Mit nye program


dragon
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet en 3 måneders tid på et begynder program som jeg købte i centeret. Det består af 11 forskellige øvelser på maskiner.

Nu vil jeg gerne videre, og er derfor skiftet til et program som der reklameres en del for her i forumet: getbig program

Samtidig har jeg lokket en kammerat til at starte med at træne. Han har kørt nogle uger på mit gamle program. Det passer ham fint at træne 3 gange om ugen som programmet foreskriver, men jeg synes jeg mangler noget til weekenden.

Artiklen nævner der er plads til forbedringer (ekstra øvelser), hvilket jeg jo passende kunne køre søndag imens min kammerat holder fri. I dag (søndag) valgte jeg simpelthen at køre onsdags programmet, men det er nok lige hårdt nok at køre dødløft og squat søndag/mandag.

Hvad har i af ideer til hvordan mit søndags program kunne see ud?

For lige at opsummere, så har jeg kopieret programmet ind her:

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres 5 sæt x 5 reps

Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps

Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps

Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps

Dips 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Mvh. Baldur

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps

Dips 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor vigtige er front squat og incline bænkpres kontra back squat og almindelig bænkpres? Min træningspartner synes ikke han kan holde stangen i front squat, og der er dårlige faciliteter i centeret til at køre incline.

Jeg overvejer derfor om disse øvelser er med i programmet mest for afvekslingens skyld, eller om vi går glip af noget vigtigt ved bare at lave almindelig squat og bænkpres om fredagen også?

Link to comment
Share on other sites

hmm ville passe på med noget søndags træning... Som TJ selv siger er programmerne som udgangspunkt optimale, og man bør derfor ikke lave om på dem....

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har nu også affundet mig med at droppe søndagstræningen. Men jeg pønser stadig på hvordan jeg kan indføre noget frivend eller måske træk&stød. Mest fordi jeg synes det er nogle sjove øvelser.

Programmet er vel iøvrigt ikke mere optimalt end det stadig er et menneske der har fundet på det. Og det kan heller ikke være optimalt hvis det ikke passer med de betingelser som udøveren arbejder under (i det her tilfældet manglen på mulighed for at lave ordentlig incline uden at bruge centerets incline maskine).

Men iøvrigt er jeg vældig glad for programmet. Det føles meget mere "rigtigt" end programmet jeg fik af instruktøren i centeret. Og så er det sjovere end maskiner. Og det er et element som er vigtigt IMHO.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share