Slik


Lady M
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er helt ny på dette forum, omend jeg har trænet i mange år.. Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har desværre en meget meget sød tand - bliver mobbet med det :blush: Jeg har i perioder prøvet at holde op - faktisk en hel måned. Det underlige var dog at jeg ikke tabte mig et eneste gram - snarere tværtimod. Og det har næsten været sådan alle de gange jeg har holdt mig fra det. Men det må vel være fordi jeg så kompenserer og spiser noget andet?.. Hmm, hvad kan jeg gøre? Det er ofte når jeg laver noget passivt, især når jeg læser lektier eller på arbejdet foran pc'en. Er der andre der har denne væmmelige vane, og hvad gør i? Jeg HAR prøvet at supplere med frugt og alt muligt andet, men det er mega-svært :please:

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er helt ny på dette forum, omend jeg har trænet i mange år.. Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har desværre en meget meget sød tand - bliver mobbet med det :blush: Jeg har i perioder prøvet at holde op - faktisk en hel måned. Det underlige var dog at jeg ikke tabte mig et eneste gram - snarere tværtimod. Og det har næsten været sådan alle de gange jeg har holdt mig fra det. Men det må vel være fordi jeg så kompenserer og spiser noget andet?.. Hmm, hvad kan jeg gøre? Det er ofte når jeg laver noget passivt, især når jeg læser lektier eller på arbejdet foran pc'en.  Er der andre der har denne væmmelige vane, og hvad gør i? Jeg HAR prøvet at supplere med frugt og alt muligt andet, men det er mega-svært  :please:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Ladym og velkommen til MOL. Jeg kender det kun for godt det der. Det jeg selv har problemer med er at drikke vand nok, selvom jeg har en kande til at stå ved min side dagen lang, så drikker jeg bare ikke. Det burde kunne tage den der sliksult man har. Ellers spiser jeg masser af frugt. Det kan lige lette smerten men igen den er der når æblet eller appelsinen er røget ned og hvad gør man så... Jeg begyndt for et stykke tid siden at spise organisk Chrom og det hjælper på sliktrangen..Utroligt meget....Der har tidligere været en voldsom diskussion herinde omkring det, men da det virker på mig er jeg sådan set ligeglad med, om nogen mener det er placebo....Så det kan da være en start.

Andre forslag: Skriv til Jeanet1980 hun er kost og ernæringsstuderende og det var hende, der satte mig igang med de her Chrompiller.

Julie

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er helt ny på dette forum, omend jeg har trænet i mange år.. Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har desværre en meget meget sød tand - bliver mobbet med det :blush: Jeg har i perioder prøvet at holde op - faktisk en hel måned. Det underlige var dog at jeg ikke tabte mig et eneste gram - snarere tværtimod. Og det har næsten været sådan alle de gange jeg har holdt mig fra det. Men det må vel være fordi jeg så kompenserer og spiser noget andet?.. Hmm, hvad kan jeg gøre? Det er ofte når jeg laver noget passivt, især når jeg læser lektier eller på arbejdet foran pc'en.  Er der andre der har denne væmmelige vane, og hvad gør i? Jeg HAR prøvet at supplere med frugt og alt muligt andet, men det er mega-svært  :please:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Ladym og velkommen til MOL. Jeg kender det kun for godt det der. Det jeg selv har problemer med er at drikke vand nok, selvom jeg har en kande til at stå ved min side dagen lang, så drikker jeg bare ikke. Det burde kunne tage den der sliksult man har. Ellers spiser jeg masser af frugt. Det kan lige lette smerten men igen den er der når æblet eller appelsinen er røget ned og hvad gør man så... Jeg begyndt for et stykke tid siden at spise organisk Chrom og det hjælper på sliktrangen..Utroligt meget....Der har tidligere været en voldsom diskussion herinde omkring det, men da det virker på mig er jeg sådan set ligeglad med, om nogen mener det er placebo....Så det kan da være en start.

Andre forslag: Skriv til Jeanet1980 hun er kost og ernæringsstuderende og det var hende, der satte mig igang med de her Chrompiller.

Julie

<{POST_SNAPBACK}>

Det må være placebo - den diskussion har vist været oppe før :wink:

Link to comment
Share on other sites

hej ladym

Det lyder faktisk som sukker afhænighed... Har lige været til fordrag om det... og den eneste måde at komme det til livs er at skære langsomt ned på dit sukker forbrug, eller stoppe i min. 2 måneder.... Begge dele kan virke svært... Men har du det dårligt når du ikke får dit sukker??? Altså bliver du træt, ukoncentret, irritable osv.?? For hvis du ikke gør det, er det bare en sødtand du må bekæmpe på god gammeldags måde :smile:

Link to comment
Share on other sites

hej ladym

Det lyder faktisk som sukker afhænighed... Har lige været til fordrag om det... og den eneste måde at komme det til livs er at skære langsomt ned på dit sukker forbrug, eller stoppe i min. 2 måneder.... Begge dele kan virke svært... Men har du det dårligt når du ikke får dit sukker??? Altså bliver du træt, ukoncentret, irritable osv.?? For hvis du ikke gør det, er det bare en sødtand du må bekæmpe på god gammeldags måde  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for ALLE svar!! Ups - er jeg virkelig SÅ langt ude.... :crybaby: Jeg vidste ikke, at jeg var afhængig, men det er jeg nok - for jeg bliver sur og irriteret når jeg har forbudt mig selv at spise slik- og så får jeg helt vildt meget medlidenhed med mig selv, og så ender det med, at jeg starter igen. Men jeg er nok mest til en kold tyrker - jeg kan ikke trappe ned og spise lidt - for det vil jeg ikke kunne styre. Så hellere ingenting... Men tror du det vil være væk om 2 måneder? For så har jeg da i det mindste et mål at nå. OG hvad så bagefter; er det så sådan at man pludselig godt kan styre det og bare spise det ved særlige lejligheder, eller er det ligesom alkoholikere der altid må holde sig væk??

Link to comment
Share on other sites

Hej LadyM.

Jeg har også en meget sød tand og kan ikke helt finde ud af om det er sukkerafhængighed. Jeg har prøvet kold tyrker. Det virker som regel et stykke tid, men jeg vil simpelhen ikke leve et liv uden chokolade, slik, is osv.Jeg bliver nød til at ha det!! :4mewantfood: og jeg ved godt det er kaloriebomber, men kan du ikke finde et par dage om ugen hvor du tillader dig selv bare lidt og så have god samvittighed med det, hvis du nu som jeg evt træner lidt ekstra eller noget?

Link to comment
Share on other sites

altså foredrags holderen her sagde at det faktisk var ALLE hurtige kulhydrater der skulle skæres væk i min. 2 måneder.. det vil OGSÅ sige intet hvidt brød, polerede ris osv... De eneste hurtige kulhydrater man måtte få var lige efter træning.... Jeg skal så ikke sige om det virker, men hun sagde det gjorde... har selv ikke haft problemmer i omkring et år, så vil ikke selv prøve det hehe :tongue:

Link to comment
Share on other sites

nevermind hvis ikke du fangede den... eller fuck det forklare det bare fordi jeg er så pisse flink, i sidder bare og snakker om slik som om i er alkoholikere eller narkomaner, slap af det er bare slik hvor svært kan det være at lade vær med at spise lortet, eller i det mindste bare dyrke noget motion så sker der jo ikke noget særligt ved at man spiser slik...

Link to comment
Share on other sites

Der er sikkert en rar mod, der lige dæmper den grammatisk udfordrede herover...

Diætisten, der underviser mit slankehold, snakkede også om sukker-afhængighed, men var dog noget mere moderat i "afvænnings"-tiden: 3 dage uden sukker, så skulle den fysiske afhængighed være klaret. Det er selvfølgelig vigtigt at vide, at der ikke kun er matador-mix, der er sukker i: En god afvænner holder sig også fra lyst brød, frugt, tørret frugt, mælkeprodukter med sukker i, lys pasta, hvide ris o.s.v.

N.B - det er så den FYSISKE afhængighed, til den psykiske må man være snedig: Metadon-slik som sukkerfri läkerol, cola light + det at holde sig mæt på skønne proteiner skulle være vejen frem.

Held og lykke :smile:

Link to comment
Share on other sites

JackBauer -> Jeg vil opfordre dig til at læse dine indlæg igennem inden du trykker send. Og jeg vil desuden foreslå dig at tænke lidt over dit sprogbrug, for pænt er det altså ikke. :wink:

nevermind hvis ikke du fangede den

Hvis du skriver et indlæg er det vel fordi du har noget at sige. Så må du forklare nærmere hvis det ikke bliver forstået første gang. :smile:

Du formår at få gjort hele overvægtsproblematikken til et spørgsmål om at man jo bare kan lade være med at spise så meget. En ekstremt forsimpling for at sige det mildt. :smile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Men jeg er nok mest til en kold tyrker - jeg kan ikke trappe ned og spise lidt - for det vil jeg ikke kunne styre. Så hellere ingenting... Men tror du det vil være væk om 2 måneder? For så har jeg da i det mindste et mål at nå.

Jeg har haft et problem med cola selvom jeg ikke har været overvægtigt. Skar ned til en gang imellem f.eks. hver weekend - problemet er man i mellem tiden aldrig når at glemme hvor godt det smager. Praktiserer man afholdenhed og har gjort det gennem f.eks. to måneder tænker man slet ikke i Cola baner længere.

I princippet kan jeg godt lide smagen af wienerbrød, men spiser det aldrig - trangen er der ikke - jeg skal overskride en barriere/købssituation og udforske den del af kostpyramiden igen før jeg kan få trang til det :wink:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

JackBauer -> Jeg vil opfordre dig til at læse dine indlæg igennem inden du trykker send. Og jeg vil desuden foreslå dig at tænke lidt over dit sprogbrug, for pænt er det altså ikke.  :wink:
nevermind hvis ikke du fangede den

Hvis du skriver et indlæg er det vel fordi du har noget at sige. Så må du forklare nærmere hvis det ikke bliver forstået første gang. :smile:

Du formår at få gjort hele overvægtsproblematikken til et spørgsmål om at man jo bare kan lade være med at spise så meget. En ekstremt forsimpling for at sige det mildt. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå du kom mig i forkøbet...så jeg vil undlade at kommentere yderligere!

Link to comment
Share on other sites

det er da flot :smile:

men hvordan har du det, hvis der fx. bliver sat slik på bordet?? skal du stadigvæk kæmpe for ikke at tage noget??

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, jeg vender mig i hvert fald her på jobbet i det åbne kontorlandskab, hver gang der en pose der knitrer.. Må også indrømme, at jeg har indtaget LIDT mørk chokolade - helt kold gider jeg ikke - det er sgu også for kedeligt.. .Men en ekstra "bivirkning": Jeg synes mit tøj sidder EN SMULE løsere og min hud er blevet pænere. Hmm, mon det kan være rigtigt, efter kun én uge..... :blink: Men jeg føler mig stærk og sej - og det er ikke mindst på grund af dette forum, hvor gejsten holdes oppe!!!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

jamen hvis du kan holde det på den her måde er det flot :smile: fortsæt bare sådan....

med hensyn til det med dit tøj og hud, er det jo ikke mirakler der kan ske på en uge... kan være din payke har ændret sig hvilket jo også er bedre.. men lidt kan det godt have ændret sig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share