mave muskler : - )


losplayers
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg vil lige sige tak til alle de som gav lidt input på mit trænings program.

Nu har jeg et spørgsmål om de evige mavemuskler. :devil:

" man kan ikke øge sin muskel masse, hvis man er i kcl underskud "

Denne sætning har jeg efterhånden forstået, men.......og så kommer den.

Jeg vil gerne gøre min mave muskler mere synlige og hvordan er den rigtig måde så?

Skal jeg tabe mig mere til min fedtprocent er mere passende og så øge min mave muskel masse eller

skal jeg starte med at øge massen og så gå i kcl underskud? :blink:

Jeg har læst en del herinde hvor folk op til " badeferien " går i kcl underskud, men har også læst en del om at folk først taber sig og så forkuserer sig på maven.

Håber der er nogen med lidt erfaring.

Bonus spørgsmål : er det korrekt at maveøvelser skal udføres til udmattelse eller skal også ved mave øvelser kører 4 x 25 eller ja i ved hvad jeg mener

møjn........ :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det er din personlige præference det med tabe sig først eller bagefter..

Men du skal ikke køre dem til udmattelse, maven er en muskel som alle andre i kroppen. Den skal heller ikke køres til failure! :) Så en god gang 3x10 med belastning giver godt! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene at det er nemmest hvis man først er i kcal-overskud og får trænet mavemusklerne godt igennem, og derefter begynder at cutte (være i kcal-underskud). Så skulle vaskebrættet være i orden.

Hvis man vil træne mavemusklerne op til en go' six-pack må det jo være nemmest at gøre det med kcal-overskud, så "vokser" musklerne jo hurtigere end hvis man er i kcal-underskud, og dermed kommer vaskebrættet til syne ligeså snart man får smidt mave-flæsket...

Men selvfølgelig, hvis bare ens fedtprocent er lav nok så har ALLE mennesker jo vaskebræt, mer eller mindre... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Personligt fik jeg den ide at fortsætte min styrketræning/bodybuilding fra jul til april i år, hvor jeg så begynder at cutte LIGe før sommer, hvor musklerne rigtig kan fremhæves. Musklerne er ganske tydelige netop nu, det mangler bare et lille cut så jeg en glad mand.

Så jeg vil klart anbefal dig at spise godt og tungt mens du styrketræner helst af proteinholdige varer og så når du mener dte er på tide går du en smule ned med træningen og spiser+løber dig et ordenligt cut.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen.

Jeg vil lige sige tak til alle de som gav lidt input på mit trænings program.

Nu har jeg et spørgsmål om de evige mavemuskler. :devil:

" man kan ikke øge sin muskel masse, hvis man er i kcl underskud "

Denne sætning har jeg efterhånden forstået, men.......og så kommer den.

Jeg vil gerne gøre min mave muskler mere synlige og hvordan er den rigtig måde så?

Skal jeg tabe mig mere til min fedtprocent er mere passende og så øge min mave muskel masse eller

skal jeg starte med at øge massen og så gå i kcl underskud?  :blink:

Jeg har læst en del herinde hvor folk op til " badeferien " går i kcl underskud, men har også læst en del om at folk først taber sig og så forkuserer sig på maven.

Håber der er nogen med lidt erfaring.

Bonus spørgsmål : er det korrekt at maveøvelser skal udføres til udmattelse eller skal også ved mave øvelser kører 4 x 25 eller ja i ved hvad jeg mener

møjn........ :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

jeg synes du skal køre 4x25, har læst mange steder at over 25 ikke hjælper.

Har til gengæld også læst at det er godt at køre med vægt, når man træner maven, men jeg fik en skade i lænden af at gøre dette, så du skal i hvert fald træne lænden inden du begynder at køre med vægte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrækker at opbygge muskler med et kcal. overskud for derefter at bruge forårsmånederne på at sænke fedt%. Altså muskler først og fedttab bagefter.

Hvad angår maveøvelser så drop alt der ligener over 12 rep. Kommer failure ikke omkring 12-15 rep. så smid mere vægt på eller vælg en anden øvelse, hvor der kan tilføjes mere vægt. Du skal selvfølgelig passe på din lænd men hvis en maveøvelse går i lænden, udføres den ikke korrekt. Alternativt drop øvelsen og find en anden. Der er nok at tage af.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share