Mest effektive kampsport?


omeg@
 Share

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

For at quote igennem tråden:

Vigtigst af alt er dog, at min evne til at modtage slag blev SÅ meget bedre
Desuden så har Moos en vigtig pointe. Ikke at man bliver fysisk mere modtagelig overfor slag, men man lærer at bevare overblikket og fokus i svær situation, samtidig med at man måske bliver påført smerte.
Der er jo ingen der siger at man vænner sig til et knockoutpunch - men du kan vænne dig til punkt 1. overraskelsen ved slaget (som ofte er et afgørende element hvis du kæmper mod nogle som ikke er vant til dette) - punkt 2 kan du optræne dine reflekser således at du kan pille broddene af mange slag.
hvis du hver evig eneste dag bliver slået på, så vænner du dig faktisk til det - til en vis grænse selvfølgelig
Derudover så er der hærdning andre steder på kroppen
Mentalt vænner man sig til det. Man kan ikke vide hvordan man reagerer ved at få en på siden af hovedet, hvis man aldrig har prøvet det før. Dette kan man miste dyrebar tid ved i en reel gadekamp.

Fysisk set medvirker bruskdannelser af kroppen bliver mere modstandsdygtig, samt gentagne smertepåvirkninger vil til en vis grad nedsætte følelsen i huden. Voila, mindre smerte.

sålænge noget ikke er fatalt så KAN du faktisk vænne dig til det på en sådan måde, at det ikke overtager hele din bevidsthed, som den måske ellers ville have gjort hvis du var utrænet
Hrmm..det er også min erfaring fra Boksning at man ”lærer” at fortsætte bedre selvom man bliver ramt hårdt. De første par gange man bliver ramt af et godt hug er man så paf over hvad der sker at man med et er helt åben og sårbar. Så det er ikke selve slaget der får en ned (okay..det kan det godt være) men lige så meget det at man er så paf at man er et tag selv bord for modstanderen. Senere ved man at man de næste 5-6 sekunder enten er uden luft eller rundtosset og kan ”handle efter det” (komme et par skridt væk, komme helt ned bag paraden mm.) Man ved også at man kan ”overleve” det ubehag der er når man bliver ramt (det at alt med et føles langsomt) og er derfor ikke nær så panisk, og begynder ikke desperat at flagre med armene.

Nu orker jeg snart ikke mere... :tongue:

Kan du selv en rød tråd? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bah! Den langt bedste kampsort er VIKING! Når man går til viking, så øver man både at slås med de bare nævner, bryde, kaste med spyd, slås med sværd og hugge med økser. Hvad mere har I brug for?

krig.jpg

Her er ikke nogen blå, grønne eller sorte bælter, man kan prale af, for hvor sej er man lige med et sort bælte eller en fin titel, når man har fået plantet en økse i skallen?

Hr. Kirchebrandt

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

cola skrev dette om emnet i maks. muskelvækst:

har snakket med moos siden, og det viste sig at jeg havde taget fejl af at han havde misformuleret sig. Vi er vist blevet enige om at være uenige, for så længe jeg ikke ser nogle undersøgelser der viser at man kan øge sin resistens over for smerte, så tror jeg ikke på det.

Igen forpurrer du "smerte" begrebet.

Kan du ikke gøre mig en tjeneste og gå ud i skuret, og prøve dette (der er 5 sten):

Breaking7.jpg

Bagefter så prøver du lige at gøre dette her (der er fiskekroge og lignende):

fakir_jpg.jpg

Så fortæller du mig om du fik "smerte" ?

Ovenstående er eksempler på at teknik kan afværge en smerte, og at din psyke kan sætte sig udover smerte.

Derudover et link til American Academy of Pain management (der findes en millard links om dette på google):

http://www.aapainmanage.org/

Så selvfølgelig kan smerte få en anden betydning for den enkelte - derfor er "smerte" et flydende begreb at bruge.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Cola

Moos har da fuldstændig ret i, at i mange kampsport former er det at blive hærdet en stor del af gamet, det vil sige at vænne kroppen til at kunne tåle ekstrem meget smerte.

Et godt eksempel er i thai-boksning hvor skinne benet bliver hærdet, først ved at sparke på puder, der efter på hårde sand sække, til sidst efter en år række er skinne benet fuldstændigt hærdet og thai-bokseren kan sparke 100% i gennem, og kan bruge sin under ben nærmest som baseball køller til at hugge modstanderen ned med

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi kikker på hvad dem der vinder de mest realistiske stævner "ultimathe fighting"

Så har de typisk dyrket ting som Shoot fighting, brasilian ninjitzu og thai boxing

dem der kun har dyrket Karate eller thaikwondo, de kommer ikke langt, de får stryg :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er fint at du har så godt styr på de forskellige stile... "Thaikwondo" - du mener vel at det stammer fra Thailand ??? :4smartass:

Hmm... ?? :blink:

Taekwondo er koreansk, men det er jo blot til oplysning.. :smile:

Desuden så er der ikke nogen medlemmer af Dansk Taekwondo Forbund der stiller op i konkurrencerne i "Ultimate (uden h) Fighting", så jeg ved ikke helt hvor du har det fra med taekwondo ?? Udlandet ?? Der må jeg så nok sige, at det KAN være en anden stilart af taekwondo, end den der er i Danmark (95%+ af tkd i DK)...

Men igen vil jeg mene af det helt kommer an på udøveren.. Hvis en tkd-man/dame får placeret et godt spark, inden modatsnderen kommer ind på kroppen - så er chancerne for taekwondo-sejr store.. Kommer de ind på kroppen, så er det nok lidt omvendt, selvom flere og flere inden for taekwondo træner et udvidet pensum med slag, kast og gulvkamp og "streetfight"... (som sekundært pensum)

Det var bare det jeg ville sige...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Cola

Moos har da fuldstændig ret i, at i mange kampsport former er det at blive hærdet en stor del af gamet, det vil sige at vænne kroppen til at kunne tåle ekstrem meget smerte.

Et godt eksempel er i thai-boksning hvor skinne benet bliver hærdet, først ved at sparke på puder, der efter på hårde sand sække, til sidst efter en år række er skinne benet fuldstændigt hærdet og thai-bokseren kan sparke 100% i gennem, og kan bruge sin under ben nærmest som baseball køller til at hugge modstanderen ned med

<{POST_SNAPBACK}>

Wrææææl... jeg har ikke sagt at man ikke kan hærde visse steder på kroppen, men at du ikke kan flytte din smærtetærskel.

Everlast:

Du tror ikke t det gør ondt på ham gutten med lossepladsen i pikken? :raisebrow:

At man kan ignorere smerte er én ting, ikke at føle den er en anden. Jeg kan uden at have trænet mig til det holde på tøris indtil min hud falder af uden at fortække en mine. Det betyder ikke at det ikke gør ondt, men at jeg kan finde ud af at ignorere det.

Vil du mene at hvis jeg losser dig i bollerne så du letter fra jorde fem gange om dagen fra nu og til nytår så gør det ikke ondt at blive losset i bollerne længere?

Link to comment
Share on other sites

noget du kan bruge til noget krav maga søg

Det kan du bl.a. dyrke hos Raffi i Bushido sport i Århus, og ja det er virkelig effektivt!! Forresten kommer Raffis datter sammen med en max leeeee styrkeløfter fra Texas, som bl.a. har dødløftet 305kg og han er kun 20år :blink: Er lige ved at overtale ham til at stille op til nogen stævner her i dk, inden har rejser hjem. :4offtopic: ups

Link to comment
Share on other sites

Raffi Liven - en gal, gal mand. Dygtig, men skingrende skør. I min tid kunne han finde på at bruge ½ time eller mere på at stå og skrige og bande af et helt hold, chikanere piger ("If I break her arms and legs, then we can rape her - you like that, boys?"), lægge folk i ydmygende stillinger og sidde ovenpå dem i 10 minutter og slå dem i nakken med den ene hånd med en kop kaffe i den anden hånd osv...

Link to comment
Share on other sites

Ifht. overskriften "Mest effektive kampsport" er det som sagt svært at komme med et endeligt svar...

Mit postulat vil være Muy Tai (eller hvordan det nu staves! - Thai-boksning)...Har set et program på discovery om forskellige former kampsport, og her målte de slagkraften bag spark fra forskellige kampsportsudøvere...Muy Tai viste sig at have den største slagkraft, når det kommer til spark

...hertil kommer at i f.eks. ultimate fightning og ikke mindst K1, ser man et øget antal af kæmpere der kommer fra en kickboksning/muy tai baggrund...om det hænger sammen med at de gør det bedre i ringen, kunne man måske forestille sig, men jeg ved det dog ikke...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share