Fitt??


eXet0r
 Share

Recommended Posts

HeY. . Jeg skal bruge lidt hjælp her. . Jeg skal i gang med at træne igen. . jeg har haft en pause på 5 måneder. . dengang jeg trænede BB´ede jeg. . Men nu har jeg fundet ud af ed mig selv at jeg bare vil være Fitt. . istedet. . nogen der kan hjælpe mig med at lave et program til det???

.: eXet0r :.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du helt præcist med fitt?

- God kondition?

- Lav fedtprocent?

- Stor muskelmasse?

- Alle ovenstående?

Det eneste vi sådan set ved om dig er at du har trænet (lidt) på et tidspunkt og du er 16 år gammel (fra 1988 står der i din profil).

Det kan man ikke lægge et program ud fra.

Relevante oplysninger kunne være:

Hvordan er din kropsbygning - højde, vægt, fedtprocent?

Hvad kan du løfte i de ting du træner?

Hvilket udstyr har du til rådighed?

Har du nogle specifikke mål?

Hvor mange træningsdage om ugen har du planlagt / mulighed for?

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

2 gange fullbody om ugen med vægte og noget cardio med høj intensitet et par gange, så er du vidst dækket meget godt ind.

<{POST_SNAPBACK}>

Det jeg leder efter er et program. . ikke bare Full Body. . vil gerne vide hvilke øvelser jeg skal køre osv.

Har selv prøvet at lave programmer men har aldrig haft held med det, derfor stoppede jeg. . men nu vil jeg igang igen. .

.: eXet0r :.

Link to comment
Share on other sites

Et fullbodyprogram kunne se sådan ud:

Opvarmning 5-10 min på cykel/løbebånd

Dødløft 5x5

Bænkpres 5x5

Squat 5x5

Militarypress 5x5

Pullups 5 x 5 (med belastning)

Mave med belastning

Læg 3 x 8-10

Og så lav en simpel proggressionscyklus, der starter omkring 60 % af dit max og øg med 2,5-5 kg pr. gang indtil du ikke kan stige mere og hop så tilbage til 50-60 % af dit 1RM max og start forfra.

Cardioen kunne være 2 x 5-8 km løbe ture med fuld gas eller noget intervaltræning. Det afhænger af om du er vant til at løbe. Ellers er det nok klogt at lave noget let tilvænningsløb det første stykke tid.

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg sagtens. . kører 50 kg i millitary press. . hvor jeg selv for stangen derop så det bliver nok ikke noget problem. . tak for hjælpen. .

Hvis der er andre der har noget så endelig sig til. . kan bruge alt det hjælp jeg kan få. .

.: eXet0r :.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share