2400m på under 12min


cartier
 Share

Recommended Posts

hey

Jeg skal have trænet mig op til at løbe 2400m på UNDER 12min. Kan løbe den på 12:05min men det skal gøres meget hurtigere..på omkring 8-9min..

Er der nogen som har en træningsprogram der kunne gøre dette for mig?

PS: styrketræner 4gange om ugen (veksling mellem ting og let træning) og løber 2 gange om ugen

Link to comment
Share on other sites

hey

Jeg skal have trænet mig op til at løbe 2400m på UNDER 12min. Kan løbe den på 12:05min men det skal gøres meget hurtigere..på omkring 8-9min..

Er der nogen som har en træningsprogram der kunne gøre dette for mig?

PS: styrketræner 4gange om ugen (veksling mellem ting og let træning) og løber 2 gange om ugen

<{POST_SNAPBACK}>

Løb for h...... !!!!

Link to comment
Share on other sites

1. find ud af hvor langt du kan løbe på 12 minutter

2. dividér det tal med tre

3. lån en cykel med en cykel computer og marker den længde et sted du kan løbe

4. løb den afmærkede distance på 4 minutter

5. hold 2 minutters pause

6. løb tilbage igen på 4 minutter

7. hold 2 minutters pause

8. gå til 4

Lav i starten 2-3 af disse intervaller og byg så nogle stykker på.

Lav sådan en træning højst 2 gange om ugen og mindst en gang.

Link to comment
Share on other sites

incognito:

1. find ud af hvor langt du kan løbe på 12 minutter

2. dividér det tal med tre

3. lån en cykel med en cykel computer og marker den længde et sted du kan løbe

4. løb den afmærkede distance på 4 minutter

5. hold 2 minutters pause

6. løb tilbage igen på 4 minutter

7. hold 2 minutters pause

8. gå til 4

Lav i starten 2-3 af disse intervaller og byg så nogle stykker på.

Lav sådan en træning højst 2 gange om ugen og mindst en gang.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Tak for dit svar incognito.

Jeg løber 2gang om ugen men løber 5km..Den ene vej løber jeg hvad jeg kan for at nå tiden på 12min med enkelt pause hvor jeg går 1min og på vej tilbage løber jeg 2min og jogger langsomt 1min..er det ikke det samme som du har skrevet men bar kortere?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:devil: Der er en måde at blive bedre til at løbe på: LØB mere. Løb ca. 35 km samlet om ugen så begyder du at flytte grænser. 2X5 gir kun lige til at nå bussen. Tag din løbetræning seriøst, hvis det er med henblik på at søge et eller andet sted hen. Træner du i et motionscenter, så kombiner med 1-2 gange spinning om ugen + 3 gange løb. Held og lykke.

:4thumbup:

hey

Jeg skal have trænet mig op til at løbe 2400m på UNDER 12min. Kan løbe den på 12:05min men det skal gøres meget hurtigere..på omkring 8-9min..

Er der nogen som har en træningsprogram der kunne gøre dette for mig?

PS: styrketræner 4gange om ugen (veksling mellem ting og let træning) og løber 2 gange om ugen

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

:devil: Der er en måde at blive bedre til at løbe på: LØB mere. Løb ca. 35 km samlet om ugen så begyder du at flytte grænser. 2X5 gir kun lige til at nå bussen. Tag din løbetræning seriøst, hvis det er med henblik på at søge et eller andet sted hen. Træner du i et motionscenter, så kombiner med 1-2 gange spinning om ugen + 3 gange løb. Held og lykke.

:4thumbup:

hey

Jeg skal have trænet mig op til at løbe 2400m på UNDER 12min. Kan løbe den på 12:05min men det skal gøres meget hurtigere..på omkring 8-9min..

Er der nogen som har en træningsprogram der kunne gøre dette for mig?

PS: styrketræner 4gange om ugen (veksling mellem ting og let træning) og løber 2 gange om ugen

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Når målet "bare" er at forbedre tiden på en cooper test er det fuldstændig tåbeligt at begynde på at løbe 35 km ugentligt. Som Incognito siger så drejer det sig om at begynde på noget interval træning, så man kan øge sit vo2max.

Et træningsprogram for en uge kunne fx se sådan ud:

1x løbetur på 5-7 km med moderat intensitet

1x intervalpas med 4+2 (Som skitseret af Incognito)

1x intervalpas med 30+30 (jog i 30 sek. - spurt i 30 sek. - gentag fx 10 gange til at starte med - øg efterhånden som du kommer i bedre form)

Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

Må man spørge, hvad du skal bruge tiden (altså under 12 min.) til?

Hvis det er noget bestemt du søger ind til, kunne det jo være at nogen af os kunne give dig nogle råd med på vejen....

Jeg mener at:

Skal du være god til at løbe en kort distance, så skal du også træne korte distancer.

Den der med at løbe 400 m ad gangen var slet ikke så tosset....

Link to comment
Share on other sites

1x intervalpas med 30+30 (jog i 30 sek. - spurt i 30 sek. - gentag fx 10 gange til at starte med - øg efterhånden som du kommer i bedre form)

Vedr. interval-træning gælder dette så også ved meget korte spurte eller er det her også vigtigt at træne decideret styrkeløft i form af eksplosiv styrke/plyometrisk/CAT i form af squat???

Eller ville interval være bedre. Fx. er dette så også den bedste måde at træne decideret spurt på? Hvis man fx. vil være god til at spurte i 15 sekunder, hvorledes kunne dette så gøres? Spurte i 15 minutter+jog i 15 minutter? Er dette det mest smarte? Eller integrere eksplosiv squat?

Ehh, vist ikke så heldigt formuleret, men håber i forstår...

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra at grunden for de 2400m på 12 min. er med henblik på et af optagelseskravene til politiet.

Jeg arbejder selv med at få en bedre tid.

Der er sikkert mange effektive måder at strukturere sin løbetræning. Jeg har dog bare gået lige til det. Løber de dage jeg kan. nogengange de 2400m andre gange 5km nogen gange mere.

Startede med at løbe 2400m på 11:30, her ca. 1½ måned senere løber jeg det på 8:55. Jeg vil gerbe have tiden i nærheden af 8:30 uden at være fuldstændig smadret bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Startede med at løbe 2400m på 11:30, her ca. 1½ måned senere løber jeg det på 8:55. Jeg vil gerbe have tiden i nærheden af 8:30 uden at være fuldstændig smadret bagefter.

Det var fandme noget af en forbedring.. Løber selv på 10.54, som er min rekord, men ville gerne have den ned på 10.40... Hvor meget løber du om ugen? Har du kørt meget intervaltræning? Og har du altid løbet meget..(Det har jeg nemlig ikke gået så meget op i før nu.. :wink::blush:

Nogen der har et svar eller en mening vedr. den eksplosive i mit indlæg før af 24 januar?

Link to comment
Share on other sites

Tiger> Takker, jeg har spillet meget fodbold førhen, men de sidste 3 år har jeg kun styrketrænet, ikke løbet en meter. Selvfølgelig er det blevet til lidt badminton, fodbold en gang imellem, men yderst sjældent. Sidst jeg løb var da jeg var i den grønne trøje, men det var ikke meget.

Interval-træning har jeg aldrig brugt. Jeg løber bare.

Jeg synes det har givet en del at løbe 5km en gang imellem, istedet for bare 2400m.

Jeg løber ca 3 gange om ugen.

Mit løb bliver hurtigt forbedret, nok fordi jeg et bygget til det. Jeg er fra naturens side spinkelt bygget, men har dog smidt en del muskelmasse på vha. styrketræning. Skal jo også gerne være god til chinups og bænk :cooldance:

Ang. dit tidligere indlæg... jeg tvivler på nogen er i stand til at spurte 15min. Jeg kan højest spurte 30 sekunder, før det begynder at gå langsommere. Til gengæld går det også max stærkt mens det står på.

Siden jeg begyndte at løbe, har jeg dog også tabt mig lidt. Det har helt sikkert også noget at sige. Jeg er bare bange for at tabe mig yderligere, da jeg allerede er ved at være skind og ben.

Link to comment
Share on other sites

:devil: Der er en måde at blive bedre til at løbe på: LØB mere. Løb ca. 35 km samlet om ugen så begyder du at flytte grænser. 2X5 gir kun lige til at nå bussen. Tag din løbetræning seriøst, hvis det er med henblik på at søge et eller andet sted hen. Træner du i et motionscenter, så kombiner med 1-2 gange spinning om ugen + 3 gange løb. Held og lykke.

:4thumbup:

hey

Jeg skal have trænet mig op til at løbe 2400m på UNDER 12min. Kan løbe den på 12:05min men det skal gøres meget hurtigere..på omkring 8-9min..

Er der nogen som har en træningsprogram der kunne gøre dette for mig?

PS: styrketræner 4gange om ugen (veksling mellem ting og let træning) og løber 2 gange om ugen

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Når målet "bare" er at forbedre tiden på en cooper test er det fuldstændig tåbeligt at begynde på at løbe 35 km ugentligt. Som Incognito siger så drejer det sig om at begynde på noget interval træning, så man kan øge sit vo2max.

Et træningsprogram for en uge kunne fx se sådan ud:

1x løbetur på 5-7 km med moderat intensitet

1x intervalpas med 4+2 (Som skitseret af Incognito)

1x intervalpas med 30+30 (jog i 30 sek. - spurt i 30 sek. - gentag fx 10 gange til at starte med - øg efterhånden som du kommer i bedre form)

Held og lykke med det.

<{POST_SNAPBACK}>

Spring det moderate træningspas over, og løb noget tempoløb på denne dag i stedet . Ud over dette er intervaltræning helt sikker vejen frm.

Link to comment
Share on other sites

Ang. dit tidligere indlæg... jeg tvivler på nogen er i stand til at spurte 15min. Jeg kan højest spurte 30 sekunder, før det begynder at gå langsommere. Til gengæld går det også max stærkt mens det står på.

Hehe, her tænkte jeg nu heller ikke på 15 min. spurt, men blot korte spurts af f.eks. 15-20 sekunder.. Hvordan dette trænes bedst muligt? :eh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share