Hvilke vægte?


Dan
 Share

Recommended Posts

JEg er ved at have trænnet med kropsvægt i et år nu ca. Nu vil jeg meget gerne have fat i nogen vægte så jeg kan blive noget stærkere. Det jeg gerne vil opnå er at blive rigtig flot med mine muskler og sådan noget. Altså en stranløve :) JEg har set lidt på de her vægte: http://www.bmfitness.dk/P_Vagtudstyr.html

VGT-70 70 kg. justerbar vægtsæt  

Så tror jeg at jeg vil bestille med som 30 mm og med Spinlock hvad siger i til det?

Tror i den her bænk er god nok for den er billig

http://www.bm-fitness.dk/P_Traningsbanke.html

B-1000

Hvad siger i til det jeg vil købe? KAn jeg blive en stranløve hvis jeg begynder at træne med det? Er der noget andet der ville være beder at købe til ca samme pris? JEg er dog villig til at give lidt mere. Håber på at få nogen gode svar

Link to comment
Share on other sites

Hold dig væk fra bænke med udstyr til bentræning, det fungerer ikke!!

Find en bænk som kan bruges til bænkpres og incline pres and thats it!

Jo færre ting den kan jo færre ting kan gå i stykker.

En god stang med masser af vægte (helst ikke spinlock, det tager en krig at få af og på) og så evt. noget at lave chin-ups i.

Jeg købte i sin tid en bænk som havde træktårn bencurl og jeg skal gi dig men efter et par uger afmonterede jeg alt undtagen bænken, da resten var noget crap.

håber du kunne bruge mine råd til noget, held og lykke i din søgen

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Hallo. I er da ellers normalt så gode til at hjælpe en herinde. Men hvilket ud styr synes i jeg skal købe? Det skal jo være noget der kan få mig til en stranløve :) JEg synes det er svært at sige hvilke muskel grupper jeg primært vil træne, men det er vel nok mave og arme. Hvilket ud styr synes i jeg skal købe? Det skal være det billigeste af det der er bedst hvis man kan sige det på den måde. Altså det skal være noget man også kan holde ud at træne med.

Link to comment
Share on other sites

Køb nogle håndvægte, en stang og vægte selvf. en helt almindelig flad bænk med stativ til Stangen, så er du godt kørende. Det er sgu ligemeget hvad der er af andre fornemme ting på bænken, den skal mere eller mindre kun bruges til balance, alt andet kan gøres med håndvægte eller stangen på nakken. Hvis du gerne vil ligne en strandløve, er det nok kosten mm. du skal kigge på og ikke kun vægtene. Du kan sagtens få en pæn krop ved at træne med din kropsvægt, selvom det selvf. går lidt hurtigere med vægte.

HUSK at træne alt lige meget og ikke kun arme/mave, ellers er det nok ikke en strandløve du kommer til at ligne, men en snurretop :D

-------------------------

http://www.bm-fitness.dk/billeder/B-2000.jpg

En satan som den der er perfekt, hvis man kigger bort fra bentræningen den tilbyder.....tjo det kan bruges, men dødsløft eller knælere er langt bedere.

Link to comment
Share on other sites

NU har jeg oxo besluttet mig for at købe en bænk til at træne med, og sidste gang jeg købte en ting, var det ikke så heldigt. så nu må jeg jo hellere oxo spørge..

Jeg har kigget på 2 bænke (vil ikke bruge mange penge på en, da jeg begynder i center til vinter) og skal ikke løfte over 100kg.

Jeg har kigget på den i Kvickly til 750,-

508719.jpg

Og så den på bm-fitness til ca. 1000kr.

B-1000.jpg

ER det hele bare noget lordt?

Eller ik?

Hvadfor en skal jeg vælge hvis jeg skal vælge en?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv tænkt mig at købe det fra Kvickly, og også vægtsættene, da jeg ikke rigtig har så mange penge, og det går nok rimelig lang tid inden jeg er over 100 kg. Okay, jeg vejer 50 kg, jeg er 14 år så jeg vil holde mig under 100 kg i nogle år, men hvis man er lidt større, vejer lidt mere osv kan det godt ske man skal have mere, men jeg tror selv det ville være en god begyndelse...

FlIXI => De kan jo det samme, så den billigste er nok næsten den bedste når det er sådan man skal se på det.

Link to comment
Share on other sites

Yeah, men hvis den ikke kan holde til 100+ kg i flad bænkpres, kan man sagsøge kvickly for forkert oplysninger, og hvis det ikke er det, så kan producenten sagsøges for at det ikke kan holde til den påståede belastning... Under alle omstændigheder kan man få erstatning hvis den ikke kan klare de 100 kg, så jeg vil helt klart købe den billigste... I kvickly skal man jo heller ikke betale for levering nødvendigvis...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu jeg her på tirsdag eller sådan noget køber B-1000 ved www.bm-fitness.dk. Og så  VGT-70 70 kg. justerbar vægtsæt. Jeg har nemlig fået et tilbud fra dem der lyder sådan her: "Du har i prisen fået 5% rabat. Men bemærk at de kr. 2.655,50 er incl. fragt.

Fragten er kr. 290,-"

Så jeg tror jeg køber det, men skal jeg have 30 mm ved vægtene? Og skal jeg også have spinlock hvad vil i anbefalde?

Man kan da vel godt træne med sådan en B-1000 der alene i bænkpres. Man behøves vel ikke at være to til det eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke lige om det passer her ind, Men jeg har lige fået de vægtstænger fra kvickly :

693339.jpg

De kostede 500kr. som jeg syntes er eXtremt billigt :). Og nu da jeg har det er det bare for fedt :)). Det eneste er at de skalder lidt af. Alså den sorte maling på skiverne. Men Kanon TIng :).

Link to comment
Share on other sites

øhh jeg synes sku slet ikke jeg kan finde ud af hvad jeg skal købe :( Så hvad skal jeg købe? Det skal jo heller ikke være noget lort, men det skal også være rimelig billig. FIXI hvordan er den bænk fra dem så? Men det ser ud til at det er bm-fitness VS kvickly. HVad synes i jeg skal købe af det?

Link to comment
Share on other sites

JEg snakkede lige med min mor om det, og hun går i et center. Der liggere ca 18 km der fra hvor jeg bor. (Det er det der er tættest på) Hun mener at det ville være dumt at jeg købte mine egen ting for det ville være for dyrt og så ville jeg ikke kunne træne alle musklerne med dem alligevel. Hun mener så også at de har meget beder ting henne i det center og så er der nogle til at vise mig hvordan jeg gør øvelserne rigtig. Så hun har sagt til mig at hun gerne vil betale så jeg kan komme i center en gang i ugen :) Så kan jeg så selv betale hvis jeg skal mere. Men hvor mange gange skal jeg der ind i ugen hvis jeg også skal gøre min kondi beder? Og ville det være bedst at gå i center eller købe sine engen ting?

Altså center VS private vægte

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved har centrene de rigtige ting, og i forhold, så er begge de bænke der er nævnt i denne tråd noget billigt lort groft sagt. Jeg tror bare at man i længden kommer til at betale for meget for at gå i center, hvis man ellers går der i flere år...

Ved det ikke, men det tror jeg da...

Link to comment
Share on other sites

Flixi-> Hvis malingen skaller af, så pas på med at køre skråpres med håndvægtene. Man kan få de der maling-skaller ned i øjnene. Det har jeg selv prøvet i et lille nyrenoveret center. Så faldt der lidt af hver gang håndvægtene ramte hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv købt det sæt i bilka for 500 kr. Og jeg syntes det er billigt. Mit mål er at træne en del med dem, og så vil jeg begynde i center til Vinter. 500kr. er jo ikke så meget igen. Og man kan sq få en del ud af det. Så er man heller ikke helt kylling når man begynder i center.

Ang. De bænke, vil jeg købe den anden, jeg syntes den i kvickly ser alt for "ikke stabil" ud i forhold til den anden.

Men hvis nogen har købt en af dem, så smid lige et linkz her hvor vi kan se hvordan kvaliteten er :;)

Link to comment
Share on other sites

Dan-> Ja, se at komme ned i centeret - eller hvis du kan finde en rigtig idrætsklub med et vægtlokale, så kan du få hele lortet til en billig penge. Det er nok også mere inspirerende end at træne alene. Her vil du også kunne blive vejledt hvis din løfteteknik ikke er helt iorden. Det er lidt svært at bedømme selv.

Vær også opmærksom på at man hurtigt kan "vokse fra" et hjemme-vægtstangssæt.

Er det ikke en syg pris for støbejern? Hos en skrothandler vil man ikke få en krone for det. Og omkring 5 kr pr. kilo, hvis det er aluminium eller rustfrit. Man bliver snydt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share