Styrketræning og håndboldkamp


DonNiklas
 Share

Recommended Posts

Hey jeg har et lille problem. Lige nu har jeg bare en kæmpe lyst til at gå ned i centeret og give den fuld skrald.

Men mit problem er som står i overskriften, at vi skal spille kredskamp i håndbold i aften, og om det så ikke ville være dumt at træne, da min skadesrisiko ville blive meget større?

Har haft lidt ryg, lysken og hoftebøjerproblemer, så ved ikke om jeg bare skal prøve at gemme mine kræfter til kampen i aften?

Det er ret vigtigt at jeg er klar i aften fordi vi SKAL vinde.

Altså spørgsmålet er:

Skal jeg lade være med at tage ned og træne nu, og så vente helt til i aften med at bruge alle mine kræfter?

Er skadesrisikoen meget større, hvis jeg tager ned og træner nu?

- TAK

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ja selvfølgelig ville det da være dumt at træne samme dag som der er en meget vigtig kamp. Det ville det jo sådan set også være hvis den ikke var så vigtig. Spar på kræfterne, det ville være dumt at løbe tør for krudt i 2. halvleg hvor der virkelig skal kæmpes. Sørg istedet for at få lavet en ordentlig opvarmning inden kampen. Evt. lav lidt ekstra udover det som træneren beder om, så kan du selv sørge for at dine problemområder er ordentlig varme. Og husk at gøre træneren opmærksom på dine skavanker. Hvis du er stædig og spiller skadet kan det skade dit hold hvis din træner ikke ved noget om det. Han kan bedre udefra se om du spiller under dit niveau og kan tage dig ud og give dig lidt pause.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak. Jeg vil så spare på kræfterne.

Jeg huske ALTID at varme min lysken/hoftebøjere godt op.

Og så trækker jeg også min lysken ud i et godt stykke tid.

Vil selv sige at jeg er lidt stædig, og det kommer tit på min egen bekostning, for det er ikke svært at mærke det dagen efter.

Tror jeg er bange for at virke pivet, og det går jo ikke når man er den ældste på holdet :king:

Men mange tak Freeze.

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share