Mit HST


Indian Spirit
 Share

Recommended Posts

Ey

Jeg ønsker noget kritik på mit HST program, i særdeleshed omkring skuldrene.

Rent volumemæssigt har jeg ingen restitutionsproblemer med antal af øvelser og sæt.

Ang. mine skuldre, så holder jeg meget af skulderpressen, og vil være ked af helt at skulle droppe den. Jeg mener dog at den fortrinsvis træner Deltoid Anterior. Denne får jo i sig selv også noget træning fra bænken. Jeg ønsker derfor ved min direkte skuldertræning af fokusere på Deltoid Lateral. Ville Upright row eller Lateral Raise være bedre ? Og i så fald hvordan kunne det så intergreres ?

Her er programmet som det er nu:

Sæt

Dødløft 2

Bænkpres 3

Squat 2

Træk til bryst 2

Cable Rows 2

Skulder pres 2

Curls 1

GC Bænkpres 1

Shrugs 1

Crunches 2

Calf Raise 1

Lying Leg Curls 1

Link to comment
Share on other sites

Ey

Jeg ønsker noget kritik på mit HST program, i særdeleshed omkring skuldrene.

Rent volumemæssigt har jeg ingen restitutionsproblemer med antal af øvelser og sæt.

Ang. mine skuldre, så holder jeg meget af skulderpressen, og vil være ked af helt at skulle droppe den. Jeg mener dog at den fortrinsvis træner Deltoid Anterior. Denne får jo i sig selv også noget træning fra bænken. Jeg ønsker derfor ved min direkte skuldertræning af fokusere på Deltoid Lateral. Ville Upright row eller Lateral Raise være bedre ? Og i så fald hvordan kunne det så intergreres ?

Her er programmet som det er nu:

           

                    Sæt

Dødløft      2

Bænkpres  3

Squat      2

Træk til bryst    2

Cable Rows      2

Skulder pres  2

Curls      1

GC Bænkpres  1

Shrugs    1

Crunches  2

Calf Raise  1

Lying Leg Curls 1

<{POST_SNAPBACK}>

Alle de skulderøvelser du nævner rammer en blanding siden og fronten af skulderen så det er hip som hap.

Sjovt du patpresser flere sæt end du squatter :smile:

Dødløft er ikke nødvendigvis nok IMHO.

Jeg ville personligt smide shrugs ud og shrugge i toppen af dødløften. Så ville der være plads til mere bentræning.

Romanian deadlifts eller goodmornings er begge gode valg..

Link to comment
Share on other sites

Ey

Jeg ønsker noget kritik på mit HST program, i særdeleshed omkring skuldrene.

Rent volumemæssigt har jeg ingen restitutionsproblemer med antal af øvelser og sæt.

Ang. mine skuldre, så holder jeg meget af skulderpressen, og vil være ked af helt at skulle droppe den. Jeg mener dog at den fortrinsvis træner Deltoid Anterior. Denne får jo i sig selv også noget træning fra bænken. Jeg ønsker derfor ved min direkte skuldertræning af fokusere på Deltoid Lateral. Ville Upright row eller Lateral Raise være bedre ? Og i så fald hvordan kunne det så intergreres ?

Her er programmet som det er nu:

           

                    Sæt

Dødløft      2

Bænkpres  3

Squat      2

Træk til bryst    2

Cable Rows      2

Skulder pres  2

Curls      1

GC Bænkpres  1

Shrugs    1

Crunches  2

Calf Raise  1

Lying Leg Curls 1

<{POST_SNAPBACK}>

Alle de skulderøvelser du nævner rammer en blanding siden og fronten af skulderen så det er hip som hap.

Sjovt du patpresser flere sæt end du squatter :smile:

Dødløft er ikke nødvendigvis nok IMHO.

Jeg ville personligt smide shrugs ud og shrugge i toppen af dødløften. Så ville der være plads til mere bentræning.

Romanian deadlifts eller goodmornings er begge gode valg..

<{POST_SNAPBACK}>

Da mit squat kun er til lige under paralel fokuserer den ikke så meget på haserne nej. Defor blev Leg Curl bevidst smidt ind.

Er da glad for at skuldrene så er dækket fint ind, også hvad angår Deltoid Lateral.

Heh, fornemmer jeg en antydning af at det skulle være lidt disko ? :raisebrow: Læg her mærke til at bare fordi det er Full Body, skifter jeg ikke mellem Død og Squat, men kører begge :smile: At brystet så får tre sæt er jo fordi det udelukkende har bænkpressen at trække på. Hvor benene vel både får i Squat, men også lidt i dødløft .

Romanian deadlifts eller goodmornings vil jeg da lige kigge lidt nærmere på.

Takker for responsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share