Vil godt ha det fedt væk fra maven


Deconstructor
 Share

Recommended Posts

Hvis du ikke kan styre dit madindtag selv, så kan du opjustere din kredsløbstræning - altså ud at løbe, gå, cykle - eller motionere på anden måde.

Her forbrænder du (relativt til så meget andet) mange kcal, og det hele humlen er når du skal tabe dig, er at forbrænde flere kcal end du indtager.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

bliver jeg så også større i den tid jeg taber mig ? (hvis tager noget protein som jeg lige har bestilt)

Når du er i kcal-underskud skaber du ikke de optimale betingelser for at vokse, dem har du hvis du er i kcal-overskud (så gainer du også fedt).

Det betyder dog ikke at du ikke kan opleve muskelvækst selvom du er på diæt, men samlet set vil du højst sandsynlig ende ud med at have smidt en del fedt, og en portion masse efter en diæt, det er nok umuligt at undgå også at tabe lidt muskelmasse på den konto.

Men lad ikke det afskrække dig, en god ide er at du cutter ned - taber fedtet - og når ud er nede i form, så begynder du at bygge op igen kontrolleret med kosten.

Men det er vigtigt at du selvfølgelig fortsætter din træning - og at få dækket dit proteinbehov er selvfølgelig meget vigtigt under din diæt, og her kan protenshakes være gode da det godt kan være problematisk at få dækket proteinbehovet igennem kosten.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

En af mine venner gik fra en dag til den næste helt væk fra kød og blev vegetar. Han bor stadig hjemme og kan heller ikke selv vælge hvad han spiser. Nu rører han dog bare ikke alt der bliver stillet på bordet.. Han tabte lidt over 16 kg på det. :)

Link to comment
Share on other sites

bliver jeg så også større i den tid jeg taber mig ? (hvis tager noget protein som jeg lige har bestilt)

Når du er i kcal-underskud skaber du ikke de optimale betingelser for at vokse, dem har du hvis du er i kcal-overskud (så gainer du også fedt).

Det betyder dog ikke at du ikke kan opleve muskelvækst selvom du er på diæt, men samlet set vil du højst sandsynlig ende ud med at have smidt en del fedt, og en portion masse efter en diæt, det er nok umuligt at undgå også at tabe lidt muskelmasse på den konto.

Men lad ikke det afskrække dig, en god ide er at du cutter ned - taber fedtet - og når ud er nede i form, så begynder du at bygge op igen kontrolleret med kosten.

Men det er vigtigt at du selvfølgelig fortsætter din træning - og at få dækket dit proteinbehov er selvfølgelig meget vigtigt under din diæt, og her kan protenshakes være gode da det godt kan være problematisk at få dækket proteinbehovet igennem kosten.

<{POST_SNAPBACK}>

hvordan finder jeg så ud af hvad jeg skal spise og sådan ?

og kan jeg godt drikke det protein jeg lige ar bestilt eller skal jeg lade det være til en anden gang ?

Link to comment
Share on other sites

hvordan finder jeg så ud af hvad jeg skal spise og sådan ?
Jamen der kan du jo bruge MOL; der er et forum der hedder vægttab & dette - hvor du kan se andre's kostplaner, eller lægge din egen op så du kan få feedback på den.

Der findes forskellige hjælpemidler hvis du gerne vil have system i det, og gå den "lange vej" og få tal på dine kcal - og lignende. altsammen kan du finde her på MOL.

og kan jeg godt drikke det protein jeg lige ar bestilt eller skal jeg lade det være til en anden gang ?

Altså hovedregel når du træner, er at du skal have 2-2.5*kropsvægt gram protein pr dag - hvis du igennem din kost ikke får dette, så er proteinpulver en rigtig god ide. Men hvis du praktserer en diæt, altså lægger om på din kost så kan det godt være svært at få dækket sit behov igennem kosten, og så er pulveret et godt supplement.

Link to comment
Share on other sites

hey igen :bigsmile: jeg er ved at være med på det med protein også videre ved at ha læst de ret gode FAQ her på MOL :4thumbup:

Og jeg er med på at jeg skal ha kcal-underskud for at tabe mit fedt. Nu er det bare, hvordan finder jeg ud af hvor mange kcal jeg skal ha før jeg får overskud ? (mener jeg engang har læst i en biologi bog at når man er 14 år, skal man ha 14000 kcal på en uge ?)

Link to comment
Share on other sites

hey igen  :bigsmile:  jeg er ved at være med på det med protein også videre ved at ha læst de ret gode FAQ her på MOL  :4thumbup:

Og jeg er med på at jeg skal ha kcal-underskud for at tabe mit fedt. Nu er det bare, hvordan finder jeg ud af hvor mange kcal jeg skal ha før jeg får overskud ? (mener jeg engang har læst i en biologi bog at når man er 14 år, skal man ha 14000 kcal på en uge ?)

<{POST_SNAPBACK}>

Det er MEGET individuelt hvor mange kcal man skal have for at ligge i status quo. Det kommer an på, hvor meget motion du dyrker, hvad du vejer osv.

Her er en formel så du kan udregne dit ligevægtsindtag. Den kan ikke fortælle dig præcist, hvad dit ligevægtsindtag er, men det er en god rettesnor.

Når du har fundet ligevægtsindtaget skal du trække et par hundrede kcal fra så du kan begynde at tabe dig :smile:

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

hey igen  :bigsmile:  jeg er ved at være med på det med protein også videre ved at ha læst de ret gode FAQ her på MOL  :4thumbup:

Og jeg er med på at jeg skal ha kcal-underskud for at tabe mit fedt. Nu er det bare, hvordan finder jeg ud af hvor mange kcal jeg skal ha før jeg får overskud ? (mener jeg engang har læst i en biologi bog at når man er 14 år, skal man ha 14000 kcal på en uge ?)

<{POST_SNAPBACK}>

Det er MEGET individuelt hvor mange kcal man skal have for at ligge i status quo. Det kommer an på, hvor meget motion du dyrker, hvad du vejer osv.

Her er en formel så du kan udregne dit ligevægtsindtag. Den kan ikke fortælle dig præcist, hvad dit ligevægtsindtag er, men det er en god rettesnor.

Når du har fundet ligevægtsindtaget skal du trække et par hundrede kcal fra så du kan begynde at tabe dig :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

hvad er quo :blink: ?

og jeg går til judo 2 (pænt hårdt) gange om ugen og cylker i skole hver dag (1 km ca.) og regner med at løbe 2 gange om ugen

Edited by Deconstructor
Link to comment
Share on other sites

Deconstructor:

hvad er quo  ?

:laugh: :4thumbup: lækkert spørgsmål.
Det er MEGET individuelt hvor mange kcal man skal have for at ligge i status quo.

Det han mener er hvor mange kcal dit ligevægtsindtag ligger på - altså det antal kcal hvor du hverken tager på eller taber dig ;)

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Men: BMR = 66 + (13.7 X 70) + (5 X 181) - (6.8 X 16) = 1755,5

1755,5 x 1,55 = 2721,025 er dit status quo (  :wink:  )

<{POST_SNAPBACK}>

spuer mange tak :D

men øhm du sagde man skulle trække et par 100 fra ?

Også skal jeg så videre her fra, jeg skal bare spise mindre end de 2721 Kcal om dagen eller hvordan :smile:

Edited by Deconstructor
Link to comment
Share on other sites

Der er en tråd her der berører emnet:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...=0entry450317

Everlast:

2. Dec 2004, 22:08 Indsendt: #4 

Hmm der findes en del tråde her på MOL om emnet.

Det man gør er at man finder et cirkatal - eksempelvis 3000 kcal (afhænger af din aktivitet, højde, drøjde etc.) - og så forsøger man med dette indtag i 14 dages tid og holder i den periode øje med sin vægt - og hvis muligt sin fedtprocent.

Er der intet/meget lidt udsving har du dit ligevægtsforbrug - hvis der er udsving så prøver du at opjustere / nedjustere med eksempelvis 200 kcal en uges tid, og checker igen - sådan sjusser du dig frem til det.

Når du har fundet ligevægtsindtaget - så kan du køre lægge 500-1000 kcal oveni (af god proteinrig kost) og så har du nogle gode betingelser for at vokse.

Dette er en proces som lige skal overståes, og så har man en parameter som er ret god til både at cutte og gaine med

Cirkatallet er det som kander har beregnet for dig, måden du finder det rigtige tal er ved at gå frem som jeg ovenfor har beskrevet. Du skal dog være lidt opmærksom på at vægten kan vise væskeudsving derfor foretag et par målinger.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

findes der et skema så kan regne det totale kcal for mig ? så jeg bare skriver maden ind også regner den ud hvor meget jeg skal ha hver dag, og hvad :)?

<{POST_SNAPBACK}>

Der findes et program som regner dine kcal sammen, så du kan holde styr på det. Det er også det program de fleste MOL'er bruger når der skal tælles kcal.

Det hedder "krop og kost" og kan findes her!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share