Torskelevertran


typen
 Share

Recommended Posts

Jeg ved at torskelevertan er et super produkt, men pga tungmetallerne kan det jo godt være mere skidt end godt.

Jeg leder derfor efter en forhandler, online-shop, whatever.. som sælger torskelevertran (fri for tungmetaller) i Danmark.

De eneste steder jeg kan finde "ren" torskelevertran er i udlandet, og det koster ufattelig meget pga. fragt.

Link to comment
Share on other sites

Phoz>

Jeg kender mange som spiser med hovedet under armen og de lever også endnu.

Du ved bare ikke hvor stor koncentrationen af tungmetaller er i det produkt. Jeg går ud fra du tager "møllers tran" pga omega-3, vitamin A og D.... altså for at være sund.

Men tungmetallerne, som specielt er koncentreret i leveren hos fisk, opvejer måske det sunde i produktet. :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Lige noget andet, om emnet..

Nu tager min kæreste Möller's Tran, og hun er derfor interesseret i at vide, hvor stor en mænge af det hun skal indtage om dagen?

Hun er ca.165 høj, og ellers en lille nipsting..

-nhj

Nevermind, hun har åbenbart kokset lidt i det, og fundet ud af, at det faktisk står på flasken - 5ml om dagen, det kan man vel godt gå ud fra, at det passer?

Link to comment
Share on other sites

"En ny undersøgelse konkluderer, at levertran ikke er så sundt for spædbørn, som man hidtil har antaget. Hverkens syns- eller hjernefunktion forbedres, hedder det i "Tidsskrift for Den norske Lægeforening". Man mener, at forældre skal have mulighed for at vælge andre vitaminpræparater end levertran. For tre år siden konkluderede en gruppe svenske forskere, at normændenes store levertranforbrug var usundt."

Health News 2002

Link to comment
Share on other sites

Nu tager hun Möller's Tran i stedet for fiskeoliekapsler, pga. prisen - er Möller's Tran det samme som diverse fiskeoliekapsler, bare i flydende form? Og ved i, om der er nogle billige gode alternativer, til de ret dyre kapsler fra f.eks. Matas?

Link to comment
Share on other sites

Nu tager hun Möller's Tran i stedet for fiskeoliekapsler, pga. prisen - er Möller's Tran det samme som diverse fiskeoliekapsler, bare i flydende form? Og ved i, om der er nogle billige gode alternativer, til de ret dyre kapsler fra f.eks. Matas?

Nettos eller Aldis er glimrende. Mener jeg giver 17-18 kr for et glas.

Forbrugertest

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Man får MEGET bedre fiskebøvser... især hvis man efter en mundfuld tran tager lidt cola. Så kan man få glæde af levertran længe (siger Black der selv har bundet mange flasker af det stads)

- Har nu ikke prøvet med cola'en, :wink: men min oplevelse er at kapslerne giver en langt værre og længere fiskesmag end fra flaske!

Jeg har så også blandet det med en go' vegetabilsk olie, for smagens skyld! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share