Tage på


Phatz
 Share

Recommended Posts

Hej, modsat mange andre som vil træne for at tabe sig, vil jeg træne for at tage på... Jeg er rimelig spinkel og vejer kun ca 60-61 kg fordelt på ca. 177-178 cm. Jeg havde i en periode stoppet med at træne og er blevet tyndere end jeg var før hen (har ca tabt et par kg). En anden ting er også at når jeg træner, bliver jeg en del stærkere uden dog jeg kommer til at blive større. Er der noget jeg gør forkert ? Har i nogle gode ideer til hvad jeg skal gøre, evt spise efter træning eller andet? Skal jeg eventuelt bruge protein pulver?

på forhånd tak :)

Edited by Phatz
Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg har ikke særligt meget forstand på det, men har præcist det samme problem. Der er ikke andet at gøre end at spise, spise, spise.. :4mewantfood:

De sidste tre-fire måneder har jeg virkelig prøvet at tage på. Det er rimeligt hårdt at skulle spise så meget, men der er ingen vej udenom, hvis man vil tage på! Jeg har så "snydt" lidt ved at tage noget weight gainer to gange om dagen - der er ikke så meget hokus pokus i det ud over en masse, ekstra, lette kalorier :4thumbup:

Det har lykkedes mig at tage cirka 2,5kg på :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Desværre.. ikke lige umiddelbart. Men google er din ven! :4smartass: Ellers kan du kigge på de forskelllige forhandleres hjemmesider.

Det er ikke så meget andet end en spand proteiner og kulhydrater :smile:

Jeg synes personligt at det er en glimrende måde at hjælpe sig selv til at tage på.. Det er vi jo nogen som har brug for :wink:

Held og lykke med det..

Husk nu.. Spis, spis, spis!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan desværre ikke spise så meget, har prøvet, men kan ikke :(

Tillad mig at være skeptisk, men mener du at du er stopmæt efter HVERT måltid og at du spiser 6 gange om dagen? Hvis ikke det er tilfældet, tror jeg godt du kan gøre mere for at tage på.

Det er klart at er man vegetar eller spiser utrolig fedtfattigt, så kan det være meget svært at tage på. Men med mindre du har en sjælden stofskiftesygdom eller lignende, så kan du altså godt tage på.

Man kan ikke sige der er bivirkninger ved WG, bare husk på at det ofte blot er en blanding af proteinpulver og hurtige kulhydrater. Så vidt jeg er orienteret er der bred enighed om at man bør undgå et for stort indtag af simple/hurtige kulhydrater, så hav det i mente når du skal vurdere hvor meget du tager ift resten af dit indtag.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Så jeg skal måske bare tage til takke med at jeg er tynd, og så bare fortsætte min træning som hidtil?

<{POST_SNAPBACK}>

Næ, du skal bare følge Maxpower's råd :4mewantfood

K

Link to comment
Share on other sites

Eller hvis du er kommet helt til kort, så er en græsk morgenmad bestående af et glas olivenolie heller ikke af vejen.  :blink: :4mewantfood: På denne sæt skulle du nok kunne få 900-1000 kcal ekstra i sækken.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Så er jeg bange for det vil komme op igen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kosten:

Spis masser af ting med høj kaloriedensitet så som oksekød, æg, peanutbutter, mælk, ost og andre mejeriprodukter. Spis desuden ris, pasta, kartofler og groft brød i rå mængder. Desuden vil det som Teddy er inde på være en god ide, at drikke en masse kalorier.

Træning:

Træn fullbody 3 gange om ugen og hold dig til store basisøvelser så som squat, dødløft, rows, chins, dips og forskelige former for presøvelser.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Weight Gainer kan varmt anbefales. Jeg tager det selv tre gange om dagen, og blander hver omgang i en dl fløde + lidt sødmælk. I øjeblikket tager jeg ca et kilo på om ugen, og det endda uden at træne, så man kan vist godt sige at det virker.

Link to comment
Share on other sites

Weight Gainer kan varmt anbefales. Jeg tager det selv tre gange om dagen, og blander hver omgang i en dl fløde + lidt sødmælk.  I øjeblikket tager jeg ca et kilo på om ugen, og det endda uden at træne, så man kan vist godt sige at det virker.

<{POST_SNAPBACK}>

Uden at træne??

Blander det i sødmælk og fløde??? :blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Hej, modsat mange andre som vil træne for at tabe sig, vil jeg træne for at tage på... Jeg er rimelig spinkel og vejer kun ca 60-61 kg fordelt på ca. 177-178 cm. Jeg havde i en periode stoppet med at træne og er blevet tyndere end jeg var før hen (har ca tabt et par kg). En anden ting er også at når jeg træner, bliver jeg en del stærkere uden dog jeg kommer til at blive større. Er der noget jeg gør forkert ? Har i nogle gode ideer til hvad jeg skal gøre, evt spise efter træning eller andet? Skal jeg eventuelt bruge protein pulver?

på forhånd tak :)

<{POST_SNAPBACK}>

-----------------------------------------------------------

Hejsa!

Hvor gammel er du?

Jens

Link to comment
Share on other sites

Prøv at veje din mad i nogle dage - jeg ved at det lyder VILDT besværligt, men det er et rigtigt godt værktøj...

Selvfølgelig er det vigtigt at du får det hele med, men du kan godt "snyde" lidt hvis du spiser grøntsager eller frugt og så bare vurdere hvad det ca. vejer.

Men til en fyr af din størrelse skal du MIN. have 3000 Kcal HVER ENESTE DAG for at du bare skal have en chance for at tage på - evt. mere...

Nå, men en kostregistrering kan også være meget god til at få en ide om dit kostmønster. Der må ALDRIG gå mere end ca. 3 timer mellem dine måltider, og med måltider mener jeg altså IKKE et enkelt stykke frugt eller en cola - du skal have noget med nogle kcal i - ganske enkelt.

Mange der synes de "spiser" hele tiden - og ikke tager på, spiser ganske enkelt for lidt, og/eller har et dårligt måltidsmønster - så enkelt er det på papiret (men derfor kan det godt være VILDT svært at ændre i praksis).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share