At gå i bro under bænkpres?


pelle r
 Share

Recommended Posts

Davs...

Når man læser herinde, er de fleste enige om at man ikke må gå i bro under bænkpres. Man kan blandt andet læse på reglerne, på den uofficiele styrkeliste. Men hvorfor ikke??

Hvad er problemet ved at gå i bro??

MVH Pelle

NB Jeg har prøvet at søge uden resultater!

Edited by pelle reiff
Link to comment
Share on other sites

Davs...

Når man læser herinde, er de fleste enige om at man ikke må gå i bro under bænkpres. Man kan blandt andet læse på reglerne, på den uofficiele styrkeliste. Men hvorfor ikke??

Hvad er problemet ved at gå i bro??

MVH Pelle

NB Jeg har prøvet at søge uden resultater!

<{POST_SNAPBACK}>

Kan jeg ikke se noget problem i. Du får aktiveret dine brystmuskler bedre og skåner dine skuldre. Mange styrkeløftere gør det, så hvis du vil løfte nogen tunge kilo er opspænd vejen frem.

Link to comment
Share on other sites

At spænde op er vel ikke det samme som at gå i bro. Hvis jeg forstår dig ret, så vil du ikke røre bænken med røven, når du går i bro.

Det er muligt at det aktivere brystet en smule mere end normalt opspænd og ROM bliver da også forkortet, men det må være på bekostning af en stor belastning på lænden og mere usikkert i og med du ikke har så meget kontakt til underlaget.

Grunden til man ikke må i konkurrencen bænkpres vil jeg tro bl.a. er pga ovenstående, men også fordi det skal være et kontrolleret løft og ikke en smidighedskonkurrence. Med tilstrækkelig træning tror jeg godt man kunne komme ud i nogle sindsyge positioner, hvor løftet var reduceret til relativt få cm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share