5x5 program i excel??


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey..

Ved det her har været oppe mange gange.... Men jeg kunne ikke finde noget da jeg søgte...

Er der nogen der ligger inde med et 5x5 eller lign. program für das ganze krop i excel?? Jeg er 19somres, men jeg synes der er en masse underlige øvelser...

Nogen der har et andet?? Hvor der også er fokus på arme... Lidt ligesom DocH's... Ved bare ikke om det ikke er lidt overdrevet med så mange sæt i curl og dips...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

lonely> hvornår skal du bruge det? Kan lave 19somres til dig med progression...

vil du ikke ha' så meget for armene kan du bar køre noget 5*5 i dem også, regn progressionen ud på en lommeregner eller noget i den retning.

Link to comment
Share on other sites

måske ville jeg hellere have et 5x5 med fokus på brystet... nogen der har det??? med noget incline eller decline bp + noget almen bænk.... ?? Eller skal jeg selv frem ved tegnebrættet?? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan da kigge lidt på mit 5x5 fuldbody program! progressionen er sat fra 85% til 106% over 8 træninger! og man starter derefter forfra med nye 5x5 max. (106% er måske en anelse optimistisk men man ved jo aldrig :cooldance: !

vægten vedr. pull ups og dips er ekstravægten i bæltet! (progression er beregnet over ens egenvægt +kg i bæltet) Disse øvelser kunne man eventuelt ændre til B. curls og closegrip benchpress, hvis startvægten bliver negativ!

Edit

Man behøves selvfølgelig ikke køre 5x5 i alle øvelser og det er heller ikke altid jeg både kører dødløft og squat. Kritik ønskes iøvrigt!

5x5.xls

Edited by GhostRider
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
jamen jeg vil gerne have tæsket mine arme igennem... Men jeg synes bare det ville være overkill i dit program.. men kunne jo prøve det :)

Men fatter ikke den progression du har beskrevet.... ville gerne prøve dit, men fattede ikke dips/curls progrssion :S

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen enten vil du have det eller også vil du ikke - gider ikke rode med excel medmindre du skal ha' det :laugh:

Det er faktisk slet ikke så kompliceret:

Lad os sige du kan tage 13 sæt 5 reps med din kropsvægt i dips. Ok?

Så adder du 2,5 kilo til den vægt. Nu prøver du at få 13 sæt 5 reps med den vægt, din BW + 2,5. Det kan være du kun får 8 sæt 5 reps med den, og kan mærke du IKKE kan få det 9. sæt. Så prøver du igen næste gang programmet siger det :smile: Lad dog være med at kør til failure....rammer du failure i et sæt så er du færdig med den øvelse for det pas.

Eksempel: jeg ramte failure i 12. sæt 5 rep, og tog derfor ikke 13 sæt.

Så prøver du bare igen næste gang :wink:

Tror bare pointen er at udsætte armene for en gal volumen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter altså ikke at i har så travlt med at planlægge progressionen på forhånd..

Hvorfor tager i ikke bare over og træner i stedet for og koncentrerer jer om at træne hårdt.. Så skal progressionen nok komme heelt af sig selv :sleeping:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
85% til 106% over 8 træninger

Det er rendyrket vanvid! De færreste kan køre 85% 5*5, bare se på hvor mange misser i Hatfield fundamentfasen...

Jeg starter prog. på 72,5% i 5*5 på mit program og det føles hårdt :blink:

Men! ikke desto mindre, hvis jeg begynder at faile for tidligt, kører je bare 4 reps 5 sæt....begynder jeg så at faile for tidligt der dropper jeg vel ned til 5 sæt 3 reps med den fortsatte progression.

Link to comment
Share on other sites

85% til 106% over 8 træninger

Det er rendyrket vanvid! De færreste kan køre 85% 5*5, bare se på hvor mange misser i Hatfield fundamentfasen...

Jeg starter prog. på 72,5% i 5*5 på mit program og det føles hårdt :blink:

Men! ikke desto mindre, hvis jeg begynder at faile for tidligt, kører je bare 4 reps 5 sæt....begynder jeg så at faile for tidligt der dropper jeg vel ned til 5 sæt 3 reps med den fortsatte progression.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er 85% af 5x5 RM max, ikke 5x 85% af 1 RM max.! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
85% til 106% over 8 træninger

Det er rendyrket vanvid! De færreste kan køre 85% 5*5, bare se på hvor mange misser i Hatfield fundamentfasen...

Jeg starter prog. på 72,5% i 5*5 på mit program og det føles hårdt :blink:

Men! ikke desto mindre, hvis jeg begynder at faile for tidligt, kører je bare 4 reps 5 sæt....begynder jeg så at faile for tidligt der dropper jeg vel ned til 5 sæt 3 reps med den fortsatte progression.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er 85% af 5x5 RM max, ikke 5x 85% af 1 RM max.! :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ah godt nok....troede lige :blink: Eller rettere misforstod lige.

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter altså ikke at i har så travlt med at planlægge progressionen på forhånd.. 

Hvorfor tager i ikke bare over og træner i stedet for og koncentrerer jer om at træne hårdt..  Så skal progressionen nok komme heelt af sig selv :sleeping:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis man nu gerne vil have lidt struktur over sin træning samt har en tendes til at overtræne, så er planlagt progression måske en meget god ide!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne prøve dit lille hjemmdyrkede program, dog har jeg lige et spørgsmål..

Altså for en CAT dag om ugen?? Bare for eksplosivitet?? (Hvis jeg ikke har misforstået det, så gælder det om at løfte vægten så eksplosivt som muligt)

Og hvorfor ikke nogen brystøvelse om onsdagen??

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Altså for en CAT dag om ugen?? Bare for eksplosivitet?? (Hvis jeg ikke har misforstået det, så gælder det om at løfte vægten så eksplosivt som muligt)
Det er korrekt, men jeg spekulerer på om man skulle køre 5 sæt 3 reps CAT og ikke 5*5...repsne bliver jo langsomme. Prøver at undersøge det senere (læs: spørge TJ på msn :laugh: )
Og hvorfor ikke nogen brystøvelse om onsdagen??

Der er rigelig med presseøvelser - herunder også for brystet.

Military og dips rammer begge brystet, og så er der 5*5 i bænk - en pæn volumen synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

skal lige høre:

Hvorfor står der 5x5 ved lateral, uden progression?????

og hvorfor lateral samme dag som millitary???

Og har du ikke msn så du lige kan forklare mig den arm progrssion??

og hvor er den sidste 85% uge blevet af??

Edited by lonelyone
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvorfor står der 5x5 ved lateral, uden progression?????
Der er næppe brug for progression i lateral raises...bare kør med en vægt du kan tage en 5-6-7 gange eller lignende. Bare kør tungt...
og hvorfor lateral samme dag som millitary???

Den smed jeg på i sidste øjeblik. Tja, mange vil gerne have større skuldre. Er det for hårdt så kan man bare lade være :bigsmile: Evt. så kør med en lettere vægt end dag 3 (fredag) hvis military trækker på kræfterne.

Og har du ikke msn så du lige kan forklare mig den arm progrssion??
Tror den står i min profil. Ellers så er den her:

Okay, du vejer lad os bare sige 70 kilo. Ok?

Hvis du kan køre gennem 13 sæt af 5 reps uden at ramme failure med KUN din kropsvægt i dips så smider du 2,5 kilo ekstra på - evt. bælte eller en vægtskive.

Ok, så har du fået 2,5 kg ekstra på. Nu prøver du at komme gennem 13 sæt 5 reps med den ekstra vægt. Du starter...du kører ét sæt 5 reps, 2 sæt 5 reps, osv osv.

Du får i alt 8 sæt af 5 reps med bin BW + 2,5. Men så i 9. sæt på 4 rep kan du mærke "ok, nummer 5 kommer IKKE op".

Så prøver du IGEN næste gang at få 13 sæt 5 reps med din BW + 2,5. Sker det samme, du siger "jeg får ikke den næste rep", stopper du og prøver igen næste gang. Forståeligt? Man rammer sjældent de 13 sæt, man PRØVER bare at ramme dem. Rammer man dem smider man mere vægt på.

og hvor er den sidste 85% uge blevet af??

Du fortsætter bare progressionen...indtil du failer, evt drop ned i 5*4.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
jamen skal man blive ved med at øge med 2,5 kg?? eller skal man stoppe med at stige indtil man kan få de 13x5??

<{POST_SNAPBACK}>

Når man får de 13*5 med en given vægt adder man 2,5...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share