Combo : Styrketræning og Løb


Nasser El Son Baty
 Share

Recommended Posts

Jeg træner ca 6 gange ugentlig 2 ca 2 timer(= hele kroppen 2 gange). Men jeg vil egentlig også gerne kombinere det med løbetræning 5-10 km.

Men hvor ofte er det fornuftigt når man giver den 100% gas på styrken og naturligvis ikke vil risikere at overtræne :raisebrow: . Mit program er f.eks. 1. Bryst + Biceps 2. Ryg/Lænd/Mave + Triceps 3. Ben + Skuldre. Dette varierer dog meget så det bliver f.eks triceps + biceps. alt efter hvor tændt jeg er.

Jeg synes selv jeg holder en rimelig fornuftig kost plan, med fokus på protein. (Masser af kylling tun osv.)

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ca 6 gange ugentlig 2 ca 2 timer(= hele kroppen 2 gange). Men jeg vil egentlig også gerne kombinere det med løbetræning 5-10 km.

Men hvor ofte er det fornuftigt  når man giver den 100% gas på styrken og naturligvis ikke vil risikere at overtræne :raisebrow: .  Mit program er f.eks. 1. Bryst + Biceps 2. Ryg/Lænd/Mave + Triceps 3. Ben + Skuldre. Dette varierer dog meget så det bliver f.eks triceps + biceps. alt efter hvor tændt jeg er.

Jeg synes selv jeg holder en rimelig fornuftig kost plan, med fokus på protein. (Masser af kylling tun osv.)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan man ikke bruge løb til at varme op med inden styrketræning??? er det galt at løbe 10 km inden?? Jeg har næsten ikke tid til andet

Link to comment
Share on other sites

Kan man ikke bruge løb til at varme op med inden styrketræning??? er det galt at løbe 10 km inden?? Jeg har næsten ikke tid til andet

<{POST_SNAPBACK}>

Der er aldrig noget galt i at løbe 10 km. Det er da faktisk rigtigt flot. Men at kalde 10 km løb for opvarmning er nok over-kill. Problemet med cardio inden styrke er blot, at det tære på kræfterne og man derfor ikke yder optimalt i styrketræningspasset. Men hvis det er det som du har tid til, må man jo blot få det optimale ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share