Ondt i halebenet?


Skjold
 Share

Recommended Posts

Ja, titlen siger vel det hele.

Her de sidste 14 dage har jeg været øm i/omkring halebenet.

Mærker intet til det når jeg træner eller noget.

Det gør kun lidt ondt når jeg sidder ned eller klemmer ballerne sammen... :raisebrow:

Men er på intet tidspunk faldet eller noget så jeg kan ikke se hvad det skulle komme fra. Kan heller ikke foretille mig at nogen øvelse skulle kunne skyldtes det, men jeg er ikke mester i anatomi osv.

Nogen råd? Eller nogen der har prøvet det samme?

I kan se i min log hvilke øvelser jeg laver...

Skjold

Link to comment
Share on other sites

Hej Skjold

Det var da noget skidt med det haleben.

Jeg vil umiddelbar gætte på en af to muligheder:

-Enten har du på en eller anden måde fået et slag på halebent. Det er min erfaring at smerterne i sådanne tilfælde kan være ret langvarige, dvs. måske 14 dage.

-Eller også kan der være tale om en begyndende Pilonidalcyste, populært kaldet en PederPedal. Her må du være opmærksom på om der kommer sår og/eller nogle byldeagtige buler. I så fald er det straks til lægen. Vær dog opmærksom på at ikke alle praktiserende læger ved meget om dette område, så få en henvisning til ambulatoriet (kan ikke huske hvad området hedder) på sygehuset.

Cysten skyldes en nedgroet hårsæk som skaber en betændelse under huden. Der er forøvrigt en del på MOL som har haft en.

Men jeg håber selvfølgelig for dig at det er det første :-)

mvh Jan

Edited by JJ1
Link to comment
Share on other sites

Hej Skjold

Det var da noget skidt med det haleben.

Jeg vil umiddelbar gætte på en af to muligheder:

-Enten har du på en eller anden måde fået et slag på halebent. Det er min erfaring at smerterne i sådanne tilfælde kan være ret langvarige, dvs. måske 14 dage.

-Eller også kan der være tale om en begyndende Pilonidalcyste, populært kaldet en PederPedal. Her må du være opmærksom på om der kommer sår og/eller nogle byldeagtige buler. I så fald er det straks til lægen. Vær dog opmærksom på at ikke alle praktiserende læger ved meget om dette område, så få en henvisning til ambulatoriet (kan ikke huske hvad området hedder) på sygehuset.

Cysten skyldes en nedgroet hårsæk som skaber en betændelse under huden. Der er forøvrigt en del på MOL som har haft en.

Men jeg håber selvfølgelig for dig at det er det første :-)

mvh Jan

<{POST_SNAPBACK}>

Nu skal du ikke gøre mig nervøs... Har fulgt med i Dentisy's log og set hvor meget det har plaget ham...

Men jeg er temlig sikkert på det ikke er det. Hvis jeg tænker mig nærmere om, er det først begyndte at komme efter jeg er begyndt at lave meget dybere squats (med temlig bred benstilling). Jeg mistænker at det måske har spillet en rolle, men er langt fra sikker.

Det er så bare underligt jeg intet mærker til det under træning.

Hvis det bliver ved og værre må jeg jo til lægen.

Det er ikke specialt slemt lige nu. Bare irreterende, men hvis det kan forbygges eller undgås ville det jo være det optimale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share