Ikke ret meget morgenmad?


LurifaX--
 Share

Recommended Posts

Hej...

Tit om morgenen kommer jeg for sent ud af kanen, og når måske kun lige at få 3 glas mælk ca (400 ml)... Kan dog godt ske der ryger en banan ned ved 10 tiden, men ellers får jeg først noget rigtigt at spise igen 11.40 (rugbrød)...

Skal lige siges jeg spiser en 100 gram havregryn + 40 gram rosiner før jeg går i seng hver aften ca kl 12...

Men vil bare gerne vide om det med morgenemaden skader min muskelvækst meget med denne beskedne morgenmad...

Link to comment
Share on other sites

Kroppen har ikke fået noget at arbejde på gennem hele natten, så den har brug for nye næringsstoffer at arbejde med. Selvom du spiser langsomme proteiner osv. inden sengetid, er det bedst at få noget om morgenen.

- En portion havregrød er fremragende til formålet :)

Der er self også den klassiske med at hvis ikke man indtager et solidt morgenmåltid, bliver man nemmere sulten senere på dagen og spiser derfor ting (snacks) som man ikke havde planlagt. (ofte usunde ting)

4½min før op, og æd noget morgenmad.

Edited by Vuffi
Link to comment
Share on other sites

Hej...

Tit om morgenen kommer jeg for sent ud af kanen, og når måske kun lige at få 3 glas mælk ca (400 ml)...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu skal jeg være rigtigt hård LurifaX - hvad sætte du højest: dit ønske om nogle minutter søvn eller nødvendig næring til din fremtidige Adonis-krop.

Så simpelt er det :devil:

Edited by haggis
Link to comment
Share on other sites

En portion havregrød er fremragende til formålet :)

eller endnu bedre: havregryn med mælk. Det giver en ordenlig røvfuld carbs + protein fra mælken

<{POST_SNAPBACK}>

......for mig er havregrød havregryn + mælk, bare blandet i den lille gryde :wink: så det er vel ens. :)! Havregryn smager dog bedre. Havregrød er intet uden sukker :mad:

Link to comment
Share on other sites

[Det optimale ville helt klart være hvis du fra morgenstunden fik nogle proteiner.

kog nogle æg dagen før tag blommen ud af. ( Blommen er det som feder i et æg)

I selve hviden er der sprængt fyldt med proteiner så pis 2 æg og noget revet gulerod eller andet grøntsager fra morgenstunden af.

Har selv gjort det i et stykke tid og det giver resultater. ( hvis kosten resten af dagen tilpasses).

Link to comment
Share on other sites

[Det optimale ville helt klart være hvis du fra morgenstunden fik nogle proteiner.

kog nogle æg dagen før tag blommen ud af. ( Blommen er det som feder i et æg)

I selve hviden er der sprængt fyldt med proteiner så pis 2 æg og noget revet gulerod eller andet grøntsager fra morgenstunden af.

Har selv gjort det i et stykke tid og det giver resultater. ( hvis kosten resten af dagen tilpasses).

<{POST_SNAPBACK}>

Du vil så mene at man ikke kan blive fed af proteiner eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Hej...

Tit om morgenen kommer jeg for sent ud af kanen, og når måske kun lige at få 3 glas mælk ca (400 ml)... Kan dog godt ske der ryger en banan ned ved 10 tiden, men ellers får jeg først noget rigtigt at spise igen 11.40 (rugbrød)...

Skal lige siges jeg spiser en 100 gram havregryn + 40 gram rosiner før jeg går i seng hver aften ca kl 12...

Men vil bare gerne vide om det med morgenemaden skader min muskelvækst meget med denne beskedne morgenmad...

<{POST_SNAPBACK}>

Kan huske jeg læste nogle tips en eller anden kendt bodybuilder havde fundet på, og kan huske denne lille notitz "don't ask me why you ain't growing, if you not eat breakfest"

Så tag stå 2 mins før op og få proppet noget i munden

Link to comment
Share on other sites

morgenmad på 1 minut:

1. x gram havregryn i blenderen

2. en scoop proteinpulver

3. en skefuld olie

4. en halv liter mælk.

5. blend

6. bund skidtet.

På denne måde har du fået overstået din morgenmad med detsamme, og det mætter faktisk rigtig godt.

<{POST_SNAPBACK}>

...Og så brækker man sig igen, fordi man lige har drukket mælk og olie i én og samme drik? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

morgenmad på 1 minut:

1. x gram havregryn i blenderen

2. en scoop proteinpulver

3. en skefuld olie

4. en halv liter mælk.

5. blend

6. bund skidtet.

På denne måde har du fået overstået din morgenmad med detsamme, og det mætter faktisk rigtig godt.

<{POST_SNAPBACK}>

...Og så brækker man sig igen, fordi man lige har drukket mælk og olie i én og samme drik? :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej har faktisk drukket det i morges! Og det er pisse nice!! mange tak for rådet..! Smager ikke engang dårligt... Bar lidt ærgelidt at der i bunden hver gang ligger nogle gryn som ikke er kvast... Kan være det er fordi jeg bruger for meget havregryn.. bruger ca 70 g til en halv liter mælk.. + ca 20 gram prot pulver.. kom med jeres erfaringer om hvor meget havregryn der ska i for at der ik ligger det der i bunden til sidst... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

morgenmad på 1 minut:

1. x gram havregryn i blenderen

2. en scoop proteinpulver

3. en skefuld olie

4. en halv liter mælk.

5. blend

6. bund skidtet.

På denne måde har du fået overstået din morgenmad med detsamme, og det mætter faktisk rigtig godt.

<{POST_SNAPBACK}>

...Og så brækker man sig igen, fordi man lige har drukket mælk og olie i én og samme drik? :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

-----------------------------------------------------------------------------------------Hvorfor vil du tabe dig. Det er vigtigt at du har gjort op med dig selv hvorfor inden du går i gang.

Mange ting vil naturligvis blive anderledes hvis du når din ideal vægt, men det er ikke alle dine problemer der nødvendigvis sidder i din livvidde.

Når det er sagt, så er det hævet over enhver tvivl, at fedme udover at kunne give nogle mindreværdsfølelse, er en af de største trusler mod folkesundheden i dag.

Men er du for tyk. Den bedste test er "spejltesten" hvor du afklædt betragter din krop - er du tilfreds med det du ser, er dit problem umiddelbart ikke så alvorligt. Er du utilfreds er det med at komme i gang med at få fedtet brændt af.

Du kan også regne dig frem til om du er for fed. Kropsmasse indekset, BMI (Body Mass Index) er en matematisk måde at vurdere din vægt i forhold til din krop.

BMI = Vægt/højdexhøjde

En person der er 1,75 m høj og vejer 76 kg vil have følgende BMI:

76kg/1,75mx1,75m = 24,49 kg/m2

Dette tal skal sættes i forhold til følgende opdeling:

Normalvægt: BMI mellem 18,5 og 24,9 kg/m2

Overvægt: BMI mellem 25 og 30 kg/m2

Fedme: BMI er større end 30 kg/m2

De vigtigste følgesygdomme du kan risikere ved overvægt/fedme er f.eks. blodtryksforhøjelse, åreforkalkning, blodpropper, sukkersyge alle disse ting giver tilsammen en risiko for at dø for tidligt.

Så tillykke med at du har besluttet dig for at tabe dig og tillykke med at du har valgt løb som motionsform.

Der er nemlig ingen tvivl om at motion kombineret med at spise korrekt er den bedste måde at tabe sig på.

Det er vigtigt at spise korrekt. Det er en dødssynd at tabe sig ved at sulte. Det eneste du vil opnå ved sådan en gang selvpineri vil med stor sandsynlighed være, at du tager endnu mere på, når du stopper din kur.

Ved at sulte dig selv sender du et signal til din krop om at det er småt med føde, og kroppen reagerer ved at sænke din forbrænding for på den måde at økonomisere med de energi ressourcer din krop har oplagret - Det var vel ikke lige det du ville opnå ?

Du skal spise korrekt kost, du skal spise ofte og du skal træne med det mål at tabe dig. Se også under træningsprogrammer "jeg vil tabe mig"

Det er en god ide at supplere din vægtmåling med målinger af dit hoftemål, brystmål, taljemål og lårmål en gang om ugen. Du vil nemlig opdage at din vægt falder hurtigere i nogle perioder end andre, og her er det godt at have nogle flere succeskriterier for om din krop forandrer sig i den retning du ønsker dig.

En del af forklaringen, på at dit vægttab kan gå lidt i stå en gang imellem,, er at muskler vejer mere end fedt og når du er startet med at løbe, vil det betyde at en del af dine fedtdepoter vil mindskes og din muskelmasse vil stige.

Du vil, udover at komme dit vægtmål nærmere, opdage at du vil få mere energi og velvære. Det er da nogle sidegevinster der er værd at tage med

Nej har faktisk drukket det i morges! Og det er pisse nice!! mange tak for rådet..! Smager ikke engang dårligt... Bar lidt ærgelidt at der i bunden hver gang ligger nogle gryn som ikke er kvast... Kan være det er fordi jeg bruger for meget havregryn.. bruger ca 70 g til en halv liter mælk.. + ca 20 gram prot pulver.. kom med jeres erfaringer om hvor meget havregryn der ska i for at der ik ligger det der i bunden til sidst... :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Intervention.. BMI er ofte til at "Lukke op og skide i"..især for hårdt trænende personer..

Jeg bruger også tit shaken med et scoop protein, lidt hørfrøolie og tidselsolie, skummetmælk og så enten 2 bananer eller en lille kopfuld havregryn som morgenmad. Holder mig faktisk mere mæt end jeg ellers ville tro. :4thumbup: Og det er faktisk helt lækkert!!!

Derudover tager det ikke mange minutter at få en portion Musli eller gryn med mælk.. og Morgenmaden er altså vigtig, både for ens dag og for ens træning!

Link to comment
Share on other sites

Kan være det er fordi jeg bruger for meget havregryn.. bruger ca 70 g til en halv liter mælk.. + ca 20 gram prot pulver..

tjae, nu sidder jeg med en shake, med ca. 170 g. havregryn til lidt over en halv liter mælk, og jeg synes egentlig bare, det er med at blende nok :smile:

Der ud over: en banan, 30 g. chokoladeproteinpulver, lidt olie og msm-pulver :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kan være det er fordi jeg bruger for meget havregryn.. bruger ca 70 g til en halv liter mælk.. + ca 20 gram prot pulver..

tjae, nu sidder jeg med en shake, med ca. 170 g. havregryn til lidt over en halv liter mælk, og jeg synes egentlig bare, det er med at blende nok :smile:

Der ud over: en banan, 30 g. chokoladeproteinpulver, lidt olie og msm-pulver :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay.. Har os lige prøvet med en banan i.. Og fuck hvor smager det bare meget bedre med den i.. Og den får os den lækreste konsitens.. Og tog os 100 gram gryn i stedet for de kun 70 gram.. og så med 20 gram olie.. og 20 gram prot pulver... Satme en nice shake! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige prøvet noget nyt.

I anden anledning havde vi købt nogle pasteuriserede æggehvider, som kun fås i pakker med fire bægre i. Vi skulle ikke bruge dem alle, så jeg tænkte, og spørg ikke hvorfor, "protein er godt, æggeprotein er meget godt" og hældte et bæger i shaken.

Det giver den lækreste luftige konsistens :4thumbup: men det er desværre nok lidt dårlig økonomi.

Edited by Clark Kent
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share