K: OL Vægtstang


teddy
 Share

Recommended Posts

Jeg søger en vægtstang til min hjemmetræning, eneste krav er stort set at den ikk er rusten.

Det skal være en 50mm ol stang med gode, grove "riller" i. Det er netop det der er problemet med dden jeg har nu, så den er for glat.

Nogle der har sådan en til salg eller ved hvor man kan købe sådan en brugt evt fra et gammelt motionscenter eller lign???

Link to comment
Share on other sites

Tja, man kan sige, at en helt ny OL stang, godkendt til 300kg, koster 1000kr (med fri fragt) så hvis det ikke er en "mærkestang" man finder på dba, skal den sku ikke koste ret meget.....!! ;)

fordelen ved at købe på dba ser jeg primært, hvis man kan få vægte/andet udstyr med........

Link to comment
Share on other sites

Tja, man kan sige, at en helt ny OL stang, godkendt til 300kg, koster 1000kr (med fri fragt) så hvis det ikke er en "mærkestang" man finder på dba, skal den sku ikke koste ret meget.....!!  ;)

fordelen ved at købe på dba ser jeg primært, hvis man kan få vægte/andet udstyr med........

<{POST_SNAPBACK}>

Man skal bare tænke på, at det ikk er altid de vægtstænger tul 1000kr er ret meget vær. Min er netop sådan en, en fra et ol vægtsæt og den ville jeg nærmest bytte væk for hvad som helst. Den er så glat og har næsten ingen riller så den næsten kan være svær at holde fast på i pres øvelser

Link to comment
Share on other sites

Hvilket vægtsæt er den købt fra...??  (vil jo nødig købe det samme sæt, hvis stangen er ubrugellig!!)

<{POST_SNAPBACK}>

Den post du engang oprettede skrev jeg det ellers i flere gange, men her kommer den igen: her

Men jeg ville helt klart anbefale at hvis muligheden var der, at man så prøvede at se stangen inden man købte den

Link to comment
Share on other sites

Nårh ja, for dælen, det var jo dig som købte alt det udstyr!!

Sorry, sidder vidst og sover lidt....men er jo også på arb! ;)

hmm....tja, så kunne det jo være at man skulle købe det tyske sæt, måske der er en anden stang med....!

Som side bemærkning, hader jeg også de der "roterende greb"......føler at jeg mister føling med stangen....

Link to comment
Share on other sites

Nårh ja, for dælen, det var jo dig som købte alt det udstyr!!

Sorry, sidder vidst og sover lidt....men er jo også på arb! ;)

hmm....tja, så kunne det jo være at man skulle købe det tyske sæt, måske der er en anden stang med....!

Som side bemærkning, hader jeg også de der "roterende greb"......føler at jeg mister føling med stangen....

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad for roterende greb???

Var forresten inde i butikken og så denne her og den virkede faktisk ret fornuftig.

Men mener stadig at det burde kunne lade sig gøre at finde en stang fra et nedlagt motionscenter eller lign

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

Der står at stangen i det sæt du har købt, har "roterende greb", altså at stangen imellem skiverne, kan rotere uafhængigt af skiverne......men det passer måske ikke??

Altså, hvis stangen står på gulvet med skiver på, kan du så rotere stangen frit??

<{POST_SNAPBACK}>

Ja men kan man ikk også det på de fleste andre???

Bliver helt i tvivl er så længe siden jeg har brugt andre end min egen

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder på at du skal forsøge at finde en stang på DBA.dk. Som sagt så fik jeg min til 500 kr (og det er altså en ny stang). Manden jeg købte den af havde importeret dem fra gud ved hvor. Men selve stangen er satme fin! Store riller så man har et super godt greb :devil:

Men står du og mangler noget lige her og nu kan jeg jo godt se at det er nemmere at køe et eller andet nyt. Kan kun anbefale Bm-fitness.dk... de er til at lave en handel med

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder på at du skal forsøge at finde en stang på DBA.dk. Som sagt så fik jeg min til 500 kr (og det er altså en ny stang). Manden jeg købte den af havde importeret dem fra gud ved hvor. Men selve stangen er satme fin! Store riller så man har et super godt greb  :devil:

Men står du og mangler noget lige her og nu kan jeg jo godt se at det er nemmere at køe et eller andet nyt. Kan kun anbefale Bm-fitness.dk... de er til at lave en handel med

<{POST_SNAPBACK}>

Står ikk og mangler noget lige nu da jeg har en stang, desværre bare en lorte stang uden riller. Så finder jeg en i dba eller lign køber jeg den

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share