WSB-principper?


-Matz-
 Share

Recommended Posts

Uden at jeg skal gå i detaljer ser det såmænd fint ud. Masser af fine øvelser. Og idéen med en combo er også fin. Umiddelbart ser det dog ud til at tage et par timer at komme igennem det program og du tager temmelig mange gentagelser, op til 10 sæt af samme øvelse. Ved dynamisk burde et samlet antal rep. på 25 være nok f.eks. 5 x 5.

Hvis du alligevel vil køre så mange sæt kan du evt. skære ned på antallet af øvelser. Bemærk at du skal have tid til at restituere, så hvis du virkelig giver f.eks. benene tæsk en dag med mange øvelser med mange gentagelser, så bør de have fred 2-3 dage. Samtidig træner du 4 gange/uge, hvilket nødvendigvis må give 2 dage i træk.

Men smag og behag er forskellig, så hvis du ellers selv tror på dit program, så lad det endelig komme an på en prøve. Mine kommentarer er langt fra sandheden.

Link to comment
Share on other sites

Uden at jeg skal gå i detaljer ser det såmænd fint ud. Masser af fine øvelser. Og idéen med en combo er også fin. Umiddelbart ser det dog ud til at tage et par timer at komme igennem det program og du tager temmelig mange gentagelser, op til 10 sæt af samme øvelse. Ved dynamisk burde et samlet antal rep. på 25 være nok f.eks. 5 x 5.

Hvis du alligevel vil køre så mange sæt kan du evt. skære ned på antallet af øvelser. Bemærk at du skal have tid til at restituere, så hvis du virkelig giver f.eks. benene tæsk en dag med mange øvelser med mange gentagelser, så bør de have fred 2-3 dage. Samtidig træner du 4 gange/uge, hvilket nødvendigvis må give 2 dage i træk.

Men smag og behag er forskellig, så hvis du ellers selv tror på dit program, så lad det endelig komme an på en prøve. Mine kommentarer er langt fra sandheden.

<{POST_SNAPBACK}>

Programmet tager mig gennemsnitlig 1 time og 3 kvarter, nogen gange lidt mere, andre gange lidt mindre :wink:

Jeg kører man, ons, fre, søndag, så dag 4 & 1 kommer lige efter hinanden. Det eneste der kan køre mig lidt i sænk er lørdagen efter jeg har squattet tungt 7 reps i 5 set, det kan godt mærkes i ballerne om lørdagen, men ellers er det ik noget og plejer at være klar til at maxe igen om mandagen!

Tænkte meget på om det f.eks. kunne gå ud over min eksplosivitet i smalbænk/militærpres at jeg f.eks. kører sæt for masse, bagefter eksplosivitets presseøvelsen søndag !?

Hvis der ikke skulle være noget negativt i det er jeg game :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Legpress/extensions er ikke meget værd.

Meget høj volumen! Pas på med så høj en volumen, eller varier det i det mindste så du arbejder med færre sæt af og til.

hvorfor pullovers?

Biceps?!?

Hvaa er du bodybuilder eller vil du være stærkere :wink:

[edit] Mht biceps kommentaren: hvis du vil udnytte wsb som et masseprogram -samtidigt med styrkeforøgelse. Vil jeg anbefale at du gør det mere eller mindre som man ville gøre det for styrke. WSB er et af de styrkeprogrammer der giver mest massefremgang. Alle de rows der er med giver en god masse på f.eks. biceps.

Når du har en god grundform via wsb så ville jeg skifte til noget mere bodybuilding orienteret og fokusere på æstætiske svagheder.

En bastard af de 2 hvor der ikke tages hensyn til den belastning der er systemisk ved ME løftene og DE løftene er dømt til at mislykkedes.

WSB for hypertrofi programmet som jeg mener TJ har udviklet tager hensyn til dette ved at sønke vægten og øge reps'ne på ME øvelserne.

Din idé er IMHO dømt til at føre til overtræning[/edit]

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Benpres/Extensions var med for at give hypertrofi, ikke styrke!

Og ang. Volumen, så bliver den varieret!

Men mener du jeg bør køre rent WSB, også af og til skifte over til et BB-program, eller vil det være mulighed for at kunne køre efter masse med WSB-principperne så længe man tager tager hånd om volumen? Har kørt noget lignende (dog med få ændringer) gennem 4 måneder, uden symptomer på overtræning, tværtimod er styrken og massen stegen efter hensigten!

Link to comment
Share on other sites

Cool, med variation er det et fornuftigt udgangspunkt. Men jeg er stadig ikke viæd med extensions. Det er nok mere "funktionalisten i mig".

WSB er et cool system. Men man skal bare holde øje med volumen, jeg glemmer ofte selv at reducere volumen i perioder.

Jeg har ikke set nogen forskel på bb'ing og wsb ifht hypertrofi. WSB er super hypertrofi fremmende :smile:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Jeg begynder på diet 1/1 - 2005, så kunne være man skulle lave en log for at holde styr på sine resultater, men ang. programmet skal det også tilføjes at rep. øvelserne jo skiftes og varies med uger/måneders mellemrum!

Men så må vi jo se om det ender godt, men mon ikke der nok skal komme gode resultater ud af det :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share