Vi spiser sundere


Claus B
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke rigtigt, hvad man skal sige til dette, idet det jo afhænger af, hvad der blev spurgt om.

Et par fakta:

- Aldrig har der været så mange overvægtige (og svært overvægtige) som nu både blandt børn og voksne.

- Aldrig har så mange kvinder og piger været undervægtige som nu.

- Aldrig har den vestlige verden rørt sig så lidt som nu.

- Aldrig har der været så meget fokus på "folkesundhed" som nu og lige lidt hjælper det.

Som vi alle jo ved, så står vi over for et "samfundsproblem" som stikker langt dybere, end om man kommer smør eller ikke kommer smør på brødet.

Måske spiser vi virkeligt mindre fedtfattigt - på nogen områder.

Men:

- Vi rører os alt, alt, alt for lidt

- Der er stadig alt for mange fødevare som indeholder en utroligt mængde overflædig energi og som rigtigt mange meeensker indtager næsten dagligt.

Så, tjaaaaa, jeg ved nu ikke !?!?!?!?

Link to comment
Share on other sites

Emdecht: "spændende" indlæg, jeg kan næsten ikke vente med at læse dine andre indlæg :withstupid:

jarvig13:

ja, der er jo ikke ligefrem tale om en jordskredssejr, men alligevel er det da ret positivt.

Det viser, at kampagnerne formentlig har en effekt.

"Spis mindre fedt"-kampagnerne har været her i nogle år, mens "mere motion"-kampagner ikke har været så meget fremme, men de er på vej frem nu.

Et evt.vægttab ville nok ikke have vist sig i statistikkerne endnu alligevel.

Generelt en positiv undersøgelse, men selvfølgelig er træerne ikke lige pludseligt begyndt at vokse ind i himlen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share