problemer med knæet


Spinx
 Share

Recommended Posts

hey jeg er lige startet på at løbe for et par uger siden og efter jeg var ude og løbe søndag aften har jeg haft en "trykkende" følelse i mit ene knæ og det er lidt hævet i forhold til det andet og så kan jeg ikke bugge det helt sammen eller strække det helt ud uden det gøre lidt ondt som om der ikke helt er plads nok til det, hvad kan det skydes og hvad kan jeg gøre ved det?

En fra min klasse sagde at det kunne være pga. kulde, kan det passe?? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

hey jeg er lige startet på at løbe for et par uger siden og efter jeg var ude og løbe søndag aften har jeg haft en "trykkende" følelse i mit ene knæ og det er lidt hævet i forhold til det andet og så kan jeg ikke bugge det helt sammen eller strække det helt ud uden det gøre lidt ondt som om der ikke helt er plads nok til det, hvad kan det skydes og hvad kan jeg gøre ved det?

En fra min klasse sagde at det kunne være pga. kulde, kan det passe?? :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

hej der, jeg løber selv en del her om vinteren, men kun om vinteren da jeg cykler om sommeren, så vært efterår når jeg skal igang igen, starter jeg med en 3km de først 14dage også derefter begynder jeg at løbe længere..

Det lyder godt nok lidt vildt med hævet knæ, men prøv at holde dig i ro, og når knæet er klar igen, så prøv at løbe en kort tur - hold en dags pause, også løb igen, men husk ikke lange distancer i starten.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du lige er begyndt at løbe og du så løber på asfalt, er det sikkert derfor. Start heller med at løbe på grus eller andet blødt, også sener væn dig til at løbe på asfalt. Og hvis det stadig er et problem, så få købt dig nogle ordenlig sko, få lavet en test i en sportsbutik. Og køb nogle sko med masser af air i :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nope.... har ikke en skid med kulde at gøre! Tyder mest af alt på at du har en væske ansamling(hævelse, samt smerte). Du skal under ingen omstændigheder foretage dig noget så længe dit knæ er sådan. Fortsætter hævelsen med at være der i mere end 48 timer, så skal du til lægen med det vuns. Hvis din hævelse lægger sig og knæet bliver fuldt funktionelt igen, så overvej lige dine sko, overfladen du løber på, og hvor voldsomt du løber til en start. Sker det igen så smut til en fysioterapeut og tag en snak med vedkommende og de har nogle idéer til hvordan du overkommer dit problem. :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share