cutte vs protein


Vuffi
 Share

Recommended Posts

Mit ligevægtsindtag ligger på omkring 2500 kcal pr dag, og her er det daglige træningspas ikke medregnet... (dvs det vel ca. bliver lidt under de 3000 pr dag)

Jeg er ved at cutte til sommeren, og spiser derfor omkring 2200 kcal. om dagen. - Altså ca. 300 kcal under de 2500. Her regner jeg som sagt ikke træningspasset med, men da jeg får mine 2g protein pr kg kropsvægt, regner jeg ikke det eventuelle kcalunderskud som et problem.

Er det forkert?

Burde jeg regne det daglige træningspas med i kalorieregnskabet, og så spise ud fra det? (dvs ca. 2500)

Eller vil jeg pga. at jeg får mit daglige protein, ikke miste for meget muskelmasse, på trods af underskudet?

Håber i forstår spørgsmålet...

Edited by Vuffi
Link to comment
Share on other sites

"Forkert" er sådan et stærkt ord :wink:

Som du gør nu vil dit underskud være større på træningsdage (dvs i perioden efter træning) i forhold til ikke-træningsdage.

Jeg ville nok foretrække at have cirka samme underskud alle dage, men om det har nogen signifikant betydning med dit underskud, din træning, muskel- kontra fedtmasse osv er meget svært at sige. På den anden side kan man jo også sige at du vil tabe dig hurtigere med din nuværende fremgangsmåde, end hvis du øgede dit indtag på træningsdage.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ville tabe mig mere... Men har ikke brug for decideret at tabe mig, skal bare.... cuttes :)

Men ville en del af dette tab pga. relativt stort kalorieunderskud ikke komme fra muskelmasse?

Da der jo stadig er noget tid til sommer, kunne jeg jo også risikere at komme for langt ned... Er forholdsvis cuttet på nuværende tidspunkt, så det skal ikke gå vildt hurtigt før indtil 3-4 uger før.

Edited by Vuffi
Link to comment
Share on other sites

I min sidste cutte-periode var jeg i gennemsnit 600 kcal i underskud/dag. Det var effektivt hvad angår fedt% men jeg mistede en del styrke/muskel og hvis jeg skulle starte idag - altså i god tid inden sommer - ville jeg nok halvere underskudet. Specielt set i lyset af, at jeg heller ikke just er overvægtig.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange gange træner du om ugen?

<{POST_SNAPBACK}>

Er aktiv ca. hver dag. Enten med cardio eller styrketræning.

Jeg starter netop i go tid for ikke at miste for meget muskelmasse. Det jeg er i tvivl om, er om jeg netop vil miste dette ved at være i det kcalunderskud jeg dagligt befinder mig i?

Link to comment
Share on other sites

Jeg starter netop i go tid for ikke at miste for meget muskelmasse. Det jeg er i tvivl om, er om jeg netop vil miste dette ved at være i det kcalunderskud jeg dagligt befinder mig i?

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg at du vil. Hvis du kan styre et gennemsnitligt underskud på 2-300 kcal. og du samtidig får proteiner nok, så tror jeg at det bliver optimalt. Men uha, det kræver struktur og styring. Men du har god tid, så hvis du fejler lidt i starten er der stadig tid til at indhente det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg starter netop i go tid for ikke at miste for meget muskelmasse. Det jeg er i tvivl om, er om jeg netop vil miste dette ved at være i det kcalunderskud jeg dagligt befinder mig i?

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg at du vil. Hvis du kan styre et gennemsnitligt underskud på 2-300 kcal. og du samtidig får proteiner nok, så tror jeg at det bliver optimalt. Men uha, det kræver struktur og styring. Men du har god tid, så hvis du fejler lidt i starten er der stadig tid til at indhente det.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps... Men det var mere hvis underskudet blev for stort pga. cardio? Ville det gøre mere skade end gavn, selvom jeg får proteiner nok?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share