Vil beregne mit ligevægtsindtag


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Hejsa allihop!

Her er først lidt stats:

Køn: Ja tak, ved den er gammel, men en klassiker! Desuden en fyr!

Alder: 20 år.

Højde: 188 cm

Vægt: 77 kg (ca. varierer en del.. :raisebrow: )

Nu er det så jeg vil til at igang med at måle mit indtag, så jeg kan få så meget ud af træningen som muligt.. Derfor vil jeg gerne lig ha, hvis I lig ser lidt på en generel dag for mig og min ædelse..

En almindelig dag med ædelse for mig foregår således:

Morgen:

Havregryn 170 gr.

Rosiner 80 gr.

Minimælk 400 gr.

Mellemmåltid:

Rugbrød 2 stk.

Leverpostej 50 gr. (ca)

Rødkål 20 gr (ca)

Frokost:

Rugbrød 4 stk.

Leverpostej 100 gr. (ca.)

Rødkål 40 gr. (ca)

Træning:

Masser af vand

Protein shake 80% 30 gr.

Mellemmåltid:

havregryn 100gr.

Rosiner 40 gr.

Minimælk 40 gr.

Aftensmad: Varierer selvfølgelig...!!

Kyllingefilet 200 gr. (Et skud!)

Ovnbagte pommes 300 gr.

Salat 150 gr.

Det var så det.. meget meget upræcist.. for ved virkelig ikk hvor meget mine kyllingefileter vejer og hvor meget kartoflerne vejer..

Sys selv det virker som en masse føde at indtage for en fyr som mig.. Men det skal siges at jeg har ca 8 km til skole, hvilket gir ca 16-17 km hver dag. Dvs 4 dage om ugen køres denne tur.. Derudover træner jeg 5 gange om ugen..

Ser det her helt håbløst ud??

post-5906-1102435942_thumb.jpg

Edited by ltp68303
Link to comment
Share on other sites

Indtast din kost i dette regneark.

Beregn et estimat af dit ligevægtsindtag her

edit: første del har du klaret kan jeg se. Kosten virker nu noget ensformig synes jeg, og måltid 2 og 3 mangler protein og er generelt lidt lave kaloriemæssigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er rigtig nok.. men jeg er en røvfattig studerende som kun lever af SU og en lorte løn hver lørdag... Det gør at jeg som regel "kun" får den slags mad..

Men selve maden er vel også okay, er det ikk?? selvom det er ensformet... eller hvad??

Ska jeg æde mere?? Husk jeg også cykler meget.. så burde vel æde mere oder?

Link to comment
Share on other sites

okay.. jeg har gloet lidt på den formel du sendte.. den viste at jeg har et ligevægtsindtag på ca 3000 kcal.. selvom det selvfølgelig er langt fra præcist, viser det jo, i forhold til mit indtag, at jeg indtager for lidt..

MaxP, hvor stor er du og hvor meget er dit ligevægtsindtag?

Link to comment
Share on other sites

okay.. jeg har gloet lidt på den formel du sendte.. den viste at jeg har et ligevægtsindtag på ca 3000 kcal.. selvom det selvfølgelig er langt fra præcist, viser det jo, i forhold til mit indtag, at jeg indtager for lidt..

MaxP, hvor stor er du og hvor meget er dit ligevægtsindtag?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vejer pt 94-95kg og fedtprocenten er nok et sted omkring 15-17 stykker.

Mit præcise ligevægtsindtag kender jeg ikke, men formlen siger med lavt aktivitetsniveau til dagligt og sport i fritiden ca 3700kcal, hvilket ikke lyder helt tosset. Jeg har i perioder talt kalorier af og til, og skulle der over 4000kcal før jeg tog på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share