Inspiration til SSO om proteiner.


tumz
 Share

Recommended Posts

Hej.

Her til januar skal jeg skrive SSO (Større skriftlig opgave) i kemi, og herunder har jeg valgt at skrive om proteiner og mejerikemi.

Nu ved jeg ikke hvor mange af jer der ved noget om kemi og sådan, men jeg ved at mange af jer interesserer jer for proteiner og lign. Jeg ved ikke rigtig hvordan man skal spørge om det her, men har nogen af jer nogen ideer til hvad man videre kunne skrive om, eller hvad der kunne være spændende at skrive om, om proteiner og mejerikemi??

ps. Kender i nogen gode bøger om området. Har kun en klam gammel en :)

På forhånd tak. (Håber jeg formulerede mig klart nok)

Link to comment
Share on other sites

Altså SSO er det i folkeskolen eller er det sådan noget forskernoget ?

Hvis det er lidt hardcore, så kunne det da være interresant at lave en test på en forsøgsgruppe, hvor du ser om der er et målbart resultat af et sent proteinholdigtmåltid, kontra at have spist måltidet tidligere.

MEN det er det garanteret ikke (aka jeg har misforstået spørgsmålet) :)

Ellers så skriv da bare om proteiner og mejerikemi - hvad det er for nogle størrelser, aminosyreprofiler og hvad kroppen bruger dem på - og hvorldes og hvor hurtigt de optages.

Når du begynder, kan du jo komme med konkrete spørgsmål her på MOL - synes topic er lige lovlig generelt nok, derfor måske også hvorfor du heller ikke fået så mange svar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share