Frømandskorpset


Froqman
 Share

Recommended Posts

Jeg vil klart anbefale dig først at aftjene VPL, og evt. blive befalingsmand og måske udsendelse. Tjenesten du kommer til at udføre under værnepligt har ikke meget med frøerne at gøre :sleeping: - og da slet ikke de første 4 måneder - men det giver dig altså noget rutine og erfaring som du kan bruge videre i forløbet. :dry:

Noget helt andet er du får grundliggende indføring i eksempelvis O-løb som er EKSTREMT vigtigt. Det er altså dumt at ryge ud af aspiranten fordi man ikke kan finde vej!

En anden ting er udsendelse - kan klart anbefale dig at tage en tur i Kosovo eller Irak. Du får et nyt syn på livet som soldat - og livet i det hele taget, og modnes på en måde du ikke ville have troet var muligt! :4thumbup:

En sidste ting må også være at kommer du først ind til frøerne er der altså ingen vej tilbage. Når du har tegnet kontrakten er der ingen vej tilbage hvis man pludselig finder ud af at man måske alligevel ikke er klar til at sætte livet på spil i live operationer :blink: Også er det altså sur røv!

-Who dares wins!

<{POST_SNAPBACK}>

Ofte er det dem der ikke har været inde før der kommer igennem, så der er ikke nogen grund til at tage vpl først, som sådan, medmindre det er for at modnes, som det også har været oppe før her i tråden. Det giver dig ikke meget i forhold til en eventuel gennemførelse af fkp.

du bliver klar over undervejs om du vil skrive kontrakt, hvis du er i tvivl, når du ikke så langt, medmindre du først bliver i tvivl minuttet før du graver dig under maren. 8 måneder er lang tid når hver uge er laaaang. Det behøver du ikke at tage til kosovo for at finde ud af om du vil i frømandskorpset. når det er sagt er det altid en god ide at se lidt mere til verden og dybere i sig selv, så tag endelig afsted hvis det er det du vil.

O-løb er meget vigtigt, men det lærer man, hos frøerne er det ikke som Aspiranten hos jægerne, men det er en elevskole, hvor man kan komme ind som total ny indenfor militærlivet.

Frømandskorpset skal være noget man virkelig vil for sig selv, ikke for at blære sig, eller fordi man synes fysisk træning er vildt fedt. Der skal lidt mere til. Psyken er langt det vigtigste, arbejd hellere med den, de fysiske prøver kan du hurtigt komme i form til. Kør guldcirkel hver dag/5 gange om ugen, lange løb, svøm og gå ture, så skal det nok gå.

Men alle har deres råd, følg hvad du selv mener er bedst. Så skal du nok klare den. Måske

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mange tak for det, du skulle vel aldrig vide om man må krydse benene når man laver reaktionsøvelsen i en bronzecirkel? Jeg synes det er meget svært at lave den ordentligt hvis man ikke må have krydsede ben.

det må du gerne, det eneste der tæller er at begge dine hænder forbliver på gulvet. Derudover er det ikke usædvanligt at man kan få lov til at tage sine sko af og dermed glide på strømperne.

<{POST_SNAPBACK}>

Er du sikker på det? Man må ikke krydse benene ved JGK...

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for det, du skulle vel aldrig vide om man må krydse benene når man laver reaktionsøvelsen i en bronzecirkel? Jeg synes det er meget svært at lave den ordentligt hvis man ikke må have krydsede ben.

det må du gerne, det eneste der tæller er at begge dine hænder forbliver på gulvet. Derudover er det ikke usædvanligt at man kan få lov til at tage sine sko af og dermed glide på strømperne.

<{POST_SNAPBACK}>

Er du sikker på det? Man må ikke krydse benene ved JGK...

- Tolle

<{POST_SNAPBACK}>

Så er jeg i "problemer", jeg synes det er næsten umuligt at lave den uden at krydse benene... Må man så gøre det uden sko på?

Link to comment
Share on other sites

Guldcirkel er en bronze + 100% altså:

8 kropshævninger

16 knæbøjninger (oftest uden det andet ben støtter!)

24 mavebøjning

16 knæbøjning

20 armstrækker (helt ned)

20 reaktionsøvelse (hænderne i)

24 rygøvelse

24 englehop

x 3

og så lige under 12 minutter. Det giver godt :cooldance: (men nogle vil måske mene overkill)

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Hej Froqman

Hvis du søger nu og bliver afvist pga. modenhed/alder og så igen søger om fx to år, viser det ihvertfald at du ikke har mistet lysten selv efter de to år!!!!!!

Iøvrigt mener jeg bestemt ikke man kommer til at snuse til noget som helst af det frøerne laver ved at springe et par måneder, meld dig heller til et patruljekompagni i hjemmeværnet, her prøver man hvor surt det kan være at skulle gå mange kilometer bag fjendens linier og man kan jo evt. samtidigt læse videre.

Hej.

Hvis jeg var dig vil jeg nok vente et par. Du ville nok falde fra på vurderingen om modenhed og psykologen vil nok fra vælge dig igen på pga. alderen.

SÅDAN noget skal du ikke lytte til(de kender dig ikke), ingen kan vide om DU kan klare elev tiden! Men de har ret i at det er psyken der kommer på prøve.

<{POST_SNAPBACK}>

Jep, et patruljekompagni i hjemmeværnet er nok et godt sted at snuse til det. Fandt selv ud af at elitesoldat ikke lige var mig, efter en uges patruljekursus i hjemmeværnet.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for det, du skulle vel aldrig vide om man må krydse benene når man laver reaktionsøvelsen i en bronzecirkel? Jeg synes det er meget svært at lave den ordentligt hvis man ikke må have krydsede ben.

det må du gerne, det eneste der tæller er at begge dine hænder forbliver på gulvet. Derudover er det ikke usædvanligt at man kan få lov til at tage sine sko af og dermed glide på strømperne.

<{POST_SNAPBACK}>

Er du sikker på det? Man må ikke krydse benene ved JGK...

- Tolle

<{POST_SNAPBACK}>

Så er jeg i "problemer", jeg synes det er næsten umuligt at lave den uden at krydse benene... Må man så gøre det uden sko på?

<{POST_SNAPBACK}>

På frøernes hjemmeside er der en gut, der demonstrerer øvelserne til bronzecirkel...der krydser han benene og har ikke sko på...hvis du har friktion fra sko og ikke må krydse benene...tjaaaa så kunne de bare nøjes med denne øvelse for det er der sgu ikke mange der kan...

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Jeg har nu læst alle jeres indlæg og har tænkt fået noget at tænke over, så tak for det. Det er jo en stor beslutning at skulle vælge. Jeg er ikke 100 % sikker på om jeg søger ind i år eller jeg vælger at vente til jeg blevet mere "moden"...

Tilbage er der kun at sige en ting

Losers always whining about doing their best... Winners go home and fuck the Prom Queen!

Så jeg glæder mig til at hygge lidt med en Prom Queen ved navn "Maren". :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hygge er helt sikkert et ord du ikke vil forbinde med Frøer eller Jægere med mindre du mener at guldcirkel x 3 på 12 minutter er ren hygge!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share