ja kan det tyde på du træner for hårdt.

Er du så øm efter en træning af det påvirker næste træning negativt? Det giver vel sig selv, at svare du ja, så træner du nok for hårdt.

I mit gamle program blev kroppen delt op i to muskelgrupper som blev trænet hver gang.. Altså fx bryst og triceps + mave om mandagen og skulder og biceps tirsdag...

Meget mærkelig krop du har. Ingen ryg eller ben? :blink:

Link to comment
Share on other sites

hehe.. skrev bare ikk ryg og ben med.. var bare lige for at give jer et indtryk på mit gamle program..

Men hvis jeg ska prøve mig ad med det som Hr simonHP skriver, altså 2-split hvor jeg har 2 træningsdage og så 1 fridag, 2 træningsdage og en fridag.. osv.. -hvordan ville I så dele det op??

Håber I gider hjælpe..

Link to comment
Share on other sites

Forslag 1:

Dag 1: bryst, skulder, triceps, mave

Dag 2: ryg, ben, biceps

Forslag 2

Dag 1: overkrop

Dag 2: underkrop

Alt efter hvordan du prioritere væksten i de forskellige kropsdele. Du kan se et eksempel på hvordan øvelserne til forslag 2 kan fordeles i Dual Factor programmet her (word-dokumentet flexipecs har postet)

Link to comment
Share on other sites

.. ked af det, men er stadig så tilpas noob, at jeg ikk ved hvilke øvelser som jeg ska træne i mit evt nye program..

Hvis jeg vil træne som Maxpower foreslog:

Dag 1:

Bryst

Skulder

Triceps

Mave

Hvilke øvelser vil I så foreslå jeg træner? Hvor mange øvelser til hver musklegruppe, hvor mange set og reps??

Det samme spørgsmål til dag2:

Ryg

Ben

Biceps

Håber I kan og vil hjælpe, vil gerne starte på det i morgen tidligt nemmerlig.. :wink:

Edited by ltp68303
Link to comment
Share on other sites

jo tak Bear.. Men det program vi kørte i sommer, var jo netop 6 dage om ugen.. så det udelukker jeg! Gt's 10x10 prg, kører ikk rigtig for mig, og jeg sys at det blir alt alt for trivielt.. Jeg bulker lidt, men ikk ret meget..

Overvejer at tage noget lignende vores gamle program dog! Deler blot det hele op på 2 dage. Altså 2 dages træning, 1 fri, 2 dages træning og 1 fri.. osv...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået super fremskridt efter jeg gik fra mit standard 3 split program:

mandag: bryst, triceps

onsdag: ryg, biceps

fredag: skuldre, ben, mave

til mit nuværende som lyder:

mandag:bryst, biceps

tirsdag: skuldre, ryg

onsdag:ben, triceps, mave

torsdag: fri

fredag:bryst, biceps.

lørdag: skuldre, ryg

søndag:ben, triceps, mave

efter jeg startede på det for 8 uger siden er jeg steget i

bænk fra +- 90 til 115

squat 115 - 145

dødløft 120 - 160

Og jeg går ikke efter at stige desideret i mine løft...

Tror det afhænger meget af hvordan du er "bygget". Skal så siges at jeg tager hver 9 uge 1 uge fri...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share