HST igangsætning


KN1
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Har læst en del om HST (også på motion-online).

Der står at man forinden opstart på programmet skal have etableret sin 15, 10 og 5 RM.

For at dette skal give et retvisende billede, skal man så ikke finde disse på 3 forskellige

træningsdage, eftersom den reelle 10 og 5 RM ikke kan etableres efter de forudgående øvelser?

Jeg har dog valgt at finde min max på 15, og efter 2 uger vil jeg finde min 10'er og så fremdeles... er det helt forkert?

Har desuden valgt at køre "Strategic Deconditioning" i 9-12 dage, dvs. INGEN træning den næste hgalvanden uge (da jeg "forlader" et program til fordel for HST)

- Den håbefulde :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kender sig selv nogenlunde i de forskellige løft er det bestemt muligt at finde sine RM's på et par dage. Det bekommer sig ikke SÅ nøje, så længe der er intensitetsproggression gennem hele programmet og man er ordenligt deconditioneret.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal også til at starte HST, og har lige fundet mine max i 15,10 og 5 reps. Jeg var dog overrasket over lille forskellen er på hvad jeg kan løfte i de 15,10 og 5 reps. Er det normalt? :blink:

Hvor vigtigt er det at man venter de 9-12 dages med at gå igang? Jeg har ikke trænet i 3 dage nu, og jeg kan slet ikke vente lænegere... :weight_lift::sleepy:

Link to comment
Share on other sites

Strategic Deconditioning

Don't confuse deconditioning with recuperation. Recuperation denotes a restoration or re-building of the tissue. This is what your average personal trainer commonly advocates. He or she will tell you, "Give the muscle plenty of time to rest before you train it again." This pattern of training will not only produce slower gains but you will inevitably plateau more quickly, albeit a fully recuperated plateau. Your muscles will be fully recuperated within the first 7 days of the deconditioning period. At 7 days you will also still retain most of the repeated bout effects. Additional down time is required to allow the muscle to lower it's defenses. 9-12 days is just long enough to allow deconditioning, but to prevent undue muscle atrophy.
Edited by Cache
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share