Markeringer


Lorte_muskel
 Share

Recommended Posts

Hvor lang tid tager det at komme til århus, hvis man begynder at løbe nu? :wink:

Dit spørgsmål er nogenlunde lige så svært at svare på som ovenstående.

En af mine kammerater begyndte at træne styrketræning for ca 3 mdr siden, 2 gange om ugen. Der er ikke blevet ændret noget ved kosten. Han har tabt sig lidt og kan rimelig tydeligt mærke forskel, men ikke se den store forskel.

Er dit mål at øge muskelmassen, tabe fedt eller begge dele.

Link to comment
Share on other sites

vil sige efter 1 års seriøs træning begynder der at ske lidt og det er de 2 første år der sker mest :) Så bare kom igang og klø på og spørg hvis der er nogle øvelser du er i tvilv om også dem i dit center.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan godt se det måske var lidt det spørgsmål :P

Målet er ikke at blive stor, men bare at komme i form. Altså bliver stærkere og en makering, ville da være dejlig den vej ;)

Link to comment
Share on other sites

Altså ... hvis du er villig til at træne HVER 2. dag og du ikke mishandler din krop med junkfood og alkohol (mere end højest nødvendigt :-p )...skal du nok nå at få noget skæring inden badesæsonen ... men så skal du også ud af hullerne nu :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, Det bliver så nok 2 gange om ugen, 3 hvis der er tid. Jeg træner

badminton ved siden af. Jeg er ikke typen der drikker hver eller hver anden weekend, tager badmintonen rimelig seriøst, såeh ja. Det er kun når der er nogle fester jeg ikke kan undværre jeg drikker ;)

Jeg er snart ude at hullet ;) Jeg og en kammerat tager ind til byen i morn onsdag og opretter medlemsskab.

Lige et tillægsspørgsmål omkring det, hvis der er nogle af jer der skulle vide det ; Kan der opstå problemer, hvis man ønsker at betale PBS pr. mdr, hvis man er 16 år, med hensyn til man skal være 18 osv. ?

Link to comment
Share on other sites

Altså ... hvis du er villig til at træne HVER 2. dag og du ikke mishandler din krop med junkfood og alkohol (mere end højest nødvendigt :-p )...skal du nok nå at få noget skæring inden badesæsonen ... men så skal du også ud af hullerne nu :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, Det bliver så nok 2 gange om ugen, 3 hvis der er tid. Jeg træner

badminton ved siden af. Jeg er ikke typen der drikker hver eller hver anden weekend, tager badmintonen rimelig seriøst, såeh ja. Det er kun når der er nogle fester jeg ikke kan undværre jeg drikker ;)

Jeg er snart ude at hullet ;) Jeg og en kammerat tager ind til byen i morn onsdag og opretter medlemsskab.

Lige et tillægsspørgsmål omkring det, hvis der er nogle af jer der skulle vide det ; Kan der opstå problemer, hvis man ønsker at betale PBS pr. mdr, hvis man er 16 år, med hensyn til man skal være 18 osv. ?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror dine forældre skal skrive under hvis du er under 18. Det skal de i hvert fald der hvor jeg træner.

Link to comment
Share on other sites

Altså ... hvis du er villig til at træne HVER 2. dag og du ikke mishandler din krop med junkfood og alkohol (mere end højest nødvendigt :-p )...skal du nok nå at få noget skæring inden badesæsonen ... men så skal du også ud af hullerne nu :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Sjovt at man kan give retningslinier/fortælle hvor hurtigt an fremgang vil komme uden at kende udgangspunk (BF%, Muskelmasse etc), uden at give specifikke kostråd (antal kcal, proteinindtag etc.).

Spørgsmålet kan man ikke svare på uden at have mødt dig, testet dig, afdækket dit kendskab til kost/træning.

Det eneste seriøse svar på sådan et spørgsmål er: Det kommer an på...

Dejligt at høre du vil igang med at træne. Mht. PBS: så skal dine forældre involveres hvis du er under 18, ellers skal der betales kontant for hele perioden.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Har spørger til en generel tidshorisont ... en idé om hvor længe man generelt kan regne med der går før der sker noget ... og et af de vigtigste udgangspunkter for en hypertrofi assessment mener jeg er om han er mesomorph, endomorph eller ectomorph. Ernæring er relativt ... det er som at sige; "hvor hurtigt kan en formel1 bil køre?" hvorpå man får svaret "cirka 300km/t" .. så kan man selvfølgelig sagtens kaste sig ud i en debat om hvorvidt en formel1 bil nu også kan køre 300km/t, for hvad nu hvis den kørte på majsolie... hva ? Man må som udgangspunkt gå ud fra spørgsmålet oprindeligt gik på en generel max hastighed på det alment brugte drivmiddel ...  :4smartass:

Hvis du besider en viden om ernæring som han kunne drage nytte af , kunne du jo evt. give ham den ...    :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Udgangspunktet er absolut forskelligt.

Din analogi med formel et bilen er latterligt.

Denne bil kender vi ikke antallet af hestekræfter (muskelmassen), kender ikke topfarten (styrken), hvor mange kilometer den kører på literen (konditionen, højere iltoptagelse = højere arbejdsintensitet ved konditionstræning), kender ikke chaufføren (den trænendes disciplin, træningserfaring, vedholdenhed).

Hr. Lortemuskel angiver ikke FFM eller BF% så vi kender intet til udgangspunktet.

Men du mener stadig at kunne fastslå hvor hurtigt bilen kan køre?!?

Come on :raisebrow:

Generelle råd om ernæring træning etc kan jeg sagtens komme med, men udgangspunktet skal være at pågældende finder sig i at skulle tælle kcal og træne regelmæssigt. Hvis ikke disse forudsætninger er der, forsvinder de vigtigeste grundlag for et vægttab i form af fedt.

Dine udtalelser om kropstyper er latterlige. Der er ingen videnskabelig basis for de klassiske kropstyper og disses individuelle evne til at opbygge muskelmasse/tabe fedt etc..

Et eksempel fra virkeligheden kunne være Anyone her fra boardet:

Starter ud som Endomorf, uden særligt meget masse og relativt høj fedt%

Så gik Anyone igang med at træne og besluttede sig for at cutte op til sit bryllup.

Han endte med at se helt fitness trænet ud, Ectomorf, eller måske endda ecto-mesomorf.

Nu efter tung træning og kcal oversud ser Anyone Meso-endomorf ud. Vejer over 100kg med imponerende masse og styrke men ikke meget definition omkring si maveregion.

Ved siden af anyone er jeg vel nærmest en meso-ectomorf.

MEN: sidst anyone og jeg sås testede vi hudfols tykkelse. Vores hudfolders tykkels på maven var ens! Anders binder blot meget væske i underhuden hvorimod jeg næsten ikke binder noget væske overhovedet.

Hvad skal man stole på? Hvad øjet viser eller en hudfold måling?

Realiteten er at Anyones fedt% ikke er meget højere end min hvad målingen tydeligt viste. Anyone har års disciplineret kost og træning bag sig. Gør det hans grundlæggende kropstype anderledes end min?

Den eneste forkel på Anyone og mins kropstyp er træningen. Jeg kommer inden længe til at veje +100kg. Betyder en kropsvægtøgning på +10 kg at min kropstype ændres? Nej det betyder bare at jeg har taget mig sammen :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Chono -> For nogle spørgsmål er et simpelt svar lig med et dårligt svar - som i denne eksempel hvor vi intet kender til forudsætningerne.

Spørgeren kunne være "non-responder", mindre heldigt stillet mht gener, spise for lidt osv osv. Er det tilfældet og du kommer med et mål for hvad der gennemsnitligt er muligt at opnå på så og så lang tid, så er det da uundgåeligt at vedkommende bliver skuffet når deres resultater ikke lever op til det du sagde var muligt.

Forstil dig du er hos mekanikeren og skal have at vide hvor lang tid det tager at reparere bilen og mekanikeren ikke ville give en ca tid...men snakker derud af ..."krumtap" ... "knastaksel", "bly ... kondensator" .. "koblings skiver" , "det er svært at sige", kommer an på det ene, komer an på det andet etc ..." ...

..og alt du vil vide, er bare hvor lang tid det cirka tager at få reperaret bilen :-)

Jeg er ikke meget for at køre denne bil-analogi længere ud i hampen, men nu gør jeg det alligevel. :wink:

Såfremt mekanikeren har alle relevante reservedele på lager eller inden for rækkevidde, så er der grænser for hvor lang tid det vil tage at fikse skidtet. Og vi må også formode at han ud fra ejerens beskivelse kan danne sig en ide om problemets omfang og dermed hvor lang tid det vil tage at lave.

Denne information har vi IKKE i dette tilfælde, derfor er det umuligt at give et fornuftigt bud på tidshorisonten. Vi ved bare at Lorte_Muskel er 16 år, normal til slank af bygning ifølge ham selv og hvad det er muligt at se på profil-billedet.

Desuden er målet jo overordentligt svagt defineret. Hvornår kan man SE forskel ift. da man startede? Det kan jo være voldsomt forskelligt for den enkelte, hvornår de selv begynder at kunne se forbedringer. Hvis man ikke notere status for kropsmål, vægt, tager billeder osv. kan der godt gå meget længe før man kan se noget, netop fordi man ser ændringen fra dag til dag og ikke start og slut i forhold til hinanden.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

well .. dette kan fortsætte i en uendelighed ... problemet er bare, at lorte muskel ikke får noget svar ... !

Hvor lang tid tog det for dig MaxPower før du kunne begynde at se du trænede ?

Svaret er at det er umuligt at sige. Det tager måske 3-6 måneder før han kan se forskel - hvis vi forudsætter at han træner og spiser nogenlunde fornuftigt, ikke er non-responder osv.

Jeg holdt selv meget dårlig styr på mine træningsresultater deet første stykke tid. I de første 8 mdr jeg trænede var det ca 2 gange om ugen og det var stort set uden ændringer i kosten. Jeg ændrede så vidt jeg husker ikke min vægt synderligt, måske tog jeg et par kg på, men man kunne bestemt se forskel. Præcis hvornår jeg kunne se forskel kan jeg ikke huske, men det er jo også nærmest umuligt at svare på.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

well .. dette kan fortsætte i en uendelighed ... problemet er bare, at lorte muskel ikke får noget svar ... !

Hvor lang tid tog det for dig MaxPower før du kunne begynde at se du trænede ?

PtPoul:

Dine udtalelser om kropstyper er latterlige. Der er ingen videnskabelig basis for de klassiske kropstyper og disses individuelle evne til at opbygge muskelmasse/tabe fedt etc..

PtPoul ... forstår jeg dig ret når du siger der ikke er nogen indivudel hypertrofi respons på de forskellige kropstyper ??

<{POST_SNAPBACK}>

Kropssomatyper er fantsi, de har intet på sig.

Hvis man er "ectomorf" er det typisk pga. livsstilsvalg, ikke pga. en særlig genetik.

Der er fra person til person en vis variabilitet. Men man kan altså ikke virdere denne variabilitet ved at se på deres kropsbygning.

Alle de "ectomorfe" jeg har mødt har kunne "forvandle" sig selv til mesomorfe ved at få styr på kosten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share