Taber jeg mig?


fune
 Share

Recommended Posts

Jeg skriver dette indlæg for min kæreste, da hun ikke har nogen bruger :tongue:

Hun vejer 60 kg, og er 174.

Hun vil gerne tabe nogle kilo, og har fået tips fra et "vægtkonsulenter medlem" om hvad hun skal spise.

Til dagligt spiser hun:

Morgenmad:

Lille skål havrefras, med mælk.

Formiddag:

2 stykker frugt

Middag:

Grønsager/salat + evt. lidt kød.

Eftermiddag:

Frugt

Aftensmad:

Kylling/kalkunkød + salat + brød

Er det den rigtige vej frem, for at tabe sig? Mængderne af de forskellige måltider er ikke store. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ifølge BMI er hun grænsende til undervægtig, så jeg synes bestemt ikke det er nogen god ide for hende at gå på slankekur.

Hvis der lige er et par kg på mave, lår eller baller hun gerne vil af med, så mener jeg en bedre løsning er at motionere/styrketræne. Det vil også gøre hende fastere, fordi hun øger muskelmassen.

Madplanen er ikke så tosset, bortset fra at det godt kunne se ud som om hun først får noget protein af betydning til aftensmad. Men som altid er det den samlede kaloriemængde der er alt-afgørende.

Link to comment
Share on other sites

Hun skal ikke tabe flere kilo - hvis der er lidt fedt, så øg muskelmassen først og tab fedtet bagefter (væsentlig nemmere, og LANGT sundere).

Alle normal- og undervægtige kvinder (incl din kæreste) kunne godt bruge 5-10 kg ekstra muskelmasse (og nej, det får dem ikke til at ligne Arnold) :innocent:

Lad mig gætte: Hun putter sikkert også skummetmælk på sin havrefras? :smile:

I så fald lider hendes kost (eller mangel på samme) under fraværet af fedt. Der er intet i vejen med, at 20-30 % af ens energiindtag stammer fra sundt fedt, heller ikke hvis man gerne vil tabe sig. Man skal blot sørge for ikke at komme op på sit ligevægtsindtag. Sundt fedt er ovenikøbet godt for fedtforbrændningen.

Som Maxpower også nævnte, så kunne hun også sagtens spise mere protein, det vedligeholder muskelmassen, mætter godt og stimulerer thermogenesen (medfører at en større del af den indtagne energi fyres af som varme).

Den helt rigtige vej er at beregne ligevægtsindtaget på et døgn (gøres simpelt ved MOLs stofskifteberegner) eller endnu bedre, via erfaring og kostregistrering. Og så tælle kcal og ramme ca. 500 kcal under ligevægtsindtaget/døgn.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvis du er den jeg tror du er (og det tror jeg nok du er :tongue:), så synes jeg ikke hun skal tabe sig! Som maxp siger, så grænser det til undervægtig og det er altså ikke særlig sundt sådan noget :unsure:

Ta du hende istedet med ud til tulle til og træne med, det vil være et bedre alternativ i mine øjne :wink:

-Jesper

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er den jeg tror du er (og det tror jeg nok du er :tongue:), så synes jeg ikke hun skal tabe sig! Som maxp siger, så grænser det til undervægtig og det er altså ikke særlig sundt sådan noget :unsure:

Ta du hende istedet med ud til tulle til og træne med, det vil være et bedre alternativ i mine øjne :wink:

-Jesper

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ved jeg ikke om pigen har anoreksi eller ej.. Men hvis ikke så må hun da selv om hun vil tabe sig eller ikke.. Der er da heller ikke nogen som skal bestemme hvor langt min fedtprocent skal ned.. Men hvis hun ikke selv kan styre det så hold hende da endelig i kort linie...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share