Ned med fedt%.. kartofler?


Artzon2
 Share

Recommended Posts

Jeg gør, hva jeg kan for at tydeliggøre sixpacken tíl sommer!

MEn!! Jeg går efter et underskud i kcal, så hvordan ser kcal fordelingen ud på kartofler?

er de ik proppede med hurtige kulhydrater?

SÅ de er ik at foretrække hvis man ønsker nedsat fedt%?

Mange tak!

<{POST_SNAPBACK}>

Ris, kartofler og rugbrød er alle sunde ting, - men det er også kalorierige ting. Så skær lidt ned på dem hvis du vil tabe dig. Spis lidt mere af de grove grøntsager og noget mere fedtfattigt kød i stedet.

Prøv evt. at downloade All Natural's kostprogram og skriv så alt hvad du spiser ind i en periode. Prøv at leg med at spise lidt mere eller mindre af nogen ting. Så finder du ud af hvad der mætter bedst - uden at give for mange kcal.

Husk på at dit vægttabs størrelse stort set kun afhænger af hvor mange kcal. du mangler. Det kan du regulere ved at ændre på dit indtag (kost) eller dit forbrug (træning). Når det så er sagt er det klart at du skal have nok protein for at holde på din muskelmasse, at din krop stadig har brug for fedt og især at de rigtige typer. At du har brug for vitaminer og mineraler etc. etc.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gør, hva jeg kan for at tydeliggøre sixpacken tíl sommer!

MEn!! Jeg går efter et underskud i kcal, så hvordan ser kcal fordelingen ud på kartofler?

er de ik proppede med hurtige kulhydrater?

SÅ de er ik at foretrække hvis man ønsker nedsat fedt%?

Mange tak!

<{POST_SNAPBACK}>

Alle kulhydrat-tunge fødevarer som sukker, ris, pasta, brød og kartofler hjælper på fedtenergiprocenten - men det er en matematisk ting og i virkeligheden en fælde.

FE% falder kun, fordi det samlede antal kalorier stiger ved indtagelse af dem og så fylder fedtet relativt mindre. Men det er ikke smart, da det totale antal kalorier er højere!!!

Jeg kan ikke huske ernæringssammensætningen i kartofler - du kan sikkert finde en tabel på nettet et sted. Men de er lidt bedre end ris og pasta, da der er mere vand i. Jeg tror nok, at man mere anbefaler en mere fiberrig kilde til kulhydrater - for helt kan de jo ikke undværes.

Held og lykke med six-pakken. Der går jo nok noget tid før jeg genfinder min :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share