Spørgsmål omkring anabolske steroider


Dr. Nick
 Share

Recommended Posts

Jeg stiller ikke dette spørgsmål for at få en løftet pegefinger eller smarte kommentarer, men for at søge råd - håber I forstår.

Jeg må vedstå, at jeg har overvejet at få min fætter – som færdes i de mere dunkle miljøer – til at skaffe mig anabolske steroider. Jeg er fuldstændig på det rene med, hvad der kan ske ved længere tids forbrug af ovennævnte dopingpræparat.

Jeg styrketræner derhjemme i forvejen med vægte og vægtstang, men jeg har tænkt på at tilrettelægge den nuværende styrketræning med AS indskud i omkring tre måneder.

Mit spørgsmål er derfor: Den muskelmasse som jeg vil opnå ved hjælp af AS, vil den skrumpe ind igen når man stopper med at tage AS? Eller kan man holde musklerne ved lige ved konventionel styrketræning uden det crap?

Med venlig hilsen

Thomas, 18 år.

--- Jeg vil på forhånd undskylde for det særdeles upassende spørgsmål, og skal beklage hvis det overtræder Motion-Online's reglement.

Link to comment
Share on other sites

iøvrigt så er dine træningsfaciiliteter vel næppe optimerede? Hvis de ikke er, er kosten så?

Og jeg kender godt den der med at man lige skal prøve det en enkelt gang, for man har jo styr på det. Lad mig spørge dig om en ting: hvor mange af dem der "har styr på det" skal alligevel lige have en kur til før de er færdige?

Link to comment
Share on other sites

det overtræder vel ikke motion-onlines regler, men det ville et svar på dine spørgsmål nok.

Det kan ikke betale sig... Træn og spis big time, så ved du osse hvordan man holder på kiloene.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg ved det, men jeg syntes bare ikke, at jeg har set nogle resultater overhovedet det sidste halve år, så det begynder at gå mig på. – Men jeg er nok bare liiiidt naiv :dry:

Hvis nogle skulle ligge med et svar derude, så mail mig venligst.

Link to comment
Share on other sites

hvis der ikke er sket noget i et halvt år, er det fordi du ikke spiser nok. Når du er færdig med steroider falder din appetit tilbage og ved du så hvad der sker med de muskler du har risikeret cardiomyopati, leverskader og gynecomasti for at få? De falder af lige så stille.... Og hvad er det så der lokker?

Link to comment
Share on other sites

iøvrigt så er dine træningsfaciiliteter vel næppe optimerede? Hvis de ikke er, er kosten så?

Og jeg kender godt den der med at man lige skal prøve det en enkelt gang, for man har jo styr på det. Lad mig spørge dig om en ting: hvor mange af dem der "har styr på det" skal alligevel lige have en kur til før de er færdige?

<{POST_SNAPBACK}>

Det har jeg også tænkt på – om man kunne komme ud af det igen, men tror ikke, at det skulle være noget problem for mig.

Jeg ønsker kun at opnå nogle små, men hurtige resultater – ikke komme til at ligne en oppustet ballon, der ikke engang kommer over de 30 år.

Hvad angår kosten: Når jeg er færdig med at styrketræne drikker jeg en liter kakaomælk og spiser 3 – 4 håndmadder; primært tun/makrel.

Men ellers tænker jeg ikke over kosten – skulle jeg måske overveje kreativ og protein i steder for?

Link to comment
Share on other sites

"iøvrigt så er dine træningsfaciiliteter vel næppe optimerede?"

Det vil jeg ikke tro, eftersom jeg kun træner derhjemme med vægte og en vægtstang.

Men har ikke rigtig tid til at gå i motionscenter hver dag, da jeg er i gang med en gymnasial uddannelse, der ligger beslag på megen af min fritid.

Link to comment
Share on other sites

der kan gøres en del ved din kost....

der er flere unge mænd på din alder, her på MOL, der har taget så meget som 20 kilo på på et år uden krudt. Jeg tror H. Kirchebrandt (han har en log) er en af dem.

Kreatin og protein pulver er helt sikkert et fornuftigt supplement...

Link to comment
Share on other sites

"iøvrigt så er dine træningsfaciiliteter vel næppe optimerede?"

Det vil jeg ikke tro, eftersom jeg kun træner derhjemme med vægte og en vægtstang.

Men har ikke rigtig tid til at gå i motionscenter hver dag, da jeg er i gang med en gymnasial uddannelse, der ligger beslag på megen af min fritid.

<{POST_SNAPBACK}>

du har heller ikke behov for at træne mere end 3 gange om ugen, efter alt at dømme.

Link to comment
Share on other sites

hvis der ikke er sket noget i et halvt år, er det fordi du ikke spiser nok. Når du er færdig med steroider falder din appetit tilbage og ved du så hvad der sker med de muskler du har risikeret cardiomyopati, leverskader og gynecomasti for at få? De falder af lige så stille.... Og hvad er det så der lokker?

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen, hvis det er tilfældet, så har jeg da så sandelig heller ikke tænkt mig at bryde min ellers så konsekvente etiske linje.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket udstyr har du nærmere bestemt til rådighed? Hvor tunge vægte kan du potentielt træne med?

Hvad vejer du, og har du en ide om din fedtprocent?

Det har jeg også tænkt på – om man kunne komme ud af det igen, men tror ikke, at det skulle være noget problem for mig.
Mon ikke de fleste som begynder med doping tænker sådan? :wink:

Deres første tanke er næppe at de vil veje 120kg rippet.

Jeg ønsker kun at opnå nogle små, men hurtige resultater – ikke komme til at ligne en oppustet ballon, der ikke engang kommer over de 30 år.

Hvorfor har du så travlt?

Hvad angår kosten: Når jeg er færdig med at styrketræne drikker jeg en liter kakaomælk og spiser 3 – 4 håndmadder; primært tun/makrel.
Men hvad med resten af dagen?
Men ellers tænker jeg ikke over kosten – skulle jeg måske overveje kreativ og protein i steder for?

Lær hvordan din kost generelt bør strikkes sammen, så den er så tæt på optimal som muligt ift din træning. Derefter kan du så overveje hvordan proteinpulver og evt kreatin kan bruges til at supplere.

Jeg ved godt det nærmer sig den løftede pegefinger, men det lyder virkelig som om der er rigtig mange ting du kan gøre bedre før du overhovedet begynder at overveje "genveje"

der er flere unge mænd på din alder, her på MOL, der har taget så meget som 20 kilo på på et år uden krudt. Jeg tror H. Kirchebrandt (han har en log) er en af dem.

Men så er mindst de 10kg vel også spæk :wink:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

I guess you're right, Max Power – eller rettere; Willy :bigsmile:

Klokken er ved at blive mange, så jeg vil snige mig i seng, men jeg vil prøve at besvare dine spørgsmål i morgen efter bedste evne.

Jeg er meget taknemmelig for jeres uddybende råd og vejledning – så mange tak alle I sportsudøvere.

Link to comment
Share on other sites

1 Du er for ung til at starte på AS

2 Du har ikke nogen som helst viden om AS til at få noget ud af en kur, der er bla. masser af fake AS i omløb

3 Du ved intet om træning, til at få noget ud af en AS kur

4 Du ved intet om kost, til at få noget ud af en AS kur

5 Du har ikke tid/mulighed for at træne optimalt, så du vil ikke få noget ud af en AS kur

6 Du tror at efter en enkel vidunder AS kur, at du vil beholde muskel masse; DETTE er ikke tilfældet du bliver lige så tynd, slap og ussel som før du startet med AS.

Læs her på MOL og GetBig om træning og kost, opret evt. en LOG der er masser af venlige mennesker der gerne vil hjælp, og man kan sagtens blive stor og stærk uden brug af AS

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Arnold .Det kan vist ikke skrives tydeligere end det du skriver i dit indlæg. I så ung en alder kan man ved rigtig træning og kost få en flot krop og god styrke forholdsvis hurtigt uden ASS. 25 kg rå muskelmasse har taget mig 21 års træning.Det tager tid at blive stor for de fleste, med mindre man har en helt unik genetik.

Link to comment
Share on other sites

AS gør dig stærkere og større på ingen tid. Med i handlen kan du "vinde" bumser, bryster (irreversibelt) , urimelige aggresioner og ikke mindst risikerer du at få lyst til at blive ved med at krudte. Det sker ikke kun for naboen......

Styrken og størrelsen forsvinder hurtigt efter en kur. du vil sikkert være stærkere end da du startede men 6 måneder efter er forskellen marginal. Du kan med garanti nå de samme resultater med 6 måneders målrettet træning og kostindtag. AS sparker røv, men kun hvis du fortsætter med at tage dem. Og det ønsker du næppe.....

du skriver iøvrigt at du er 18 år. I den alder er det fuldstændig spild af penge da du i forvejen har masser af test i kroppen. Det kan først virkelig betale sig når du runder 30..... - og til den tid har du fået nok erfaring til at indse at det overhovedet ikke kan betale sig...........

Link to comment
Share on other sites

Dr. Nick (og alle andre) kan sagtens blive super veltrænet via old school hjemmetræning, hvis han har vægte nok (!!!). Man behøver ikke noget fancy-ass gym for at få fremgang - sometimes less is more.

Dr. Nick>> Som tidligere nævt: start en træningslog herinde, og brug i det hele taget MOL, her ligger megen viden gemt. Hvis du sørger for at holde et solidt kalorieindtag og dyrker noget målrettet (og periodiseret) vægttræning, så vil du med garanti få resultater. Og hvad bedre er, du vil have lært noget om træning og kost, så du vil kunne beholde de resultater du har opnået, hvilket næppe vil være tilfældet med AS.

Link to comment
Share on other sites

Den muskelmasse som jeg vil opnå ved hjælp af AS, vil den skrumpe ind igen når man stopper med at tage AS? 
En del af den vil, hvor meget afhænger af ting som fkes

- hvor lang tid du har været på

- hvor stor en dosis du har andvent

- hvilket produkt du har andvent

- hvor udviklet din fysik er

Eller kan man holde musklerne ved lige ved konventionel styrketræning uden det crap?

Ja og Nej. Når du begynder på AAS, så stopper din krops egenproduktion af testetoron. Når du stopper med at tilføre det kunstige tetetoron, vil kroppen efter et stykke tid igen selv gå igang med at produktiere testetoron.

Når kroppens testetoronproduktion igen er kommet igang vil du med kontroventionel styrketræning være istand til at holde på den muskelmasse du på daværende tidspunkt måtte have. Men i tiden fra du stopper AAS og ind til kropens naturlige testetoronproduktion er genoprettet vil du ikke kunde undgå at tabe muskelmasse, der er simpelthen ikke nok anabole hormoner(testetoron) i kroppen til at "spille uafgjort" mod de katabole hormoner som feks cortisol.

Edited by Old Qua
Link to comment
Share on other sites

Husk at uden metal gainer man kun 50 %  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Hva fa... betyder det?????

<{POST_SNAPBACK}>

Det betyder:

Styrketræning + ABBA --> moderat muskelvækst

Styrketræning + Skrig, skrål og guitarlir --> Markus Rühl

<{POST_SNAPBACK}>

lol! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share