De 3 basic løft


MFriis3
 Share

Recommended Posts

Træningsprogram

1. dag

Øvelse | Sæt | Reps.

Tung bænkpres | 5 | 12-8-5-3-1

Let squat |  4 | 12-12-10-10

Let dødløft | 3 | 12-10-10

+ 1-3 ekstra øvelser

2. dag

Øvelse | Sæt | Reps.

Medium squat | 4 | 12-7-7-7

Let Bænkpres | 4 | 12-12-10-10

Let dødløft | 3 | 12-10-10

+ 1-3 ekstra øvelser

3. dag

Øvelse | Sæt | Reps.

Tung squat | 4 | 12-7-5-3

Medium bænkpres | 4 | 12-7-6-5

Let dødløft | 3 | 12-10-10

+ 1-3 ekstra øvelser

Ekstra øvelser:

Øvelser for tricept, bicept, skulder, mave, læg, bryst, ryg osv.

------------------

Vil dette træningsprogram kunne bruges til både at få styrke og masse??

Note: Tager kun let Dødløft, da jeg er begynder i dette.

/Morten Friis

Link to comment
Share on other sites

Jeg kiggede lige på SAB's program...

Hvis man siger SAB's kontra mit, så skiller SAB (eller mit) sig ud på den måde, at han tager sine sæt (5x5 sæt) hvor jeg tager mine (f.eks. 10*5*3).

Er det nogle der kan give mit et svar på hvad som er bedst, og hvad det hjælper for. :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville på dag 1 udskifte let dødløft med Tung dødløft med en mindre rep range. Køre let squat og droppe tung bænkpres.

Dag 2 ville jeg ligge tung bænkpres og droppe squat og dødløft.

Dag 3 ville jeg ligge tung squat og let dødløft og droppe bænk og så ligge den på en eventuelt 4 dag, ellers skal bænk være meget let og eksplosiv hvis du absolut vil ligge den på samme dag... Men ellers ja det ville selvfølgelig virke, du leger med de 3 bedste øvelser der findes ;) ... Jeg ville ikke røre det program du har bikset sammen der medmindre du har minimum en dags mellemrum mellem hver træningsdag....

det med reps er lidt svært at besvære det er jo små individuelt hvad vores krop reagerer bedst på, men 5x5 er en mere styrkebaseret rep range end dit er. Desuden vil jeg tilråde dig at bruge de lave reps i starten af din rutine og bruge dem på de tunge løft istedet for at køre dig træt i løft med lettere vægt..... problemet med at du tager så mange reps inden du kommer ned til din 1 rep og 3 reps er at du allerede der er kørt så træt at du sandsynligvis ikke vil kunne komme særligt meget vægt på hvorimod du ville kunne smide nogle seriøse skiver på hvis du blot starter med lidt opvarmning og så hopper til det hårde....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share