Underarmsproblem


Cheat-freak
 Share

Recommended Posts

Jeg har i et stykke tid døjet lidt med smerter i underarmen. Ikke i musklen, men knoglen. Det startede egentlig i starten af januar, kort efter jeg var startet med at træne. Dengang vidste jeg ikke et suk om træning, (det var derfor jeg fandt denne site) og jeg overtrænede ret tydeligt de muskler i de øvelser jeg kendte, som var Biceps Curls og frontrise laterals. Jeg fik smerter, stoppede træningen i 1-2 uger, og fandt siden her, lærte flere øvelser og lærte at variere træningen lidt mere end to øvelser... :) Da jeg havde trænet i et par uger, efter "pausen" fik jeg smærter i underarmen igen, og jeg stoppede med at træne biceps i 2 uger. Da jeg begyndte var smerterne væk, men det var mine kræfter også... Jeg kunne ingenting med den overhovedet. Jeg trænede mig over en måned op til samme styrke som jeg havde før, og kom også noget over den vægt jeg kørte med. Men smerterne kom igen da jeg gik op i vægt, og selvom jeg har styrke til at køre tungere end jeg gør, kan jeg ikke pga smerten. Jeg tænkte at jeg var for svag i underarmen, så jeg købte et par håndtag til en 50'er... Det kunne jo ikke gå så galt. Okay, jeg fik vækst i min underarm, og den blev stærkere, men smerterne blev ikke mindre af den grund. Jeg har ikke været til læge eller noget med det, men jeg regner med jeg skal til lægen engang i næste uge uanset...  Ved nogen hvad det er for noget?

Link to comment
Share on other sites

smerter i knoglen? Hvor præcist?

Hvis vi snakker om håndleddet og at du får smerter omkring træning, når du træner øvelser med stort tryk i længderetningen af underarmen kan du have samme problem som nogle boksere.

Populært sagt er håndrodsknoglerne formet som en kile rettet mod de to underarmsknogler. Ved stort tryk kan denne "kile" presse underarmsknoglerne fra hinanden, hvilket ytrer sig som smerter omkring håndled og nederste/distale del af underarmen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share