Hvordan spiser i over en dag


extreme12
 Share

Recommended Posts

I ugedagene er jeg efter min egen mening god til at strukturere min kost. Dog har jeg ofte problemer om aftenen, hvor jeg er konstant sulten.

Fx her til aftensmad har jeg spist 5 stykker kalkun, en del kartoffelbåde og salat. Jeg har lige kværnet en banan, men ligger allerede og tænker på mad igen nu.

Jeg bulker for tiden, men det er altid om aftenen jeg har lyst til at æde, hvilket vel ikke er vildt god, jeg mener, sætter det sig så ikke mere som fedt?

Jeg synes det er pisse irriterende at jeg har så stor lyst til mad efter aftensmaden selvom jeg spiser godt til aftensmad også...

Jeg drikker rigeligt med vand, så det hjælper altså ikke på trangen.

Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke den helt store kostguru, men jeg ved da at mad ikke sætter sig mere som fedt hvis du spiser det sent på aftenen end hvis du spiser det om morgenen. Så længe du bulker kan du jo ikke undgå der kommer lidt fedt med i købet, hvor meget der kommer er et spørgsmål om hvor meget du spiser mere end du forbruger, og IKKE hvornår du spiser det...

Correct me if I´m wrong...

Det med at du er sulten kunne jo skyldes at du rent faktisk IKKE er i overskud alligevel ellers kan det afhjælpes ved at foretage sig noget som leder tankerne hen på noget andet (spil computer)

Ellers drik en masse kaffe så bemærker du ikke sulten :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at svare på når du intet skriver om dine andre måltider. Hvis de består af et knækbrød med ost er det klart at du er sulten om aftenen. :smile:

Hvis du får nok kcal. men stadig er sulten kan du gnaske nogle grøntsager som fylder godt, men ikke indeholder voldsomt mange kalorier.

Edit: Lad være med at ignorere sulten.

Edited by Cache
Link to comment
Share on other sites

Kunne det være fordi du keder dig om aftenen også får lyst til at æde.. Sådan har jeg det nemlig nogen gange...

<{POST_SNAPBACK}>

Der er nok her problemet ligger. Når man ligger på sofaen og stener til et eller andet ringe på TV så opstår det meget let...

Link to comment
Share on other sites

hvis du bulker kan jeg kun se det som en fordel!!

Nu er jeg ikke den helt store kostguru, men jeg ved da at mad ikke sætter sig mere som fedt hvis du spiser det sent på aftenen end hvis du spiser det om morgenen. Så længe du bulker kan du jo ikke undgå der kommer lidt fedt med i købet, hvor meget der kommer er et spørgsmål om hvor meget du spiser mere end du forbruger, og IKKE hvornår du spiser det...

jo du kan ikke bare indtage alt føden over to måltider der er grænser for hvor meget din krop kan optage, og jo det kan godt have en lille forskel om du spiser om aftenen for så er der ingen tid til at forbrænde...

Edited by grabowdinho
Link to comment
Share on other sites

<<<< grabowdinho

Som sagt ved jeg ikke meget om kost, men efter at have fulgt de generelle opfattelser herinde, i lang tid, så må jeg sige at jeg er tilbøjelig til at sige at det ikke er rigtigt det du siger.

Sådan som jeg forstår på det så har det intet med det tidspunkt maden indtages at gøre (det være sig aften, middag eller morgen) Det du indtager feder kun hvis det samlet i løbet af dagen overskrider dit energiforbrug.

Det med at der er begrænsninger for hvor meget mad man kan optage på en gang hvor har du hørt det? Hvor bliver det der ikke bliver optaget så af? fordamper det?

Link to comment
Share on other sites

Noget af det vigtigste man kan gøre i din situation er, at sørge for at maden man spiser smager af noget. Hvis man spiser kedelig ukrydret mad, fx fordi man er en skovl i et køkken eller bare doven, kan man rejse sig fra et enormt måltid og se efter noget lækkert i skabene, fordi man nok har fået de kalorier man skal have, men man har ikke fået tilfredsstillet sin lækkersult. Lær at lave kaloriefattige sovse, dressinger og desserter og lær at krydre din mad, så den smager af noget :smile:

Link to comment
Share on other sites

<<<< grabowdinho

Som sagt ved jeg ikke meget om kost, men efter at have fulgt de generelle opfattelser herinde, i lang tid, så må jeg sige at jeg er tilbøjelig til at sige at det ikke er rigtigt det du siger.

Sådan som jeg forstår på det så har det intet med det tidspunkt maden indtages at gøre (det være sig aften, middag eller morgen) Det du indtager feder kun hvis det samlet i løbet af dagen overskrider dit energiforbrug.

Det med at der er begrænsninger for hvor meget mad man kan optage på en gang hvor har du hørt det? Hvor bliver det der ikke bliver optaget så af? fordamper det?

<{POST_SNAPBACK}>

selvfølgelig feder det ikke hvis han er i samlet kalorie underskud, men han bulker så derfor går jeg udfor han er i overskud :4mewantfood: et overindtag af protein i et måltid, sætter sig som fedt, vi taler dog om meget...

det det samme med at du kan optage mere protein og kulhydrater efter træning da dine muskler gerne vil have protein til at opbygge de ødelagte muskel fibre :bigsmile:

timing at måltid og ernæring er en vigtig fakte inden for styrketræning, men det kan vi vidst godt blive enige i ikk :raisebrow:

Edited by grabowdinho
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er pisse irriterende at jeg har så stor lyst til mad efter aftensmaden selvom jeg spiser godt til aftensmad også...

Ikke at det er nogen trøst, men jeg har det lidt på samme måde, at jeg om aftnen har relativt svært ved at stille sulten. Det er uanset om jeg har trænet hådt om dagen eller slet ikke, så det er ikke sikkert at det har noget at gøre med, om jeg er i underskud eller ej.

Det plejer at hjælpe en smule, hvis jeg efterfølgende spiser noget sødt. Om det er mælk og "sukker" i kaffen eller et stykke chokolade, kan være lige meget. Etr æble kan også have den ønskede effekt. Jeg oplever også, at jeg med en fedtfattig kost har svært ved at stille sulten.

Link to comment
Share on other sites

En måde at minimere sulten på om aftenen, er at komme ind i en fast rytme hvor man får et et solidt morgenmåltid i kosten - dette kan rent psykisk ihvertfald gøre det lidt mere overskueligt hvis man har cravings om aftenen - så har man morgenmåltiddet at se frem til.

Derudover så hjælper det altid at dele sine måltider op til mange små fremfor få store - og hvis du har et udtalt problem om aftenen, kan du jo bare sørge for at koordinere det således at dine måltider strækker sig fra morgen til du går iseng.

Jeg har omvendt JSC ikke noget problem med at det ikke smager himmelsk, faktisk er det nemmere for mig hvis min kost ikke er for attraktiv rent smagsmæssigt, da jeg efter et stykke tid med sådan en kost ligesom mister hygge-lysten til at spise - og så spiser jeg mere af nød end af lyst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk samme problem. det kan godt være at jeg sparer på kalorierne henover dagen og holder mig til et meget sundt fedtfattigt måltid om aftenen. Når klokken så bliver ni ti stykker, så hungrer min krop efter sukker.

Tanken om sukker, kage kan gøre mig helt syg. jeg holder mig dog til at spise et par æbler og det tager det værste. Jeg får disse flip ofte. Jeg tror at det er forbundet med at jeg træner meget og jeg stort set intet reelt sukkerindtag har. Jeg drikker kun ting hvor der er sødemiddel i. Hvis jeg drikker the eller kaffe, ja så kommer jeg også rigtig mange sødetabletter heri. Jeg er faktisk dybt afhængig af den søde smag.

Men æblerne hjælper, men for den da hvor kunne jeg godt tænke mig at smæske mig i chokoladekage..

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk samme problem. det kan godt være at jeg sparer på kalorierne henover dagen og holder mig til et meget sundt fedtfattigt måltid om aftenen. Når klokken så bliver ni ti stykker, så hungrer min krop efter sukker.

Tanken om sukker, kage kan gøre mig helt syg. jeg holder mig dog til at spise et par æbler og det tager det værste. Jeg får disse flip ofte. Jeg tror at det er forbundet med at jeg træner meget og jeg stort set intet reelt sukkerindtag har. Jeg drikker kun ting hvor der er sødemiddel i. Hvis jeg drikker the eller kaffe, ja så kommer jeg også rigtig mange sødetabletter heri. Jeg er faktisk dybt afhængig af den søde smag.

Men æblerne hjælper, men for den da hvor kunne jeg godt tænke mig at smæske mig i chokoladekage..

Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Måske skal du overveje at omlægge din kost så du holder blodsukkeret rimeligt stabilt - også når klokken bliver mange. Alt andet er for surt i længden :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har det på præcis samme måde, kan heller ikke føre mine tanker væk fra de søde sager om aftenen.

Skriv gerne præcis hvad med kan gøre for at jage dem væk (dog uden at skulle spise et kilo chokoladekage)... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk samme problem........

.......men for den da hvor kunne jeg godt tænke mig at smæske mig i chokoladekage.

Det er da vist godt at vi ikke bor sammen. Ellers kunne vi forsøge at overgå hinanden i dumme undskyldninger for at æde os fede i chokoladekage.

:4mewantfood: :w00t:

Link to comment
Share on other sites

07.00 - Havregryn og vallesahke.

09.30 - Rygbrødsmad med kyllingpålæg

12.10 - Frokost( idag -sejfilet, lidt kartofler, lidt tun med majs og to æg).

15.00 - rugbrødsmad med kyllingpålæg

18.30 - shake efter træning

19.30 - aftensmad (primært kylling/kalkun, med grøntsager og ris)

21.30 - lidt havregryn, eller et stykke rygbrød med pålæg.

23.30 - 30g. valleshake inden jeg sover.

Menh jeg har næsten hver aften lyst til alt sødt du kan forestille dig.. :blink:

Håber på et brugbart svar.... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det kan være fordi man simpelthen spiser for få kcal. Jeg er selv slem til det i en cutteperiode, hvor man jo gerne vil være forsigtig med sit indtag. Så ligger man måske (alt) for lavt - både kcal. og fedtmæssigt! Det er usmart, da man så lettere "falder i".

Hvis man savner inspiration/motivation kan jeg anbefale at læse lidt af Clarence Bass (evt. hans bøger)

Han går meget op i, at man spiser noget man kan lide og ikke sulter sig selv - klog mand! :wink:

Link

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Idag..

kl. 0730

80 g. musli

40 g. havregryn

500 g. mælk

45 g. proteinpulver

kl. 1030

tunshake(1 1/4 dåse tun blendes med vand, og køres ned i et hug) :4thumbup:

25 g. havregryn

60 g. rugbrød

60 g. hamburgerryg

kl. 1345

60 g. druesukker

60 g. proteinpulver

5 g. kreatin

40 g. rosin

kl. 1500

tunshake(1 1/4 dåse tun blendes med vand, og køres ned i et hug) :4thumbup:

25 g. havregryn

140 g. æble

kl.1730

en potion moussaka

ingen beregning.

300g. mælk

kl. 2000

200 g. mælk

30 g. proteinpulver

+ 40 g. mandler, 6 g. fiskeolie, 3 stk. multivitamin og 2 g. c-vit fordelt jævnt på alle måltider-

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk samme problem. det kan godt være at jeg sparer på kalorierne henover dagen og holder mig til et meget sundt fedtfattigt måltid om aftenen. Når klokken så bliver ni ti stykker, så hungrer min krop efter sukker.

Tanken om sukker, kage kan gøre mig helt syg. jeg holder mig dog til at spise et par æbler og det tager det værste. Jeg får disse flip ofte. Jeg tror at det er forbundet med at jeg træner meget og jeg stort set intet reelt sukkerindtag har. Jeg drikker kun ting hvor der er sødemiddel i. Hvis jeg drikker the eller kaffe, ja så kommer jeg også rigtig mange sødetabletter heri. Jeg er faktisk dybt afhængig af den søde smag.

Men æblerne hjælper, men for den da hvor kunne jeg godt tænke mig at smæske mig i chokoladekage..

Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

kunstige sødemidler har en kedlig tendens til at snyde kroppen så den tror den for sukker så stiger blodsukkeret og når den finder ud af den blev snydt så falder den og så siger det, wupti og det kan faktisk øge din sult...

vil faktisk våge påstanden og sige at cola light er en dårlig del af en cutte diæt med lidt mad!

Link to comment
Share on other sites

Idag..

kl. 1030

tunshake(1 1/4 dåse tun blendes med vand, og køres ned i et hug) :4thumbup:

25 g. havregryn

60 g. rugbrød

60 g. hamburgerryg

<{POST_SNAPBACK}>

Sidder du så bare midt på formiddagen og gnasker 25 g havregryn uden noget mælk/vand til ??????? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Idag..

kl. 1030

tunshake(1 1/4 dåse tun blendes med vand, og køres ned i et hug) :4thumbup:

25 g. havregryn

60 g. rugbrød

60 g. hamburgerryg

<{POST_SNAPBACK}>

Sidder du så bare midt på formiddagen og gnasker 25 g havregryn uden noget mælk/vand til ??????? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Så i et program at Jay Cutler spiser "rå" havregryn op til konkurrence, det må sikkert trække en masse væske ud af kroppen...

Link to comment
Share on other sites

Idag..

kl. 1030

tunshake(1 1/4 dåse tun blendes med vand, og køres ned i et hug) :4thumbup:

25 g. havregryn

60 g. rugbrød

60 g. hamburgerryg

<{POST_SNAPBACK}>

Sidder du så bare midt på formiddagen og gnasker 25 g havregryn uden noget mælk/vand til ??????? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nogle gange. andre gange bliver det blendet sammen med tunen. Smager ikke specielt godt. (men virker) :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

[snip en ordentlig røvfuld ædelse]  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeeesus ~300g protein på 1 dag? :w00t: Hvor tung er du? :w00t:

- har lige luret din log. Hvis din kampvægt er små 90kg, så er det en ganske betragtelig mængde proteinos :D

Husk at drikke godt så - men alt det ved du jo nok meget mere om end jeg :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Om nogle måneder når jeg ikke taber mig nok mere, falder kulhydraterne til ca. 50 - 100 g. og proteinerne øges til 350 - 400 g.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share