X-bike


Team Kanulle
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der kender til disse nye cykler.

Hvordan man bruger dem i forhold til alm. spinning cykler, er det anderledes eller er det det samme både musik og valg af øvelser. :raisebrow:  :raisebrow:

Steen

:4thumbup:  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kender kun musikken som er bygget op over forskellige temaer...Der laves direkte cd ere indeholdende programmer til disse xbikes. Temaer kan være alt lige fra "Rain, Morning, Night mm" Alt afhængig af hvilket tema man vælger indgår der musik, der passer til disse......Selve rytmen er sådan set den samme hele vejen igennem alle temaer, men der indsættes så forskellige effekter....Lyder egentlig ganske fedt.....Ideen er at bringe udendørscykling indendørs, hvor godt det så lige virker, ved jeg ikke. Har ikke selv prøvet x-biken endnu :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Mit gamle center fik 12 af sådan nogle sataner hjem på et tidspunkt. Det er ikke noget der interesserer mig det store, men så hvidt jeg kan huske jeg læste, så er fordelen at du tit kommer op og stå i cyklen, og at styret kan "roteres" fra side til side. Dette gør vist at du også involverer nogle muskler i ryg og arme, derved højere kcal forbrænding end almindelig spinning.

En dag jeg var i centret hørte jeg nogle instruktører stå og snakke ovre ved bænken, og fangede noget med "Ja, når selv cykelreytterne syntes det er for hårdt, ja, så må det være noget der giver noget". Nu er cykelryttere jo et vidt begreb, og de instruktører i mit gamle center har jeg nu heller ikke megen respekt for :raisebrow:

Det kan godt være det bare er ren propaganda eller bullshit jeg sidder og gengiver, da jeg ikke rigtig selv har sat mig ind i det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share