Vudering af trænings program.


Zalam
 Share

Recommended Posts

Jeg vil til at starte med at styrke træne! Jeg regner med at starte d. 1 feb! Men er allerede gået i gang med at udtænke nogen programmer til, hvordan jeg skal træne:

Pt træner jeg kun svømning og cykling og det gøres på følgende måde:

Mandag: 15-30km (afhæningt af huømret) cykling på motionscykel.

Tirsdag: Svømning 1 time.

Onsdag: 30 km cykling på motions cykel

torsdag: 2 timers svømning.

fredag: 30 km cykling

Lørdag: 30 km cykling.

Søndag: 30 km cykling.

Nu vil jeg så skifte cyklingen ud med styrke træning. Det har jeg tænkt at gøre på følgende måde:

Mandag: Styrketræning i motionsrum 1-2 timer - kommer an på bus afgangene.

Tirsdag: Svøming 1 time

Onsdag: Styrketræning 1-2 timer - kommer an på bus afgangene.

Torsdag: 2 timers svøming.

Fredag: styrketræning 1-2 timer - kommer an på bus afgangene.

Lørdag: Styrketræning 2-3 timer.

Søndag: Styrketræning 2-3 timer.

Hva siger I til overstående?

Det skal lige tilføjes at jeg formentlig vil træne alle maskiner (muskelgrupper) hvergang til at starte med pga. jeg har hørt det skulle være bedst i starten?

Så har jeg også tænkt på om I vil anbefale at drikke kakao, skummemælk, protein pulver, eller lignende efter træninger? hjælper det meget? hvis det hjælper?

Hvordan får man det bedste resultat? Ved at kører øvelserne hurtigt altså i højt tempo, eller i lavt tempo?

Link to comment
Share on other sites

Jeg quoter mig selv fra en anden tråd, men du vil nok have gavn af at læse dette ihvertfald med hensyn til din vægttræning.

Læs dette:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=233

Følg disse råd og læs de andre artikler Thomas Jagd har skrevet samme sted.

Find øvelserne her:

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Forstå begreberne ved at slå op her:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=2043

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Mine mål er i vel således:

Først og fremmest og få fedtet strammet op.

Derefter bare blive "stor", pænt bryst, lår, arme osv..

<{POST_SNAPBACK}>

Så vil vægttræning i moderat energiunderskud nok være en god løsning. På den måde smider du fedt uden at smide (så meget) muskel.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Vægttræning i moderat energi under skud?

Mener du, at jeg skal spise lidt?, eller mindre?

Min mening med træningen er ikke at tabe mig (har jeg gjort med mit nuværende program).

Meningen er, at jeg vil af med de deller, som jeg mener at jeg har tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Vægttræning i moderat energi under skud?

Mener du, at jeg skal spise lidt?, eller mindre?

Min mening med træningen er ikke at tabe mig (har jeg gjort med mit nuværende program).

Meningen er, at jeg vil af med de deller, som jeg mener at jeg har tilbage.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis man skal af med deller så skal man tabe sig (fedt) og dette gøres ved at indtage mindre energi end man bruger (spise mindre).

Men du kan også begynde at bygge muskler i energi OVERSKUD. Det vil tit have en gavnlig kosmetisk effekt, da den størere muskelvollumen får "dellerne" til at se mindre ud.

Det er lidt svært helt at skyde sig ind på hvad du mener når der er lidt rod i begreberne. Men efter hvad du skriver så vil jeg gætte på at de bedste råd til dig er ÆD (lidt mere end dit ligevægtindtag) og SQUAT!

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Altså..

Nu prøver jeg at uddybe det jeg vil lidt!

Altså jeg har i de seneste 5-6 måneder tabt næsten 30 kg ved mit "nuværende trænings program". Dette gør så, at jeg imidlertid er nede på normal vægt i forhold til "BMI" tallet - ved godt, at det ikke er så meget værd, men jeg skulle i følge diverse tal nu være normal vægtig.

Men på trods af, at jeg har smidt de fleste overføldige kilo synes jeg stadig, at jeg til dels ser tyk / buttet ud - det er det fedt / spæk, at jeg vil af med.

Link to comment
Share on other sites

Hvis din første prioritet er at tabe dig de sidste par? kilo, så skal hovedvægten af din træning lægges på cardio. Om du løber, cykler eller hopper på tungen er ligegyldigt. Derefter skal du tjekke hvor meget du spiser (gør du måske allerede?) og så supplere op med styrketræning i den grad du har overskud til det. Teoretisk behøver du ikke styrketræning men det er med til at bevare de muskler du har mens du cutter/taber dig.

Du kan selvfølgelig også lægge hovedvægten på styrketræning, men så skal du nok bare regne med at det tager lidt længere tid med de sidste kilo fedt og at indsatsen, hvad angår muskelvækst, er meget begrænset. Måske kunne denne indsats optimeres med en zig-zag diæt.

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

En af grundene til, at jeg vil styrke træne er, at jeg efterhånden synes det er lidt trist / ensomt at sidde hjemme foran fjernsynet og træne.. I et motionsrum møder man jo menneske osv..

Det jeg så håber, at styrketræning kan give mig er at blive "cuttet", som I kalder det også samtidig få større musker mm.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg så håber, at styrketræning kan give mig er at blive "cuttet", som I kalder det også samtidig få større musker mm.

<{POST_SNAPBACK}>

Vejen til et cuttet/rippet look går gennem køkkenet.. :) Du kan have uendeligt mange kilo muskelmasse, men hvis du har en fedt% på 20 så ser det stadig ikke cuttet ud, massivt ja, men ikke cuttet.

Getbig har Jørgen Storm skrevet en artikel der hedder CUTS, den kan du få god hjælp i. Hvis du ønsker at blive større vil jeg foreslå at du finder et mere hypertrofi minded program, fremfor et styrke program. :)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg så håber, at styrketræning kan give mig er at blive "cuttet", som I kalder det også samtidig få større musker mm.

<{POST_SNAPBACK}>

Vejen til et cuttet/rippet look går gennem køkkenet.. :) Du kan have uendeligt mange kilo muskelmasse, men hvis du har en fedt% på 20 så ser det stadig ikke cuttet ud, massivt ja, men ikke cuttet.

Getbig har Jørgen Storm skrevet en artikel der hedder CUTS, den kan du få god hjælp i. Hvis du ønsker at blive større vil jeg foreslå at du finder et mere hypertrofi minded program, fremfor et styrke program. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hypertrofi minded program?

Hva hulen er det lige?

Forklar, forklar..

Link to comment
Share on other sites

Okay, hvad er følgende?

Squat - kan man lave squart uden en "vægtstang på gulvet"?

Hase-curl

Knæ-extensioner

Læg

Rowing

Træk til bryst - den "øvelse" hvor man sidder og presse to håndtag frem?

Biceps-curl -?

Triceps - ?

Skulder-laterals - ?

Mavebøjninger - menes der alm armbøjninger på gulvet?

Rygstrækninger - menes der alm rygstrækninger på gulvet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share