træning af muskler


dahlbert
 Share

Recommended Posts

Et lille spørgsmål som mig og nogle venner har diskuteret lidt:

Er det muligt at træne en bestemt del af en muskel f.eks. kun den inderste del af brystet eller den øverste del af biceps? Eller vil man lige meget hvad kun kunne træne hele musklen?

Sprøgsmålet skyldes en diskusion om man kan opbygge som krop meget præcist eller om ens kropsbygning er genetisk betinget.

på forhånd tak dahlbert

Link to comment
Share on other sites

Kropsbygningen er for så vidt genetisk betinget... den bestemmer "formen" på musklerne, og hvor nemt du vokser osv...

Men du kan godt træne f.eks "bulen" på biceps fremfor "den lange del"...

- Andet eksempel er brystet, hvor både nedre og øvre del kan trænes. (self stadig hele brystet)

Øvelser ses her

Link to comment
Share on other sites

Jeg formoder at Vuffi mener, at det er muligt hvis man formår at ramme brachii mere end brachialis.

Er det overhovedet praktisk muligt? :blink:

Min opfattelse er, at man kun vanskeligt (læs: umuligt) kan træne en bestemt del af f.eks. brystet. Det kan til nød måske lade sig gøre med lats'ne.

Link to comment
Share on other sites

Men du kan godt træne f.eks "bulen" på biceps fremfor "den lange del"...

<{POST_SNAPBACK}>

Det må du gerne uddybe...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg formoder at Vuffi mener at det er muligt hvis man formår at ramme brachii mere end brachialis.

<{POST_SNAPBACK}>

Yes, og med brystet mener jeg at f.eks incline og decline press "fokuserer" på bestemte steder, men som sagt stadig træner brystet som helhed.

Link to comment
Share on other sites

Men du kan godt træne f.eks "bulen" på biceps fremfor "den lange del"...

<{POST_SNAPBACK}>

Det må du gerne uddybe...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg formoder at Vuffi mener at det er muligt hvis man formår at ramme brachii mere end brachialis.

<{POST_SNAPBACK}>

Yes, og med brystet mener jeg at f.eks incline og decline press "fokuserer" på bestemte steder, men som sagt stadig træner brystet som helhed.

<{POST_SNAPBACK}>

Brachii er et overordnet ord der betyder "overarmen" det er ikke en muskel i sig selv.

Brachialis: går ud fra det er musculus brachialis dr menes, men der blev nævnt at biceps kunne trænes mere på "bulen" frem for den lange del.

Det er ikke nemt at træne en bestemt del af armens muskulatur, jeg har tidligere kommet med et indlæg hvor Mell Siff gennemgår området.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=17264&hl=

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share