Træning, vægttab


Tulliz
 Share

Recommended Posts

Jeg træner i cirka 1½ time i et træningspas.

Hvad synes i om min kost? Makrel i tomat er som regel variabelt med tun og fedtfattigt pålæg i ny og næ.

Morgenmad:

50g whey

1 æble

Mellemmåltid:

2 gulerødder

Frokost:

En dåse Makrel i tomatsauce

3 stykker rugbrød

1 glas saftevand

Før træning:

Protein bar

2g kreatin

Drikker 5-6 liter vand i forbindelse med træning.

Efter træning:

50g whey

2g kreatin

Aftensmad:

Ved det ikke endnu, men formentlig salat og noget kød af en art.

Natmad:

50g whey

Edited by Tulliz
Link to comment
Share on other sites

Din kost er mildest talt underlig :blink: .

Du lever af whey/pulver og 5-6 liter vand under træning :blink:

Jeg ville nok spise noget mere mad istedet for.

Hvad ønsker du iøvrigt at opnå med din træning? Er det kun vægttab, så ser det da godt da du sikkert er under 1500 kcal. :tongue: Drop evt. noget af pulveret, så går det endnu hurtigere.

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Din kost er mildest talt underlig :blink: .

Du lever af whey/pulver og 5-6 liter vand under træning :blink:

Jeg ville nok spise noget mere mad istedet for.

Hvad ønsker du iøvrigt at opnå med din træning? Er det kun vægttab, så ser det da godt da du sikkert er under 1500 kcal. :tongue:  Drop evt. noget af pulveret, så går det endnu hurtigere.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vidst på grund af kreatinen at jeg drikker så meget vand. Har taget cirka 6-7 kg på, på under en måned efter jeg begyndte på kreatin. Det er vidst væskeophobninger.

Ja, men problemet er at den kost jeg har været på idag er sådan der fordi jeg faktisk kun har ligget i min seng og siddet her foran computeren. Når jeg er i skole plejer jeg nærmest at æde hele tiden så.. Det glemte jeg måske bare at sige. Fordi jeg tænker meget over ikke at æde så meget når jeg bare sidder og stener alligevel.

Min træning er et 3 dages split, altså 3 dages træning og så en dages pause og så det hele om igen. Noget af det mest hardcore der er tror jeg.

Jeg har også drukket helt op til 8 liter vand på et 1½ - 2 timers træningspas og det er efter jeg begyndte på kreatin.

Edited by Tulliz
Link to comment
Share on other sites

-> Tilliz

Hvad er dine mål med træningen?? Og hvorfor spiser du kreatin??

- Tolle

<{POST_SNAPBACK}>

Grunden til at der står det der i emnebeskrivelse er at jeg ikke kunne rette det da jeg ændrede spørgsmål osv. der har været et andet indhold i topic'et igår.

Jeg er cirka 179 høj og vejer 91 kg nu. Jeg vejede 84kg for en måned siden, men er ikke blevet større. Jeg ved godt det lyder brutalt at veje så meget og være så lav, men jeg er stort bygget. Det er ikke 91kg fedt :)

Hvorfor jeg tager kreatin? Det ved jeg ikke. Det gør jeg bare.. og det virker :)

Link to comment
Share on other sites

Tulliz -->

Din kost ligner til forveksling den en amerikansk ven af mig spiste, da han trænede. Man skal vist ikke være professor for at sige, at der skete nul og nix. Drop den elendige syntesemad, og få noget ordentligt mad indenbords. Du gør dig selv en bjørnetjeneste med al den pulvermad.

Desuden skal du være i kcaloverskud før du bygger muskelmasse.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Tulliz -->

Din kost ligner til forveksling den en amerikansk ven af mig spiste, da han trænede. Man skal vist ikke være professor for at sige, at der skete nul og nix. Drop den elendige syntesemad, og få noget ordentligt mad indenbords. Du gør dig selv en bjørnetjeneste med al den pulvermad.

Desuden skal du være i kcaloverskud før du bygger muskelmasse.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Okay. Men jeg forstod bare at det man spiste skulle være proportionelt med hvor man bevægede sig. Men altså, jeg skider også hul i det og nu sidder jeg og spiser en dåse tun.

Er det ikke fair nok? jeg har forstået at der er visse ting man kan æde og æde og andre ting man skal holde sig væk fra.. Men essensen er at jeg IKKe vil tage på i vægt.. KUN muskel!

Link to comment
Share on other sites

Men altså, jeg skider også hul i det og nu sidder jeg og spiser en dåse tun.

Men essensen er at jeg IKKe vil tage på i vægt.. KUN muskel!

Hvor ekstravagant med en hel dåse tun. Der er vel 150 kcal. i sådan en. :dry:

Du vil have muskler men vil ikke acceptere en vægtforøgelse. Hvordan skulle det li'som foregå? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor jeg tager kreatin? Det ved jeg ikke. Det gør jeg bare.. og det virker :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, undskyld mig! Men det er fanme en dårlig grund til at fylde kroppen med noget du ikke aner hvad er! Det er heller ikke meningen at du skal leve af det. Kreatin kan være godt til nogle ting, men ikke som et permanent kosttilskud!!!

Jeg kan kun sige: Tænk dig om! Ikke bare fylde noget i kroppen bare for andre gør det :poking:

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Men altså, jeg skider også hul i det og nu sidder jeg og spiser en dåse tun.

Men essensen er at jeg IKKe vil tage på i vægt.. KUN muskel!

Hvor ekstravagant med en hel dåse tun. Der er vel 150 kcal. i sådan en. :dry:

Du vil have muskler men vil ikke acceptere en vægtforøgelse. Hvordan skulle det li'som foregå? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe ja.

Jeg formulerede mig forkert. Jeg har intet imod at tage på i vægt, men jeg vil ikke tage FEDT på hvis du forstår. Altså skal ikke være flomme :D

Tolle: Jeg fylder det i mig som instruktørerne i mit træningscenter (3-4 enstemninge holdninger) siger jeg skal gøre. Min restitutionstid er blevet væsentlig nedsat og dannelsen af mælkesyre i mine muskler er også forsinket markant. Har taget lidt mere end de 1-2% foreskrevet på i vægt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg formulerede mig forkert. Jeg har intet imod at tage på i vægt, men jeg vil ikke tage FEDT på hvis du forstår. Altså skal ikke være flomme :D

Tolle: Jeg fylder det i mig som instruktørerne i mit træningscenter (3-4 enstemninge holdninger) siger jeg skal gøre. Min restitutionstid er blevet væsentlig nedsat og dannelsen af mælkesyre i mine muskler er også forsinket markant. Har taget lidt mere end de 1-2% foreskrevet på i vægt.

Jeg er ked af at sige det; men med de krav (ingen fedt, kun muskemasse) så kommer du ingen vejne. Du kan *ikke* undgå at tage fedtmasse på, når du træner for muskelmasse. Hvorfor? Fordi kcalorieoverskuddet er nøglen til muskelmasse, og her vil altid følge fedt med.

En anden ting er, at du *aldrig* skal tage en fitnessinstruktørs råd for lov og ret. Ofte ved disse ikke en fløjtende pelikan mere end det deres homies har fortalt dem. Kom I gang med at læse artikler omkring emnet i stedet.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg formulerede mig forkert. Jeg har intet imod at tage på i vægt, men jeg vil ikke tage FEDT på hvis du forstår. Altså skal ikke være flomme :D

Tolle: Jeg fylder det i mig som instruktørerne i mit træningscenter (3-4 enstemninge holdninger) siger jeg skal gøre. Min restitutionstid er blevet væsentlig nedsat og dannelsen af mælkesyre i mine muskler er også forsinket markant. Har taget lidt mere end de 1-2% foreskrevet på i vægt.

Jeg er ked af at sige det; men med de krav (ingen fedt, kun muskemasse) så kommer du ingen vejne. Du kan *ikke* undgå at tage fedtmasse på, når du træner for muskelmasse. Hvorfor? Fordi kcalorieoverskuddet er nøglen til muskelmasse, og her vil altid følge fedt med.

En anden ting er, at du *aldrig* skal tage en fitnessinstruktørs råd for lov og ret. Ofte ved disse ikke en fløjtende pelikan mere end det deres homies har fortalt dem. Kom I gang med at læse artikler omkring emnet i stedet.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Well. Man lever kun en gang, og jeg har valgt at basere min træning på personlig erfaring et godt stykke hen af vejen. Det er på ingen måde til at finde rundt i hvad der er rigtigt og forkert i det her miljø, da alle ret åbenlyst har forskellige holdninger om alt og forskellige indgangsvinkler til hvordan tingene skal og ikke skal gøres.

Derfor tror jeg dybest set at udover det basale er det kun ens egne erfaringer man kan bruge til noget.

For ikke at skabe tvivl så var det her svar ment til det nederste af dit indlæg.

Okay, men jeg har jo fedtmasse i forvejen så jeg vil bare ikke skabe UNØDIGT meget så det bliver overflødigt. Altså vil godt kunne omdanne det meste hvis du forstår hvor jeg vil hen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du vejer og hvad med din fedtprocent p.t. Jeg kan ikke forstå hvis du kan klare dig med kun et æble om morgenen og så tror at du kan nøjes med salat om aftenen. det kan du nok holde til i en uge, men tilsidst vil du være så sulten om aftenen at du overspiser. husk at du også skal have fedt og sukker i løbet af dagen.

Jeg tror bare at du får nogle uudholdelige aftener hvor din krop vil hungre efter mad og sukker..

Jeg vejer 46 kilo og har en fedtprocebt på under ti. Jeg konditionstræner 1,5 timer om dagen og træner styrketræning hver anden dag. jeg spiser meget frugt og grønt og ingen kulhydrater. Men, jeg kan love dig at jeg med jævne mellemrum er ved at gå til af sult og hungrer efter at sætte tænderne i en lækker kage.

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du vejer og hvad med din fedtprocent p.t. Jeg kan ikke forstå hvis du kan klare dig med kun et æble om morgenen og så tror at du kan nøjes med salat om aftenen. det kan du nok holde til i en uge, men tilsidst vil du være så sulten om aftenen at du overspiser. husk at du også skal have fedt og sukker i løbet af dagen.

Jeg tror bare at du får nogle uudholdelige aftener hvor din krop vil hungre efter mad og sukker..

Jeg vejer 46 kilo og har en fedtprocebt på under ti. Jeg konditionstræner 1,5 timer om dagen og træner styrketræning hver anden dag. jeg spiser meget frugt og grønt og ingen kulhydrater. Men, jeg kan love dig at jeg med jævne mellemrum er ved at gå til af sult og hungrer efter at sætte tænderne i en lækker kage.

Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Well jeg har ingen umiddelbar lyst til hverken sukker, kage eller noget som helst.

Jeg ved ikke hvordan jeg finder BMI, men jeg er 179 høj og vejer 91kg. Men det vil jeg sige er til at lukke op og skide i, fordi den tager jo ikke højde for ens kropsbygning.

Jeg er ikke ved at gå til af sult, fordi jeg supplerer hele tiden altså sådan så jeg nærmest hele tiden er mæt.

Jeg spiser et æble til morgenmad, og så spiser jeg 2-3 gulerødder, bananer osv. længere op af dagen normalt - HVIS sulten melder sig.

Link to comment
Share on other sites

Well. Man lever kun en gang, og jeg har valgt at basere min træning på personlig erfaring et godt stykke hen af vejen. Det er på ingen måde til at finde rundt i hvad der er rigtigt og forkert i det her miljø, da alle ret åbenlyst har forskellige holdninger om alt og forskellige indgangsvinkler til hvordan tingene skal og ikke skal gøres.

Derfor tror jeg dybest set at udover det basale er det kun ens egne erfaringer man kan bruge til noget.

<{POST_SNAPBACK}>

Der ER noget der er mere rigtigt end andet. De artikler du finder på MOLs "rigtige" forside bygger på seriøs forskning og mange af de folk der skriver her har sat sig SYSTEMATISK ind i træningsviden. En tilfældig typisk instruktørs personlige erfaring kan sammenlignes med at trække et lod i en tombola - der er unægteligt flest nitter!

Her på boraded er der meget oftere gevinst - så sug til dig og byg din træning og din kost på viden!

jeg spiser meget frugt og grønt og ingen kulhydrater.

Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan ikke lade være med lige at kommentere. Frugt og grønt er lige præcist kulhydrater - som du så heldigvis får en del af :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Well. Man lever kun en gang, og jeg har valgt at basere min træning på personlig erfaring et godt stykke hen af vejen. Det er på ingen måde til at finde rundt i hvad der er rigtigt og forkert i det her miljø, da alle ret åbenlyst har forskellige holdninger om alt og forskellige indgangsvinkler til hvordan tingene skal og ikke skal gøres.
Som Arne siger, så er der meget forskning på området, om her på MOL kan du finde en del af denne forskning opsummeret i diverse artikler. Uanset hvad, så må forskningsresultater være mere værd end hvad Jern-Johnny og Bænkpres-Benny i centret siger.
Derfor tror jeg dybest set at udover det basale er det kun ens egne erfaringer man kan bruge til noget.

Her er jeg helt uenig. Hvorfor kun lære af egen erfaring, når du kan lære af andres? Det er jo som at opfinde den dybe tallerken igen og igen.

Okay, men jeg har jo fedtmasse i forvejen så jeg vil bare ikke skabe UNØDIGT meget så det bliver overflødigt. Altså vil godt kunne omdanne det meste hvis du forstår hvor jeg vil hen!

Jeg forstår dig godt, men først og fremmest kan du ikke omdanne fedt til muskelmasse. Fedt og protein har helt forskellige egenskaber. Tricket for dig er, at finde frem til dit ligevægtsindtag og holde dig lidt over. Herved kan du få muskelmasse uden at tage nævneværdigt meget fedt med i købet.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Det er meget svært, for ikke at sige næsten umuligt at både tabe sig og blive et stort brød. Jeg gik ud fra at du var ude efter vægttab, eftersom du har postet emnet under "vægttab" - og vægttab, proteinpulver og kreatin virker ikke sammen. Du må vælge!!

Uanset hvad du vil, så vil jeg på det kraftigste råde dig til at lære lidt om det du propper i munden, inden du bare gør det!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Det er meget svært, for ikke at sige næsten umuligt at både tabe sig og blive et stort brød. Jeg gik ud fra at du var ude efter vægttab, eftersom du har postet emnet under "vægttab" - og vægttab, proteinpulver og kreatin virker ikke sammen. Du må vælge!!

Uanset hvad du vil, så vil jeg på det kraftigste råde dig til at lære lidt om det du propper i munden, inden du bare gør det!

- Tolle

<{POST_SNAPBACK}>

okay det vil jeg så tage til mig!

Tak for rådene allesammen!

Nu skal jeg have lidt aften hygge læsning :D

Edited by Tulliz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share