CPH marathon realistisk i år?


miss Fitness
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden løbet et par år, og har tidligere overvejet at give mig i kast med marathon. Tror I at det vil være realistisk at kunne løbe CHP marathon d. 22/5 2005 når status pt er :

- løb 10 km i sparta i søndags i tiden 55.14 ( tror jeg kunne have gjort det ca. 5 min hurtigere, men løb sammen med en veninde)

- løb 21 km for 14. dage siden på 2 t 10 min ( men det var på løbebånd....) og var HELT færdig bagefter

- Er motiveret og i god trænings-rytme ( hver 6 dage om ugen, HVER uge, men er dog opmærksom på vigtigheden af resitution... :wink: )

- hunkøn, 22 år, 70 kg. ( kunne godt trænge til at tabe ca. 5 kg :blush: , men det er ikke mit primære formål med at løbe maraton.)

( jeg arbejder som bartender hver 3. weekend, som slår min døgnrytme lidt ud og min træningen er langt fra ideelt op til tre dage efter, er det nødvendigt evt. at tage pause fra jobbet? :beerchug: )

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan løbe 21 km på nuværende tidpunkt (Ikke på løbebånd), så tror jeg sagtens du kan nå at løbe marathon i maj. Bare husk at løbe en lang tur ugentlig, som du efterhånden trapper op, så du løber en sidste lang tur på 30-35 km, 14 dage før det går løs.

Ud over det skulle du sagtens kunne klare dig med 3 gange træning om ugen, fordelt på 1 gang intervaltræning, 1 gang tempotræning og en lang tur. Efter min mening er restitutionsløb ind imellem de hårde ture, spid af tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at en lang tur på 30 km er nok til at man rent fysisk kan gennemføre et marathon. Faktisk er der mange marathon programmer, hvor den længste tur er 25-30 km.

Da jeg i sin tid selv løb marathon, foretrak jeg at inkludere en tur på 35 km, for at forberede mig mentalt. Hvis man kan løbe 35 km på en træningstur, kan man også løbe 42 km på selve dagen.